Szukaj

Informacje o Opel Omega B Sedan 2.5 TD 131KM 96kW 1994-2001

Lata produkcji: 1994 – 2001
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 131 KM (96 kW) przy 4500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 82,8 mm
Typ wtrysku pośredni
Dodatkowe informacje kod silnika: 25 DT lub X 25 DT
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(96%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Opel Omega B Sedan 2.5 TD 131KM 96kW 1994-2001
8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Opel Omega B
Sedan 2.5 TD 131KM 96kW
Wiele osób może mi nie wierzyć oraz sądzić że spalanie wziąłem z kosmosu ale przy w miarę płynnej jeździe około 90km\h i zachowaniu wszelkich zasad ecodrivingu bez problemu można zejść do 5.5. Przy jeździe 130-150 spalanie 7.4. Oczywiście robiąc krótkie dystanse w mieście na zimnym silniku spalanie bez problemu może przekroczyć 10. Duży wpływ na niskie spalanie ma zadbany silnik,niski przebieg - oryginalnie 150tys.(znowu część internautów będzie sądziła że to bajka wyssana z palca ale sam go sobie sprowadziłem od pierwszego właściciela) oraz umiejętności kierowcy. Oto cała filozofia niskiego spalania.
9,2
Opel Omega B
Sedan 2.5 TD 131KM 96kW
Tu jest różnie. Spalanie do około 11L w mieście oraz powyżej 160km/h. Przy normalnej jeździe (w Polsce się niestety nie da - ruszanie, wyprzedzanie, ograniczenia do 50 i 70 na drodze ekspresowej) - o 7.5L można zejść. Niestety osprzęt silnika pod względem awaryjności to tragedia. Pada wszystko i niemal bez przerwy. To pierwsze moje auto, którym boję się jechać aby coś nie nawaliło - cały czas z duszą na ramieniu. Ale po wymianie prawie wszystkiego wydaje się że jest już OK :P Aha z pompą wtyskową nie można dojść do ładu - wymiany, regulacje i dalej to samo. Po prostu skarbonka, ale i tak pomimo tego bardzo lubię to auto.
7,8
Opel Omega B
Sedan 2.5 TD 131KM 96kW
trase wrocek poznań - poznań wrocek jazda polska od 40km/h do 130-160km/h na powrocie odcinek leszno tam jest kilka km prostej 190km/h na wyświetlaczu po powrocie było 6,6l/100km jak krece sie pod domem mam na wyswietlaczu 8,2- 8,6 mysle ze na mase tego auta nie ma co narzekac

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 87
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Stuki przy zimnym silniku
  • Opel Omega B Sedan 2.2 i 144KM 106kW 1999-2003
  • układ wydechowy
  • 276 tys. km
Na początku przy odpalaniu po dłuższym postoju słychać stuki... Z czasem głośniejsze. Gdy silnik się nagrzał stuki ustępowały. Problemem był pęknięty kolektor wydechowy. Jak się nagrzał i rozprężył to się uszczelniał.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Opel Omega B Sedan