Szukaj

Informacje o Opel Omega A Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1986-1994

Lata produkcji: 1986 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).
czytaj więcej
Produkowany od 1986 do 1994 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Opel Omega A Sedan 2.0 i 115KM 85kW 1986-1994
10,4
l/100 km
11,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

15,7
Opel Omega A
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Najwdzięczniejsze auto jakie posiadałem, żałuję go do dziś i podejrzewam że jeszcze długo będę żałował. Absolutnie bezawaryjny pojazd pochłaniający ogromne ilości paliwa. Średnie spalanie w trybie mieszanym wynosiło mi ok. 13 litrów LPG (prędkość oszczędna dla tego auta 70-90 na piątym biegu) , na trasie udało mi się zejść do ok. 11. Najwięcej jednak spaliła mi w zimę, przy naprawdę ciężkiej nodze, połączonej z jazdą bokiem :) 22,5 litra - niewiarygodne? Prawdziwe - stałem nad dystrybutorem i zastanawiałem się jakie procesy zaszły w silniku, że 2.0 miało taki przepał. WALEC jest jednak autem bardzo wygodnym, długim, szerokim. Nawet największym tego świata nie braknie w nim miejsca. Nie JEDZIE, a PŁYNIE.
11,9
Opel Omega A
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Posiadam Omesie A, i powiem tak. Omega jak to Omega gniję... Najbardziej drzwi na dolę, przednie nadkola. Jeżeli chodzi o komfort, to jest bardzo wysoki. Spalanie: sam nie dowierzam, ale na trasie ok. 130km/h w porywach do 150km/h Omesia wypiła mi niecałe 8l gazu!!! W mieście niestety sytuacja zmienia się diametralnie, przy naprawdę oszczędnej jeździe spala mi ponad 16l gazu. Nie wiem czy to normalne, ale czas odwiedzić gazownika. Pozdrawiam posiadaczy Omesi :D
10,0
Opel Omega A
Sedan 2.0 i 115KM 85kW
Zużycie paliwa spore, natomiast koszty części i napraw ledwo zauważalne, więc jak się porówna zużycie paliwa w stosunku do kosztów napraw w ciągu całego czasu użytkowania pojazdu, to ten samochód jest bardzo ekonomiczny.

Usterki Opel Omega A

Liczba wpisów: 10
Elastyczny łącznik katalizatora.
  • Opel Omega A
  • układ wydechowy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie spawany..kompletny nonsens. Łącznik lubi się strzępić i oberwać[szczególnie po "pogłaskaniu" przez ogranicznik na jezdni]. Wymiana to cięcie i spawanie, które jest utrudnione..chyba że odkręci się kolektor wydechowy i połowę układu, ale jak potem spasować żeby nie było "zwisu". Na samochodzie można spasować idealnie, ale spawanie mocno utrudnione szczególnie od strony podwozia. Podobno w serwisie GM w takim przypadku przewiduje się wymianę wraz z katalizatorem..to dopiero bark logiki..katalizator kosztuje fortunę!!![nawet ponad 1000!!!- uniwersalne 300-500zł]. Uniwersalna złączka 50zł. Jeśli katalizator jest OK wymiana łącznika wraz z katalizatorem to porażka GM.
Pali bezpiecznik nawiewu.
  • Opel Omega A Kombi 2.4 i 125KM 92kW 1988-1993
  • zawieszenie
Witam, mam taki problem - jak próbowałem włączyć nawiew silniczek nie reagował. Zaglądam do bezpieczników, a tam bezpiecznik od nawiewu 30A przepalony więc wymieniłem na nowy niestety i tego też przepaliło. Co zrobić by mi bezpieczników nie paliło? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Cieknące pokrywy zaworów.
  • Opel Omega A
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 0
W V6 pokrywy zaworów mamy z tworzywa sztucznego. Zastosowanie takiego materiału jest idiotyzmem przez co pokrywy się "wypaczają" pod wpływem temperatury. Radą na to jest przecinanie pokryw wzdłuż oraz nówki uszczelki+silikon (nie polecam silikonu GM, kupiłem zielony i delikatnie mówiąc był do niczego). Aby sprawdzić czy ciekną pokrywy wystarczy sprawdzić gniazda świec zapłonowych, wyjąć "fajki" i zobaczyć czy się kąpią w oleju.
Opel Omega A Sedan