Szukaj

Informacje o Opel Omega A Kombi 3.0 156KM 115kW 1987-1988

Lata produkcji: 1987 – 1988
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).
czytaj więcej
Produkowany od 1987 do 1988 roku
Pojemność skokowa 2969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 95 x 69,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Usterki Opel Omega A

Liczba wpisów: 10
Elastyczny łącznik katalizatora.
  • Opel Omega A
  • układ wydechowy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie spawany..kompletny nonsens. Łącznik lubi się strzępić i oberwać[szczególnie po "pogłaskaniu" przez ogranicznik na jezdni]. Wymiana to cięcie i spawanie, które jest utrudnione..chyba że odkręci się kolektor wydechowy i połowę układu, ale jak potem spasować żeby nie było "zwisu". Na samochodzie można spasować idealnie, ale spawanie mocno utrudnione szczególnie od strony podwozia. Podobno w serwisie GM w takim przypadku przewiduje się wymianę wraz z katalizatorem..to dopiero bark logiki..katalizator kosztuje fortunę!!![nawet ponad 1000!!!- uniwersalne 300-500zł]. Uniwersalna złączka 50zł. Jeśli katalizator jest OK wymiana łącznika wraz z katalizatorem to porażka GM.
Pali bezpiecznik nawiewu.
  • Opel Omega A Kombi 2.4 i 125KM 92kW 1988-1993
  • zawieszenie
Witam, mam taki problem - jak próbowałem włączyć nawiew silniczek nie reagował. Zaglądam do bezpieczników, a tam bezpiecznik od nawiewu 30A przepalony więc wymieniłem na nowy niestety i tego też przepaliło. Co zrobić by mi bezpieczników nie paliło? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Cieknące pokrywy zaworów.
  • Opel Omega A
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 0
W V6 pokrywy zaworów mamy z tworzywa sztucznego. Zastosowanie takiego materiału jest idiotyzmem przez co pokrywy się "wypaczają" pod wpływem temperatury. Radą na to jest przecinanie pokryw wzdłuż oraz nówki uszczelki+silikon (nie polecam silikonu GM, kupiłem zielony i delikatnie mówiąc był do niczego). Aby sprawdzić czy ciekną pokrywy wystarczy sprawdzić gniazda świec zapłonowych, wyjąć "fajki" i zobaczyć czy się kąpią w oleju.
Opel Omega A Kombi