Szukaj

Informacje o Opel Omega A Kombi 2.6 i 150KM 110kW 1990-1994

Lata produkcji: 1990 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).
czytaj więcej
Produkowany od 1990 do 1994 roku
Pojemność skokowa 2594 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 220 Nm przy 3600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 88,8 x 69,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje typ silnika: OHV
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 4
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Opel Omega A Kombi 2.6 i 150KM 110kW 1990-1994
13,0
l/100 km
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,6
Opel Omega A
Kombi 2.6 i 150KM 110kW
Posiadam to autko od ponad roku. jak dla mnie super zmieniam je na takie samo tyle że w sedanie i z wiekszym silnikiem. powód zmiany: korozja nadwozia gdyby nie to dalej bym jeździł tym samochodem. Przez cały czas jak mam to auto nie zawiodło mnie ani razu. przebieg sam nie wiem jaki jest ale napewno duży :) ogólnie auto bardzo bezawaryjne. przez czas jaki go uzytkuje jedyna awaria bylo popsucie sie czujnika cisnienia oleju co kosztowalo az 18 zl no i rzecz jasna w tym czasie mialy tez miejsce naprawy eksploatacyjne (klocki, olej, filtry, płyny). moj poprzednik zrobil tym autem prawie 200 tys ja prawie 50. Śmiało moge polecic ten samochod wszystkim ktorzy zastanawiaja sie nad jego kupnem. tak jak wypowiadaja sie wszyscy uporczywe moga byc tylko delikatne stuki zawieszenia. potrafi przewiezc bardzo duzo. pojemnosc robi swoje nie czuc zbyniej roznicy przy jezdzie z 1 czy z 4 osobami. silnik bardzo elastyczny i wydajny. nie jeden sie juz zdziwil. ja zreszta tez gdy zlapala mnie policja. moje zdanie na temat auta: duze,pojemne, rodzinne, niezawodne i nie pali tak strasznie jak niektozry sadza. kup a sam sie przekonasz. (Silnik)
12,0
Opel Omega A
Kombi 2.6 i 150KM 110kW
Biorąc pod uwagę jazdę na gazie myślę, że spalanie w mieście na poziomie 12 litrów to dobry wynik, o który wcale nie trzeba się jakoś specjalnie starać, w trasie zależy od prędkości ale generalnie 9-11 litrów (Silnik)
12,5
Opel Omega A
Kombi 2.6 i 150KM 110kW
JAK NA POJEMNOŚĆ 2,6 TO W NORMIE, NIE KUPUJEMY AUTA OSZCZĘDNEGO, TYLKO ŻEBY JECHAŁO I W PARĘ SEKUND WYPRZEDZAŁO, A NIE Z NAPĘDU WYPRZEDZAMY TIRA. (Silnik)

Usterki Opel Omega A

Liczba wpisów: 10
Elastyczny łącznik katalizatora.
  • Opel Omega A
  • układ wydechowy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie spawany..kompletny nonsens. Łącznik lubi się strzępić i oberwać[szczególnie po "pogłaskaniu" przez ogranicznik na jezdni]. Wymiana to cięcie i spawanie, które jest utrudnione..chyba że odkręci się kolektor wydechowy i połowę układu, ale jak potem spasować żeby nie było "zwisu". Na samochodzie można spasować idealnie, ale spawanie mocno utrudnione szczególnie od strony podwozia. Podobno w serwisie GM w takim przypadku przewiduje się wymianę wraz z katalizatorem..to dopiero bark logiki..katalizator kosztuje fortunę!!![nawet ponad 1000!!!- uniwersalne 300-500zł]. Uniwersalna złączka 50zł. Jeśli katalizator jest OK wymiana łącznika wraz z katalizatorem to porażka GM.
Pali bezpiecznik nawiewu.
  • Opel Omega A Kombi 2.4 i 125KM 92kW 1988-1993
  • zawieszenie
Witam, mam taki problem - jak próbowałem włączyć nawiew silniczek nie reagował. Zaglądam do bezpieczników, a tam bezpiecznik od nawiewu 30A przepalony więc wymieniłem na nowy niestety i tego też przepaliło. Co zrobić by mi bezpieczników nie paliło? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Cieknące pokrywy zaworów.
  • Opel Omega A
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 0
W V6 pokrywy zaworów mamy z tworzywa sztucznego. Zastosowanie takiego materiału jest idiotyzmem przez co pokrywy się "wypaczają" pod wpływem temperatury. Radą na to jest przecinanie pokryw wzdłuż oraz nówki uszczelki+silikon (nie polecam silikonu GM, kupiłem zielony i delikatnie mówiąc był do niczego). Aby sprawdzić czy ciekną pokrywy wystarczy sprawdzić gniazda świec zapłonowych, wyjąć "fajki" i zobaczyć czy się kąpią w oleju.
Opel Omega A Kombi