Szukaj

Informacje o Opel Omega B Sedan 2.5 DTI 150KM 110kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadÅ‚ na koniec 1993 roku. Rok później, po znikniÄ™ciu z rynku Senatora, model staÅ‚ siÄ™ flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniaÅ‚a go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowoczeÅ›niona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu zostaÅ‚a poddana caÅ‚a Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakoÅ„czyÅ‚a siÄ™ w 2003 roku. Za nastÄ™pców Omegi uważa siÄ™ po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 80 x 82,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 87
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Stuki przy zimnym silniku
  • Opel Omega B Sedan 2.2 i 144KM 106kW 1999-2003
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • 276 tys. km
Na początku przy odpalaniu po dłuższym postoju słychać stuki... Z czasem głośniejsze. Gdy silnik się nagrzał stuki ustępowały. Problemem był pęknięty kolektor wydechowy. Jak się nagrzał i rozprężył to się uszczelniał.
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
Opel Omega B Sedan