Szukaj

Informacje o Opel Omega A Sedan 2.0 100KM 74kW 1990-1994

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).
czytaj więcej
Produkowany od 1990 do 1994 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW)
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,7
~BARTAS
Opel Omega A
Sedan 2.0 100KM 74kW
Jest to doskonala limuzyna dla ceniacych luksusowe wnetrze i spaniale wlasciwosci jezdne. ciekawa stylistyka, cenie w nim potezny kufer a w srodku jego nic nie przeszkadza wszystko na swoim miejscu. Niezle przuspieszenie i dobra predkosc sprawia ze moze to byc auto dla lubiacych ostra sportowa jazde. Auto nadaje sie doskonale do tuningu. szczegulnie warta polecena jest automatyczna skrzynia biegow wyposazona w funkcje "sport". nie raz wypszedzalem mozna powiedziec zawsze wypszedzalem inne dobre auta tej samej klasy np. BMW 530 A NAWED 740. Mercedesy podziwialem w stecznym lusterku. Moja omega pedzilem na autostradzie (oczywiscie w niemczech) ponad 190 km i chciala jeszcze (5 biegow manlalna).Poprostu polecam to auto nawed osobie mlodej i kazdemu innemu. Nic nie powiedzialem o silniku a wiec tak, spanialy cztero cilindrowiec o bardzo wysokiej kulturze pracy i elastycznisci spaniale spolpracuje z 5 biegowa manualna skrzynia biegow ktora przenosi napend na tylna os. Spaniale rusza sie z piskiem tylnych opon, wspomaganie tez super.
4,4
~Paweł Piotrowski
Opel Omega A
Sedan 2.0 100KM 74kW
Auto naprawdę komfortowe, tanie w eksploatacji, bezawaryjne (z uwagi na przebieg mojej Omegi wybaczam awarię sprzęgła i mostu), nie lubiane przez złodziei. Jedyny mankament to słaba odporność na rdzę tylnych nadkoli i drzwi.
4,8
~Tomashek
Opel Omega A
Sedan 2.0 100KM 74kW
Autko naprawdę godne polecenia , trzeba uważać tylko na egzemplarze powypadkowe. To moja 3-cia omega i z czystym sumieniem mogę polecić ją najlepszemu koledze. Tą ostatnią zrobiłem 40 tys.km. na gazie i poza normalnymi materiałami eksploatacyjnymi (filtry , paski , oleje) nie dzieje się nic. Autka nie oszczędzam i nie zamierzam też oszczędzać na wymianie części , to się zwraca bardzo szybko.

Usterki Opel Omega A

Liczba wpisów: 10
Elastyczny łącznik katalizatora.
  • Opel Omega A
  • układ wydechowy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie spawany..kompletny nonsens. Łącznik lubi się strzępić i oberwać[szczególnie po "pogłaskaniu" przez ogranicznik na jezdni]. Wymiana to cięcie i spawanie, które jest utrudnione..chyba że odkręci się kolektor wydechowy i połowę układu, ale jak potem spasować żeby nie było "zwisu". Na samochodzie można spasować idealnie, ale spawanie mocno utrudnione szczególnie od strony podwozia. Podobno w serwisie GM w takim przypadku przewiduje się wymianę wraz z katalizatorem..to dopiero bark logiki..katalizator kosztuje fortunę!!![nawet ponad 1000!!!- uniwersalne 300-500zł]. Uniwersalna złączka 50zł. Jeśli katalizator jest OK wymiana łącznika wraz z katalizatorem to porażka GM.
Pali bezpiecznik nawiewu.
  • Opel Omega A Kombi 2.4 i 125KM 92kW 1988-1993
  • zawieszenie
Witam, mam taki problem - jak próbowałem włączyć nawiew silniczek nie reagował. Zaglądam do bezpieczników, a tam bezpiecznik od nawiewu 30A przepalony więc wymieniłem na nowy niestety i tego też przepaliło. Co zrobić by mi bezpieczników nie paliło? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Cieknące pokrywy zaworów.
  • Opel Omega A
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 0
W V6 pokrywy zaworów mamy z tworzywa sztucznego. Zastosowanie takiego materiału jest idiotyzmem przez co pokrywy się "wypaczają" pod wpływem temperatury. Radą na to jest przecinanie pokryw wzdłuż oraz nówki uszczelki+silikon (nie polecam silikonu GM, kupiłem zielony i delikatnie mówiąc był do niczego). Aby sprawdzić czy ciekną pokrywy wystarczy sprawdzić gniazda świec zapłonowych, wyjąć "fajki" i zobaczyć czy się kąpią w oleju.
Opel Omega A Sedan