Szukaj

Informacje o Opel Omega A Kombi

Lata produkcji: 1986 – 1994
Segment: Wyższa klasa średnia
Pierwsza generacja Omegi zwana Omegą A weszła na rynek w 1986 roku zastępując w ofercie Opla model Rekord. Rok po debiucie wygrała głosowanie na Europejski Samochód Roku. Do zakończenia europejskiej produkcji w 1994 roku, w Wielkiej Brytanii Omegę A oferowano jako Vauxhall Carlton. Cztery lata dłużej trwała jej sprzedaż w Brazylii (pod szyldem Chevrolet Omega lub Chevrolet Suprema). W oparciu o Omegę zbudowany został sportowy Lotus o tej samej nazwie (lub Lotus Carlton w Wielkiej Brytanii).
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4770 mm
Szerokość 1760 mm
Wysokość 1480 mm
Rozstaw osi 2730 mm
Rozstaw kół - przód 1450 mm
Rozstaw kół - tył 1465 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1850 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wentylacja i ogrzewanie
Średnie spalanie dla Opel Omega A Kombi
9,7 – 14,8
l/100 km
7,7 – 8,1
l/100 km
11,3 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Opel Omega A
Kombi 2.3 TD Intercooler 100KM 74kW
witam, mialem ten model, przez 2 lata, to chyba najbardziej oszczedne i wielofunkkyjne auto jakie mialem w zyciu, to byla wersja ze skora i dwa szyberdachy, na alusach 16 cali, jesli chodzi o spalanie to na dlugiej trasie ok 95 do 105 km\h to bylo 5,2, , w miescie nie przekroczyl 8 litrow , nawet w zimie.oczywiscie bez jazdy na wariata, przy tescie ok 130-140 to bylo jakies 6,5 l. no juz przy 180 to ok 8.5, max co nim jechalem to 215, jak na mase tego auta to wrecz rewelacja , juz nie wspomne o jego pojemnosci.oczywiscie kupilem go z przebiegiem 350 tys km,intelkuler i pompa byla po regeneracji, wymienilem cale zawieszenie przednie , z tylu nowe tuluje, 4 nowe tarcze , zalozylem alusy 16 i jeszcze kupe innych rzeczy, zapalal na dotyk, w zimie przy mrozach minus 20 nie mialem zadnego problemu, czasami przewozilem rozne towary , na dachu na relingach mialem 4 poprzeczki , spokojnie 200 kilo moglem na niego wlozyc , kiedys zapakowalem tone do niego, bez problemu , oczywiscie ciaglem nim przyczepke kampingowa -n 126, czy z nia czy bez niej - zadnej roznicy, bardzo udany silnik , prosty,bezawaryjny, kupilem go od 1 wlasciciela , ponoc sprzeglo wymienil dopiero przy 280 tys km ...ogolnie gdybym mial tu mozliwosc kupna takiego czego to biore . a jak sie o auto dba to potrafi sie odzwieczyc , a jak ktos pisze ze mu pali 10 czy 12 to polecam nauke jazdy od nowa , albo oddanie do dobrego mechanika .10 to mi spalil jak ciaglem przyczepe ktora razem z towarem wazyla 2,5 tony , i to jeszcze w miescie. raz zeszlem ponizej 5 litrow , ale to trasa i predkosc do 90,kiedys te auta robili chyba oszczedniejsze . bo np pasat jedynka z dieslem 1,6 na trasie bral 4 litry max, teraz niby cywilizacja a te silniki niby maja wieksza moc , niekiedy wogule niepotrzebana a pala duzo wiecej ... a co do blachy to nie widzialem jakies rdzy. ogolnie polecam madrym i rozsadnym kierowcom , ktorzy albo maja duza rodzine albo po prostu lubia duze, wygodne i bezpieczne auta .
12,9
Opel Omega A
Kombi 2.0 i 115KM 85kW
Mega-Omega W swoim zyciu miałem duzo aut, szybkie, małe, woły robocze itp.. z tego aż 4 "Omcie" 3xsedan, 1xcaravan. 1xC26NE PB, 3xC20NE+LPG. Auto nismiertelne, jak blachy nie przypominaja firanki i podłuznice nie przegniły na wylot to można jechać na koniec swiata. C20NE znany z tego, że dobrze znosi LPG. Spalanie gazu przy spkojnej jezdzie w miescie wynosiło srednio 11-14l/100km, w zimie 16-18l/100km. Trasa 10-11l. Zaznaczam, że nie jestem fanem "eco drivingu" i mam to gdzieś. Zadna z tych Omeg nie miała lekko, jako że były to "dupowozy" i woły robocze. Jedna jezdzila tylko na gazie nawet w mrozy, kazda paliła bez zająkniecia nawet przy -30*C. Nigdy, żadna nie stanęła w trasie, silniki niejednokrotnie przekręcone na LPG, mocno obciążane. Żadna nie zepsuła się, jedną dachowałem i był to najfajniejszy egzepmlarz, jedna tak zgniła, że nie było co spawać, a pozostałe 2 jeszcze pracują u innych osób. Mam do tych aut sentyment ogromny, nigdy mnie nie nie zawiodła. Niezawodny, brzydki, czołg. Jak ktoś potrzebuje auto do pracy w ciężkich warunkach to Omega A jest idealna. Mimo tego w trasie jedzie się jak nowszym autem dobrej klasy, nic nie puka nie stuka, jak w drzwiach i progach są wszystkie uszczelki to jest naprawdę cichutko. Z minusów: -spalanie -gnije, gnije i jeszcze raz gnije. -łączniki stabilizatorów -wiązka kabli prowadzona w podstopnicy (kilka razy trzeba było tam zaglądać, bo nie działały szybki czy centalny zamek. -brzydka ;) -filtry paliwa lubią się ze starości drzeć i zabija to listwę wtryskową. -trzeba dbać o wisko na wentylatorze bo w lecie sie bedzie grzac. Plusy: - gabaryty (caravanem wiozłem dwudrzwiową szafę z zamkniętą klapą) - nieśmiertelność!! - C20NE dobrze znosi gaz i w zasadzie nie potrzebuje PB - wygodny, jak na ponad 20lat - cena/jakość
7,7
Opel Omega A
Kombi 2.3 TD 90KM 66kW
jazda w granicach 100-120 trasa północ - południe Polski 5,5-5,6; podobna trasa ale 2/3 trasy to góry, średnia nie przekracza 6,7/100; przy jeździe szybkiej 130-140-170 (teraz ze względu na radary u nas niewykonalne, średnia w granicach 10-11l , rozpatrujemy trasę średnio 600-700km duży udział terenu zabudowanego (dawna E8)jazda głównie nocą. silnik 2,3 YDT z niemałym przebiegiem i turbiną bez chłodnicy powietrza. na nowszym silniku 2,3DTR z chłodnica powietrza nigdy nie udało się zejść poniżej 6,7l/100 w/g mnie silnik nowszy jest mniej elastyczny - nowsza omega też kombi ale jakby mułowata brak jej przyspieszenia powyżej 130km .

Usterki Opel Omega A

Liczba wpisów: 10
Elastyczny łącznik katalizatora.
  • Opel Omega A
  • układ wydechowy
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Fabrycznie spawany..kompletny nonsens. Łącznik lubi się strzępić i oberwać[szczególnie po "pogłaskaniu" przez ogranicznik na jezdni]. Wymiana to cięcie i spawanie, które jest utrudnione..chyba że odkręci się kolektor wydechowy i połowę układu, ale jak potem spasować żeby nie było "zwisu". Na samochodzie można spasować idealnie, ale spawanie mocno utrudnione szczególnie od strony podwozia. Podobno w serwisie GM w takim przypadku przewiduje się wymianę wraz z katalizatorem..to dopiero bark logiki..katalizator kosztuje fortunę!!![nawet ponad 1000!!!- uniwersalne 300-500zł]. Uniwersalna złączka 50zł. Jeśli katalizator jest OK wymiana łącznika wraz z katalizatorem to porażka GM.
Pali bezpiecznik nawiewu.
  • Opel Omega A Kombi 2.4 i 125KM 92kW 1988-1993
  • zawieszenie
Witam, mam taki problem - jak próbowałem włączyć nawiew silniczek nie reagował. Zaglądam do bezpieczników, a tam bezpiecznik od nawiewu 30A przepalony więc wymieniłem na nowy niestety i tego też przepaliło. Co zrobić by mi bezpieczników nie paliło? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Cieknące pokrywy zaworów.
  • Opel Omega A
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 16
Nie 0
W V6 pokrywy zaworów mamy z tworzywa sztucznego. Zastosowanie takiego materiału jest idiotyzmem przez co pokrywy się "wypaczają" pod wpływem temperatury. Radą na to jest przecinanie pokryw wzdłuż oraz nówki uszczelki+silikon (nie polecam silikonu GM, kupiłem zielony i delikatnie mówiąc był do niczego). Aby sprawdzić czy ciekną pokrywy wystarczy sprawdzić gniazda świec zapłonowych, wyjąć "fajki" i zobaczyć czy się kąpią w oleju.
Opel Omega A Kombi