Szukaj

Informacje o Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999

Lata produkcji: 1994 – 1999
Segment: Wyższa klasa średnia
Debiut drugiej generacji Omegi (Omega B) przypadł na koniec 1993 roku. Rok później, po zniknięciu z rynku Senatora, model stał się flagowym samochodem niemieckiej marki. W porównaniu do swojego poprzednika, wyróżniała go dużo bardziej elegancka i nowoczesna linia unowocześniona dodatkowo w 1999 roku po face-liftingu, jakiemu została poddana cała Omega. W Wielkiej Brytanii sprzedawana jako Vauxhall Omega, a w Stanach Zjednoczonych – jako Cadillac Catera. Produkcja modelu zakończyła się w 2003 roku. Za następców Omegi uważa się po części modele Signum i Vectra.
czytaj więcej
Produkowany od 1994 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 178 Nm przy 2800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,9
~Pink
Opel Omega B
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Opel Omega to samochód w typie dzisiejszej Skody Superb - trochę mu do prawdziwej klasy średniej wyższej (BMW 5, Audi A6, Citroen C6, Mercedes E...) brakuje, także w kwestii prestiżu marki, ale ma słuszne aspiracje. A niedociągnięcia w stosunku do tamtych stara się nadrabiać takimi przymiotami, jak np. przestronność. Przecież Omega w wersji kombi w roku 1999 ilością przestrzeni bagażowej ustępowała chyba tylko Mercedesowi klasy E, tak jak dzisiaj Skoda. Do tego jakość nie premium, ale naprawdę dobra, niezłe silniki, komfortowe resorowanie, przyzwoite wyposażenie. Podobieństw jest naprawdę dużo. Ci sami ludzie (a jest ich chyba sporo), którzy dzisiaj doceniają Superba, docenią również na pewno Omegę, jako swego rodzaju \"starszego kuzyna\". Myślę, że to dobra rekomendacja.
4,2
~tsulisz@wp.pl
Opel Omega B
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
To jest moja druga OMEGA i chyba na tym nie poprzestanę, bo nie ma lepszego auta z klimą i innymi "bajerami" za 10 - 15 tys.zł. Złodzieji nie interesuje, wygląda nie najgorzej, może stać przy lepszych autach i nie ma powodu do wstydu. Jedyny mankament to blacharka. Poprzednia, tj model A z 1993r, rdzewiała na progach i drzwiach tylnych, a tą bierze na przednich drzwiach od spodu. Podwozie sprawdzam na bierząco i na razie jest ok. POLECAM, POLECAM. Może dlatego,że jestem zakochany w OPLU, ale to jest solidne i mocne auto. Trzeba tylko trafić na zadbany egzemplarz i na prawdę można za tanie pieniądze "użyc" jazdy. Zastanawiałem się nad zakupem DIESLA z 1995 -1997r, ale wszystkie które oglądałem miały kosmiczne przebiegi, a sprzedający twierdzili, że mają 250 - 270 tys. km. Kupiłem benzynę w stanie idealnym, choć troche sie naszukałem, ale nie żałuję i P O L E C A M.
4,9
~Marek
Opel Omega B
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
4500zł opel omega 1997 kombii z gazem, bezpieczne, bezawaryjne, tanie w eksploatacji, 4 poduszki powietrzne, podgrzewane lusterka i spryskiwacze, zmieniarka na 6 płyt w bagażniku,sterowania cd i radia z kierownicy, elektryczne szyby, lusterka szyberdach,roleta bagażnika,nowe przewody hamulcowe, wydech, alterntor i inne,siedzienia, instalacja gazowa, wszystkie papiery, aktualne opłaty w pełni sprawne.Jesteś zainteresowany kupnem pisz gwiazda1947@tlen.pl

Usterki Opel Omega B

Liczba wpisów: 87
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Stuki przy zimnym silniku
  • Opel Omega B Sedan 2.2 i 144KM 106kW 1999-2003
  • układ wydechowy
  • 276 tys. km
Na początku przy odpalaniu po dłuższym postoju słychać stuki... Z czasem głośniejsze. Gdy silnik się nagrzał stuki ustępowały. Problemem był pęknięty kolektor wydechowy. Jak się nagrzał i rozprężył to się uszczelniał.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Opel Omega B Kombi