Szukaj

Informacje o Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 2001-2004

Lata produkcji: 2001 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2004 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1700 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 82,8 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Opel Omega B Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW 2001-2004
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Opel Omega B
Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
samochód idealny na długie trasy, przy rozgrzanym silniku >80 stopni C spalanie spada, w trasie poniżej 9 litrów, wyprzedzanie w trasie nie ma większego wpływu na spalanie, przy średniej prędkości 110 km/h (przy wyprzedzaniu ponad 160km/h) spalanie spadło do 7,8 litra, niestety w mieście trudno zejść poniżej 10 litrów, zimą przy zimnym silniku na krótkich dystansach spalanie 15 litrów to standard, po rozgrzaniu spada do ok. 12-13 litrów, nie bez wpływu jest tu duża masa własna pojazdu (kombi 2,5 DTI automat) 1745kg, wbrew temu co jest w opisie silniki diesla w Omedze są zawsze rzędowe! 6 cylindrowe pochodzą z BMW, ale maja obniżoną moc co ma wpływ na ich większą żywotność
8,0
Opel Omega B
Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Dzisiaj wyszło 6,5 l Poznań<->Wrocław, zazwyczaj z dojazdem do Wrocka i jeździe po nim, jest około 8l. 9,5l wyszło jak jeździłem głownie po samym mieście, nie oszczędzając pedału przepustnicy. Swoje musi wypić, zwłaszcza przy swojej wadze i cylindrach. Jeżdżę przez 99% czasu z włączoną klimą. P.s.: Wakacje: Bałtyk<->Wrocław (sporo jeździłem po mieście nad morzem), wyszło 6,7 l, a na trasie mało kto mnie mijał (raczej ja innych :D) średnia prędkość przejazdu wyszła ok. 70km/h - więc nie najgorzej jak na polskie warunki
8,7
Opel Omega B
Kombi 2.5 V6 TDI 150KM 110kW
Silnik 2,5 DTI (ale to nie jest V6 - tylko R6 - chyba ktoś nie doczytał) musi swoje spalić, auto ma masę około 1700 kg więc wyniki rzędu 9-10 litrów po mieście i tak nie wypadają źle. Przy długiej jeździe ze stałą prędkością 80 km/h wskazania pokazują nawet 4,5-5 litrów, ale żeby uzyskać taki wynik to trzeba by jechać bez żadnego hamowania i przyspieszania. Generalnie ze spalaniem nie jest źle bo koszty wychodzą podobnie jakby jeździć autem z silnikiem 1,6 na benzynę - tylko że różnica jest w mocy; mamy 150 KM a nie 90 czy 100:-)hehe no i moment obr. 300 Nm

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 87
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Stuki przy zimnym silniku
  • Opel Omega B Sedan 2.2 i 144KM 106kW 1999-2003
  • układ wydechowy
  • 276 tys. km
Na początku przy odpalaniu po dłuższym postoju słychać stuki... Z czasem głośniejsze. Gdy silnik się nagrzał stuki ustępowały. Problemem był pęknięty kolektor wydechowy. Jak się nagrzał i rozprężył to się uszczelniał.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Opel Omega B Kombi