Szukaj

Informacje o Opel Omega B Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 3175 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 218 KM (160 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 290 Nm przy 3400 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 88 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,3
~Samerglow
Opel Omega B
Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
Opowiem co nieco o Omedze 3.2 V6 Executive full opcja z Webasto. Dlaczego kupiłem takie auto ? Bo mam zamiłowanie do amerykańskich wozów jednak nie stać mnie jeszcze na posiadanie np. takiej Crown Victorii 4.6 V8. Tak skonfigurowaną Omegą jedzie się jak Pontiac-iem Grand Prix. Kanapa na kołach, miękko zestrojona. Omega Executive na pełnym wypasie była właśnie oferowana w USA jako Cadillac Catera 3.2 V6. 3.2 V6 220KM daje radochę podczas wciskania gazu - idzie jak burza i to w akompaniamencie wystrojonego wydechu BOSAL. Skrzynia aut. 4 biegowa nadaje znów dostojności, po co się spieszyć - tu nie chodzi o szaleństwa czy szybkie wchodzenie w zakręty. Miejsca jest masę, zarówno w przodu jak i z tyłu. Auto posiada skórzane fotele (elektr. z pamięcią) i skórzaną kanapę - wszystko grzane. Komfort za niewielkie pieniądze. O luksusie mówić nie można, bo jakoś tworzyw jest niska. Podłokietniki przy drzwiach są plastikowe i twarde, ale nie można mieć wszystkiego :) Klimatyzacja jest wydajna zarówno jeśli chodzi o grzanie i chłodzenie. Webasto zapewnia wsiadanie do ciepłego auta zimą. Więcej szczegółów znajdziecie po przyciskiem -więcej- :)
2,5
~Przemek
Opel Omega B
Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
Auto jak na swoją cenę dosyć dynamiczne i wygodne, niestety jeżeli chodzi o miejsce dla pasażerów nie ma go dużo w porównaniu do innych aut tej klasy Omega wypada słabo. Kanapy są wygodne niestety materiały użyte do produkcji omegi trzeszczą i bardzo łatwo się wycierają. Mimo to za obecne ceny rynkowe tych aut nie jest to ogromnym minusem. Według mnie auto ma bardzo dobrą elektrykę która nawet po latach nie ulega poważnym awarią niestety silnik 3.2 w automacie to jakiś żart jest dynamiczny ale spalanie ogromne bmw, audi czy volkswageny o mniejszych pojemnościach zbierają sie znacznie lepiej i nie maja problemów z uszczelkami lub wyciekami olejów. Podsumowując Omega może być dobrym autkiem którym w jakiś sposób może się podobać ale nie jest to samochód za którym bedzięmy się oglądali na ulicy nawet jeżeli jest zadbany nie ma tego czegoś. Po prostu DUŻY ALE NADAL ZWYKŁY OPEL.
4,1
~daro96610
Opel Omega B
Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
Kupiłem Omegę głównie dlatego, że nie stać mnie na 5tkę czy A6. Póki co kosztuje mało, zaskakująco mało pali (może mam lekką nogę i rozumiem automat) i bardzo przyjemnie się jeździ. Na minus blacha, która po kilku miesiącach od zakupu czystego nadwozia już powoli łapie rudą. Polecam każdemu, kto chce mieć za małe pieniądze prawdziwe auto z E-segmentu i pięknie brzmiące V6.
Średnie spalanie dla Opel Omega B Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW 2000-2003
13,2
l/100 km
14,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Opel Omega B
Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
Omegą zrobiłem 60 tyś na gazie, spalanie bardzo zależny od stylu jazdy, jak ktoś nie ma mózgu to mu pali średnio 20l, natomiast przy zastosowaniu podstawowych zasad ecodriving robi się bardzo ekonomiczne auto. Spalanie pokazywane przez komputer w 100% pokrywa się z realnym spalaniem benzyny, liczyłem wielokrotnie. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć, jeszcze przez założeniem gazu to 7.6l. Co do spalania gazu, przy jeździe autostradowej, tempomat na 100km/h spala ok 10l gazu, przy 110km/h ok 11l. Przy jeździe mieszanej, tj. trochę po Krakowie, potem trasa do domu, przelotowa ok 120, i troche po wsi wychodzi ok 13-14l gazu. W samym mieście ok 16l. Maksymalnie udało mi się osiągnąć spalanie 19l gazu przy trybie zerojedynkowym, 50/50 trasa/miasto przy prędkościach do 220 km/h. Generalnie jeżdżąc na prawdę dynamicznie (140-150 km/h) i przewidując co stanie się na drodze (mam na myśli np dojeżdżanie do świateł bez gazu, zamiast hamowania itp.) dzieżko jest przekroczyć w trasie 14l gazu. Ja z tego spalania jestem na prawdę zadowolony. Co do części, nie wiem skąd biorą się opinie że są tanie i łatwo dostępne. Jest dokładnie na odwrót.
15,3
Opel Omega B
Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
A mnie śmieszy jak ktoś pisze że"rozpierdziela go jak ktoś pisze że mu pali 20 litrów-pewnie nie siedział nawet w omedze" . Chyba piszą to osoby, które chcą sprzedać te auta. Mi się udało, więc mogę napisać prawdę. 20 litrów omegą w średniej wielkości mieście na kilku kilometrowych odcinkach to żaden wyczyn (np z pracy do domu). Zimą nawet nie chce mi się przypominać. Auto jest bardzo wygodne i fajnie sie nim jeździ. Cześci też są tanie. Natomiast jesli ktoś myśli, że będzie w mieście palić 15 to jest niepoważny. Proponuję przed kupnem umówić się ze sprzedajacym i sprawdzić to super oszczędne spalanie:-). Mam teraz 8 cylindrówkę 4.2 l i pali mniej niż omega 3.2V6. O auta dbam, także niech nikt nie pisze, że była dorżnięta, bo była wychuchana. A gaz w omedze to nieporozumienie. Jak się komuś omega podoba, to jeździć na benzynie i nie marudzić. Swoje musi spalić.
11,5
Opel Omega B
Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
Rozpiedziela mnie jak ktoś twierdzi ze mu pali ponad 20l moim zdaniem nigdy nie siedział nawet w omedze.Jest to już moja trzecia.Samochód do polecenia.A szczegolnie z silnikiem 3.0 i 3.2 daje frajde z jazdy...Miejsca w środku od groma 4 osoby a nawet i 5 podróżuje w pełnym komforcie.Ceny części nie są drogie a jak ktoś twiedzi ze się nie może wypłacić albo mu za drogo to po co kupuje taki samochód??jak macie pytania moje gg 2799483

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 87
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Stuki przy zimnym silniku
  • Opel Omega B Sedan 2.2 i 144KM 106kW 1999-2003
  • układ wydechowy
  • 276 tys. km
Na początku przy odpalaniu po dłuższym postoju słychać stuki... Z czasem głośniejsze. Gdy silnik się nagrzał stuki ustępowały. Problemem był pęknięty kolektor wydechowy. Jak się nagrzał i rozprężył to się uszczelniał.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Opel Omega B Sedan