Szukaj

Informacje o Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002

Lata produkcji: 1994 – 2002
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Morgan28
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
To mój pierwszy opel. Nigdy się nimi nie interesowałem uważając je za złomy... Owszem daleko im do bmw, nawet nie da się porównać tych marek ze sobą, ale zrobiłem błąd nie kupując jej wcześniej. Zamiast passata b4 trzeba było brać omegę. Miejsca sporo miękkie fotele zawieszenie też bardzo komfortowe fajnie się nim jeździ. Podoba mi się środek i pomysłowość wnętrza. Jak na tamte lata nieźle się postarali. Mam silnik 2.0 nic tam się psuje. Zasilany gazem tanio jeździ. Kupiłem go dosłownie za grosze....
4,5
~szybki10
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Całokształ oceniam na dobrze. Jest to bardzo komfortowa limuzyna, która daje ponad przeciętną przyjemność z jazdy. Silnik 2.0 jest jak najbardziej dobry i mozna go 'ogarnąć' po wcześniejszym dbaniu o tę jednostkę napędową. Jeżeli chodzi o dynamikę jazdy to w zupełności wystarcza, chyba że ktoś oczekuje czegoś więcej, co oczywiście zależy od indywidualnych upodobań. Eksploatacja nie jest stosunkowo droga, koszty nie przekraczają myślę średniej w ogólnej eksploatacji pojazdów. Główny mankament to rdza, której nie unikniemy. Podsumowywując, autko godne polecenia, myślę że jak ktoś przsiądzie się z kompaktowego auto do w miare taniej w utrzymaniu limuzyny to zagości w progach omegi juz dłużej. Trzeba pamiętać, że jest to auto pokaźnych rozmiarów, omegi w wersji A były największymi kombi na rynku, jeżdziły nawet jako karetki pogotowia ratunkowego. Oryginalne światła oplowskie z czasem nie będą zapewniać nam bezpieczeństwa i dobrej widocznosci. Polecam wymianę oryginalnych świateł na soczewkowe dobrej marki. Do Omegi można nawet zakupić oryginalne oplowskie ksenony. Bryła omegi jest cały czas bardzo ładna i nie odstaje od lat które lecą. Mozna ją także odmłodzic kupując wyżej opisane lampy i atrapę grila co pozwala odmłodzić omegę. Omega psoaida tylni napęd, jest to dla mnie zaleta, moc jest lepiej wykożystana a pozatym frajda z jazdy, kontrolowane poślizgi itd.:) Bez dobrych zimówek jednak nie wyjdziesz z parkingu na śniegu. Masa omegi i tylni napęd wpływa na 'frajdę' z jazdy zimą (pokreślam frajdę, przy normalniej jeździe trzeba uważać). Autko sporo waży i jak sie ma dobre zimówki to omcia przykleja na sniegu do drogi i jedzie prościutko bez żadnego zarzucenia tyłem - może to dość ryzykowne ale sie leci lewym pasem 80 - 90 kiedy inne małe przednionapędowce lecą 40 - 50(to jest oczywiscie ocena tycząca się wszytkich tylnionapędowcó:)). Słyszalem opinie, że autko nie jest na taksówke, nadmierna eksploatacja może je wykończyć. osobiście uważam, że eksploatacja 'taksówkarska' może wykończyć każde auto. Ja swoją zrobiłem 15tys. w pół roku i w zasadzie co sie stało - nic! Oczywiście wszytko zależy jak i gdzie się jeździ, ale mimo wszytko omcia jest bardzo wdzięcznym samochodem. Uważam że jest to auto dobre jak ktoś chciałby przeskoczyć klasę wyżej, za niewelkie pieniądze można mieć limuzynę. Jeżeli ktoś się zastanawia nad omegą B czy BFL to polecam starszą omcie. Może bryła BFL ładniejsza (ale jest to kwestia gustu) to jakość materiałów wykończeniowych wewnątrz o niebo lepsza i trwalsza w starszej omci. Polecam także kupno omegi bardziej niż innych limuzyn, mniejsza kasa i mniejsze koszty eksploatacji, myślę że nikt nie bedzie zawiedziony. Ogólnie wielki pozytyw. - OPEL. WIR LIEBEN AUTOS!!! -
3,0
~Uri
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Ehh... z jednej strony samochód tani w zakupie i utrzymaniu (spalanie, części) z drugiej MAKABRYCZNIE awaryjny. Miałem naprawdę zadbany egzemplarz, z pewną historią, a mimo to co miesiąc byłem w warsztacie i nidgy nie byłem pewny czy w tym tygodniu nie wyskoczy coś nowego. Silnik i elektryka poniżej krytyki, polecam tylko gdy masz znajomych mechaników i czas bawić się w naprawy. Na osłodę powiem, że Omega jest naprawdę wygodnym samochodem i niezłymi hamulcami i świetnym zawieszeniem, ale o silniku i reszcie szkoda mówić. Spalanie gazu między 10-14 litrów, 0,5 l oleju na 1000km, niesprawne wyposażenie dodatkowe. Podsumowując wcale za nią nie tęsknie.
Średnie spalanie dla Opel Omega B Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
10,1
l/100 km
11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,7
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Mam omeskę od 2002 roku. Przejechała w tym czasie ponad 250tys. km na gazie. Demonem dynamiki to nie jest, ale da się nią jechać szczególnie na autostradzie. Przy spokojnej jeździe (nie oznacza wolnej) średnio mieści się w 10 litrach, w mieście niestety to15-16l. W lipcu zrobiłem trasę do Austrii i przy jeździe autostradowej 130-150 km/h omeśka mieściła się w 10 litrach, ew. lekko 10 litrów przekraczając z 3 osobami i kupą bagażu. Dodam, że instalka jest podciśnieniowa więc jak na taką wielkość i jazdę z klimą nie jest chyba źle. Jeśli chodzi o awaryjność to trudno narzekać na coś poza rdzą. Auto w zasadzie się nie psuje poza drobiazgami - a części są bardzo tanie i łatwo dostępne. Trudno chyba o tak tanie auto o takim komforcie i gabarytach, w połączeniu z bezawaryjnym w zasadzie i bezobsługowym (1 raz dla świętego spokoju wymieniłem olej) automatem. Nic tylko polecić.
13,0
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Muszę przyznać, że nie jestem zadowolony ze swojej Omegi. W swoim posiadaniu miałem sporo aut klasy minimum średniej więc miałem porównanie do innych. Pierwsza kwestia to spalanie. Omega nie jest dynamiczna jak na silnik 2.0 i pali zdecydowanie za dużo. W mieście wychodzi 14-15 litrów LPG przy spokojnej jeździe. W trasie udało się zejść do 10 l LPG przy oszczędnej jeździe. Dla porównania klasę niższa Vectra z silnikiem 1.6 101 KM, którą miałem, paliła w trasie bez żadnego oszczędzania (140-150 km/h) 8,5 l LPG i była zdecydowanie bardziej dynamiczna (może też dlatego, że 90% swojego przebiegu zrobiła w trasie). Spalanie na poziomie Omegi 2.0 osiągają japońce z silnikami 3.0 V6. Druga kwestia to cena części. Pod tym względem jestem bardzo rozczarowany. Ceny bardzo drogie, droższe nawet od ceny części do Mercedesa W210. Absolutnie nie adekwatne do pojazdu. Wóz stosunkowo nietrwały. Blachy zdecydowanie mocniejsze od Vectry. Podsumowując - nie kupiłbym drugiej Omegi. Mimo tego, że auto jest śmiesznie tanie w zakupie, to jednak eksploatacja daje po kieszeni. Silnik 2.0 136KM nie daje żadnej frajdy z jazdy, zwłaszcza przy takim spalaniu. Proponowałbym pozostałym kierowcom zastanawiającym się nad zakupem Omegi poszukanie innego auta, a najlepiej w ogóle nie Opla. Wozy nie są trwałe. Przejeździłem 6 Mercedesów (W124, W202, W210). Mój rekordzista W124 miał 505 000 km przejechane w LPG i silnik chodził jak żyleta. Przedostatni mój sprzęt to Volvo 850 2.5 170KM. Palił tyle samo co Omega ale frajda z jazdy niesamowita. Blachy pancerne, komfort na duży plus i wóz bezawaryjny. Na pewno wkrótce powrócę do Volvo.
10,8
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
Mam omegę od ponad 2 lat i jestem mega zadowolony. Od pół roku jeżdżę tylko na PB i jest super. Spalanie w mieście przy normalnej jeździe około 9-10 litrów. Przy wieczornych szaleństwach około 12- max 14 litrów. Pb mi szło po mieście około 20 litrów. Gaz 2gen więc może i dlatego. Różnica w kosztach jest teraz mała więc wolę na PB jeździć :) A ci co piszę że za mało mocy czy za duże spalanie to polecam albo beemwieś albo cienkiego :) Omega jest mega wygodna i komfortowa. W rodzince są jeszcze 2 ople, astra i vectra ale jak trzeba w trasę jechać to tylko omegą. Obniżyłem ją i postawiłem na 17 na lato, dołożyłem bixenon z Q7 i wgrałem inne mapy wtrysków. Teraz mam 148,7 km pod maską i jak narazie starcza. W planach jest zakup omegi Bfl 3.0 albo 3.2 ;)

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 87
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Stuki przy zimnym silniku
  • Opel Omega B Sedan 2.2 i 144KM 106kW 1999-2003
  • układ wydechowy
  • 276 tys. km
Na początku przy odpalaniu po dłuższym postoju słychać stuki... Z czasem głośniejsze. Gdy silnik się nagrzał stuki ustępowały. Problemem był pęknięty kolektor wydechowy. Jak się nagrzał i rozprężył to się uszczelniał.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 11
4,8
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
homologacja: F.U.H "WALDGAZ" WALDEMAR SKIBA
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 210 tys. km
Montowałem już trzecią instalację gazową. W trzech samochodach (Nisan Primera 2.0, Vectra 2.0, Omega B 2.0. Na każdej instalacji przejechałem od 150 do 200 tys. km. Nigdy nie miałem problemu i nic nie wymieniałem przez cały czas użytkowania. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie. Teraz kupiłem Audi A4 B7 2.0 i też będzie miała montowaną instalację gazową bo ten silnik nadaje się...
4,5
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG COMPACT
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Jeżdżę od 2 lat z instalacją gazową. Sam ją sobie kalibruję i jestem bardzo zadowolony. Przez 2 lata wydałem na serwis 160 zł (2 razy zmiana filtrów + regeneracja wtryskiwaczy). Auto sprawuje się tak samo jak na benzynie. W trasie spala ok 9,5 l, w miescie 11 l. Niestety prawda jest taka, że gazownicy nie dbają o klienta, ustawią tak, że auto jeździ i dalej się nie...
5,0
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
instalacja: BRC SEQUENT 24
przebieg: 180 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Założyłem sekwencję BRC S24 w Czakramie. Na początku były problemy ze zbyt wysokim spalaniem na gazie (ok 16L), dopiero po trzeciej regulacji się unormowało do 13,5L, gdzie na benzynie palił ok 12L. Ogólnie rzecz biorąc, mimo tego, że wszystko działało jak należy, nie polecam tej instalacji nikomu kto chce jeździć tanio. Trzeba lać często benzynę, nie ma możliwości odpalenia...
Opel Omega B Sedan