Szukaj

Informacje o Opel Omega B Kombi 2.5 DTI 150KM 110kW 2001-2003

Lata produkcji: 2001 – 2003
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 2001 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 80 x 82,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Opel Omega B Kombi 2.5 DTI 150KM 110kW 2001-2003
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,4
Opel Omega B
Kombi 2.5 DTI 150KM 110kW
2.5 dti (150KM) automat 205/55/16. droga wojewódzka tryb SPORT wyprzedzanie-pedał w podłodze i hamowanie za ciezarówka. tak przez 30kilometrów i wyszło 10,5- mysłałem ze bedzie wiecej. Śrem-Władysławowo tam i spowrotem 6,5l ale jazda w nocy, głaskałem cały czas i tempomat 110km/h na A1. Śrem -Kołobrzeg normalnie bez wariacji ale znowu bez mulenia 7,6 l . Średnio wioska +miasto (śrem bez korków) 8,5 trzeba liczyc. w duzym miescie w korkach bedzie wiecej. automatem trzeba dynamicznie przyspieszac i utrzymywac przedkość. nie mozna pomału sie rozpędzać. automat super ale teraz kupie jedak w manualu. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
11,0
Opel Omega B
Kombi 2.5 DTI 150KM 110kW
Realnie latem na mieście 10, zimą nawet do 14.5, trasa i dłuższe tj.ze 200 km na tempomacie na zamkniętym liczniku 9, jako emeryt rzadko ale ledwo poniżej 10 (sport często używany), tyle w sumie. Fabryczne nastawy, nie da się nią spokojnie jeździć bo powyżej 2.5 k obrotów mruczy jak V ;-) (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
8,3
Opel Omega B
Kombi 2.5 DTI 150KM 110kW
ludzie zapominaja -patrzac na wyniki- ze wszystko zalezy od miejsca zamieszkania. Mieszkam na wiosce otwieram brame i juz jade a jak ktos mieszka w duzym miescie i stoi w korkach to nie uzyska tego samego rezultatu. Komfort jazdy super. Automat w dieselu to jest TO! Omega ´02 2.5dti automat (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 87
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Stuki przy zimnym silniku
  • Opel Omega B Sedan 2.2 i 144KM 106kW 1999-2003
  • układ wydechowy
  • 276 tys. km
Na początku przy odpalaniu po dłuższym postoju słychać stuki... Z czasem głośniejsze. Gdy silnik się nagrzał stuki ustępowały. Problemem był pęknięty kolektor wydechowy. Jak się nagrzał i rozprężył to się uszczelniał.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Opel Omega B Kombi