Szukaj

Informacje o Opel Omega

Lata produkcji: 1986 – 2004
Segment: Wyższa klasa średnia
Model należący do segmentu E (wyższa klasa średnia). Produkowany w latach 1986-2003 jako następca Opla Rekorda i Senatora. Swą nazwę odziedziczył po Oldsmobile’u Omedze (Oldsmobile również był marką GM). W 1987 roku model wygrał plebiscyt na Europejski Samochód Roku. Omega doczekała się dwóch generacji. Za jej następcę uważany jest Opel Signum produkowany od 2003 roku (po części również Vectra). Do 1994 roku w Wielkiej Brytanii Omegę sprzedawano jako Vauxhall Carlton, zaś w Brazylii oferowano ją pod szyldem Chevroleta.
czytaj więcej

Opel Omega – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Opel Omega

Liczba ocen: 1 545
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Morgan28
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
To mój pierwszy opel. Nigdy się nimi nie interesowałem uważając je za złomy... Owszem daleko im do bmw, nawet nie da się porównać tych marek ze sobą, ale zrobiłem błąd nie kupując jej wcześniej. Zamiast passata b4 trzeba było brać omegę. Miejsca sporo miękkie fotele zawieszenie też bardzo komfortowe fajnie się nim jeździ. Podoba mi się środek i pomysłowość wnętrza. Jak na tamte lata nieźle się postarali. Mam silnik 2.0 nic tam się psuje. Zasilany gazem tanio jeździ. Kupiłem go dosłownie za grosze....
5,0
~kafarman
Opel Omega B
Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW
Wystarczy poprawić fabrykę i wymienić pokrywy zaworowe na aluminiowe, zmieniać olej na czas i rozrząd i z poprawnie ustawioną sekwencją lpg chodzi identycznie jak na pb, ta wygodna kanapa zamyka szafe (260) a koszt lpg na 100km taki sam jak jakiegoś przednionapędowego 1.6. Samopoziomujące pompowane zawieszenie (niwomat) ksenon, klimatronic 2strefy, grzane skóry4x, pamięć foteli i 3luster dla trzech kierowców, lustro wsteczne fotochrom, elektryczna roleta, domykanie szyb z kluczyka, szyberdach, Bose, tempomat, automat, webasto, szpera, I to wszystko w aucie , kupionym 6 lat temu w fr za 500Euro Nigdy mnie nie zawiodła. a ma już ponad 750 000km nalatane a co do rdzy, to moja trzecia omega i trzecia bez widocznych śladów korozji, doły drzwi, podszybie i tylne błotniki od strony drzwi zdrowe. wystarczy kupić zadbany egzemplarz i dalej dbać samemu. (przede wszystkim porządnie myć po zimie i w trakcie)
4,3
~Samerglow
Opel Omega B
Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
Opowiem co nieco o Omedze 3.2 V6 Executive full opcja z Webasto. Dlaczego kupiłem takie auto ? Bo mam zamiłowanie do amerykańskich wozów jednak nie stać mnie jeszcze na posiadanie np. takiej Crown Victorii 4.6 V8. Tak skonfigurowaną Omegą jedzie się jak Pontiac-iem Grand Prix. Kanapa na kołach, miękko zestrojona. Omega Executive na pełnym wypasie była właśnie oferowana w USA jako Cadillac Catera 3.2 V6. 3.2 V6 220KM daje radochę podczas wciskania gazu - idzie jak burza i to w akompaniamencie wystrojonego wydechu BOSAL. Skrzynia aut. 4 biegowa nadaje znów dostojności, po co się spieszyć - tu nie chodzi o szaleństwa czy szybkie wchodzenie w zakręty. Miejsca jest masę, zarówno w przodu jak i z tyłu. Auto posiada skórzane fotele (elektr. z pamięcią) i skórzaną kanapę - wszystko grzane. Komfort za niewielkie pieniądze. O luksusie mówić nie można, bo jakoś tworzyw jest niska. Podłokietniki przy drzwiach są plastikowe i twarde, ale nie można mieć wszystkiego :) Klimatyzacja jest wydajna zarówno jeśli chodzi o grzanie i chłodzenie. Webasto zapewnia wsiadanie do ciepłego auta zimą. Więcej szczegółów znajdziecie po przyciskiem -więcej- :)

Raporty spalania Opel Omega

Liczba raportów: 1 671
Średnie spalanie dla Opel Omega
8,8 – 18,7
l/100 km
7,3 – 9,2
l/100 km
8,3 – 17,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,7
Opel Omega B
Sedan 3.2 V6 ECOTEC 218KM 160kW
Omegą zrobiłem 60 tyś na gazie, spalanie bardzo zależny od stylu jazdy, jak ktoś nie ma mózgu to mu pali średnio 20l, natomiast przy zastosowaniu podstawowych zasad ecodriving robi się bardzo ekonomiczne auto. Spalanie pokazywane przez komputer w 100% pokrywa się z realnym spalaniem benzyny, liczyłem wielokrotnie. Minimalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć, jeszcze przez założeniem gazu to 7.6l. Co do spalania gazu, przy jeździe autostradowej, tempomat na 100km/h spala ok 10l gazu, przy 110km/h ok 11l. Przy jeździe mieszanej, tj. trochę po Krakowie, potem trasa do domu, przelotowa ok 120, i troche po wsi wychodzi ok 13-14l gazu. W samym mieście ok 16l. Maksymalnie udało mi się osiągnąć spalanie 19l gazu przy trybie zerojedynkowym, 50/50 trasa/miasto przy prędkościach do 220 km/h. Generalnie jeżdżąc na prawdę dynamicznie (140-150 km/h) i przewidując co stanie się na drodze (mam na myśli np dojeżdżanie do świateł bez gazu, zamiast hamowania itp.) dzieżko jest przekroczyć w trasie 14l gazu. Ja z tego spalania jestem na prawdę zadowolony. Co do części, nie wiem skąd biorą się opinie że są tanie i łatwo dostępne. Jest dokładnie na odwrót.
14,5
Opel Omega B
Sedan 3.0 i V6 211KM 155kW
witam panstwa czytam co tu se marzecie i powiem wam skrajnych bajek nie zaowarzylem swa opinie wystawiam po przejechaniu tam kolo 40 tysiecy km w ciagu 11 tygodni posiadania z tego jakis tysiac ostatnio po typowym szutrze wymieniam w niej wszystko wiec postanowilem sie troche pobawic wiec tak autko opierdzieli ile wlejecie przynormalnej mojej jezdzie cykl zazwyczaj mieszany but w podlodze przy kazdej okazji no14-15 trzeba liczyc ale ostrorznie z siostrom na spacerek jak sie wybieram 9-10 no i panowie ten ostatni tysiac doslownie max co dalo sie wycisna trujka to kurzem zaszla srednia predkosc wyszla mi ponizej 20km/h jesli da sie wstawic jej mocniej w p... to tylko na torze srednie zuzycie 18.8 i tak mi tez mniej wiecej wyszlo z rachunkow tankowania auto ma przejechane 270 000 i bez wiekszych problemow buja sie do 240 dodam ze zaladowane latam do dani od zapiecia drugiego biegu do 200 momecik silnik nawet nie mrugnie tak ze trzeba owazac bo to 120 czy 200 wruczy jak kotka psy tego nie lubia a my nawet nie zauwarzymy jak to sie stalo naprawde moja juz troche na tym zawiasie przeszla i silnik tez igielkom nie jest ale tym autem to sie plynie naprawde do porownania mam eklase troche mlotsza co prawda jest w niej troche ciszej ale wygoda no bez porownania polecam polecam polecam osobiscie restauruje i zostawiam a kupilem przypadkiem i ma ja krutko ruda tam tez swoje robi i to jest jedynie jaki kolwiek koszt wygnac rudzielca reszta napraw to som smieszne pieniadze zadnych uzywek nie wkladam zadnych tanszych zamiennikow albo orginalne czesci lub zamienniki z gornej puly tam wiadomo dobre chamulce polecam komplet zimerrmana koszt kolo 1100 przy wentylowanych tarczach to koniecznosc jak sie lata powyrzej 2000 bo ta dziewczynka to na diecie nie byla i jest co zatrzymywac a malo ktury szkop czy dunol wie ze jego auto ma lusterka czy kierunki tak zereszta napraw szacujac bez mechanika oczywiscie i lakierowania celem osiagnieci calkowicie nowego auta praktycznie nowego mechanicznie wliczajc solidny zapas na piwko to max 10 000 wiadomo bez jakiegos czipowania i innego usportowywania moimzdaniem oczywiscie jestem milosnikiem jesli chodzi o mechanike to takich aut juz nie bedzie to pewne nawet jak jakis debil za 5-7 lat zapragnie sprzedac omege p tak rozszezony kapitalnym remoncie to 99% koszta sie zwrucom a wrazen nie zastapi wa zadne 1'4tsi hyba ze z wydawania na remonty co 30 tys zendu 10 000 80% aut produkowanych po 2010 nie dorzywa do 100 000 a omega z ty serduszkiem po malym udrorznianiu i uszczelniani zrobi drugie 300 000 hyba ze zostawimy ja rudej
6,3
Opel Omega A
Kombi 2.3 TD Intercooler 100KM 74kW
witam, mialem ten model, przez 2 lata, to chyba najbardziej oszczedne i wielofunkkyjne auto jakie mialem w zyciu, to byla wersja ze skora i dwa szyberdachy, na alusach 16 cali, jesli chodzi o spalanie to na dlugiej trasie ok 95 do 105 km\h to bylo 5,2, , w miescie nie przekroczyl 8 litrow , nawet w zimie.oczywiscie bez jazdy na wariata, przy tescie ok 130-140 to bylo jakies 6,5 l. no juz przy 180 to ok 8.5, max co nim jechalem to 215, jak na mase tego auta to wrecz rewelacja , juz nie wspomne o jego pojemnosci.oczywiscie kupilem go z przebiegiem 350 tys km,intelkuler i pompa byla po regeneracji, wymienilem cale zawieszenie przednie , z tylu nowe tuluje, 4 nowe tarcze , zalozylem alusy 16 i jeszcze kupe innych rzeczy, zapalal na dotyk, w zimie przy mrozach minus 20 nie mialem zadnego problemu, czasami przewozilem rozne towary , na dachu na relingach mialem 4 poprzeczki , spokojnie 200 kilo moglem na niego wlozyc , kiedys zapakowalem tone do niego, bez problemu , oczywiscie ciaglem nim przyczepke kampingowa -n 126, czy z nia czy bez niej - zadnej roznicy, bardzo udany silnik , prosty,bezawaryjny, kupilem go od 1 wlasciciela , ponoc sprzeglo wymienil dopiero przy 280 tys km ...ogolnie gdybym mial tu mozliwosc kupna takiego czego to biore . a jak sie o auto dba to potrafi sie odzwieczyc , a jak ktos pisze ze mu pali 10 czy 12 to polecam nauke jazdy od nowa , albo oddanie do dobrego mechanika .10 to mi spalil jak ciaglem przyczepe ktora razem z towarem wazyla 2,5 tony , i to jeszcze w miescie. raz zeszlem ponizej 5 litrow , ale to trasa i predkosc do 90,kiedys te auta robili chyba oszczedniejsze . bo np pasat jedynka z dieslem 1,6 na trasie bral 4 litry max, teraz niby cywilizacja a te silniki niby maja wieksza moc , niekiedy wogule niepotrzebana a pala duzo wiecej ... a co do blachy to nie widzialem jakies rdzy. ogolnie polecam madrym i rozsadnym kierowcom , ktorzy albo maja duza rodzine albo po prostu lubia duze, wygodne i bezpieczne auta .

Usterki Opel Omega

Liczba wpisów: 97
Silnik dymi
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 16V 136KM 100kW 1994-2002
  • silnik
Od niedawna jestem posiadaczem tego modelu i nie mam pewności czy moja diagnoza w sprawie dymienia silnika w pewnych zakresach pracy silnika jest trafna . Ma nie duży przebieg "na liczniku" , lecz po wyglądzie i stanie auta mogę się zgodżić częściowo na te przebieg , gdyż w-g mnie to auto stało gdzieś dłuższy czas (śniedż na silniku i innych mechnizmach , co mogło spowodować stwardnienie gumek (uszczelniaczy zaw.) Dymie nie pojawia się przy nagrzanym silniku gdy np. zdławię go ,przyspieszam na wysokim biegu ,po mieście lub pod górkę . Jednak nie występuje to zawsze regularnie . Stąd moje wątpliwości, czy czasem nie odpowiada za to jakiś zepsuty czujnik , których jest bez liku . Ech ,gdzie te dore czasy, gdy były aż dwa czujniki w silnikach i jakoś wszystko grało .Może ktoś z posiadaczy tego modelu ma jakieś doświadczenia w tej sprawie . Nie chcę rozbierać silnika , a raczej , głowicy bez potrzeby . Podejżewam jednak że ta przyjemność mnie czeka . Ubywa olej , choć nie wiele . Pozdrawiam JK
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Stuki przy zimnym silniku
  • Opel Omega B Sedan 2.2 i 144KM 106kW 1999-2003
  • układ wydechowy
  • 276 tys. km
Na początku przy odpalaniu po dłuższym postoju słychać stuki... Z czasem głośniejsze. Gdy silnik się nagrzał stuki ustępowały. Problemem był pęknięty kolektor wydechowy. Jak się nagrzał i rozprężył to się uszczelniał.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Nierówne obroty.
  • Opel Omega B Kombi 2.0 i 115KM 85kW 1994-1999
  • silnik
na biegu jałowym na benzynie faluje silnik nierówno pracuje po do daniu gazu troche spadają na benzynie na gazie to samu a po dodaniu gazu spadają i silnik prawie gaśnie .silniczek krokowy czysciłem zamiast uszczelki dałem silikon to samo zrobiłem z przepustnicą nie jestem pewny czy silniczek krokowy jest dobry co jest przyczyna moich problemów
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 56
4,8
Opel Omega B
Kombi 2.5 i V6 170KM 125kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Po prostu c.ham. Dzwoniłem z pytaniem usunięcia usterki i założenia nowych listew z wtryskiwaczami na co uzyskałem odpowiedź, że założenie może być środkiem przyszłego tygodnia, a bym dzisiaj przyjechał na oględziny. Przejechałem z jednego na drugi koniec Krakowa (19km) w godz największego ruchu (62min jazdy) i usłyszałem "Dziś tego nie zrobimy". Na moje stwierdzenie, że...
4,8
Opel Omega B
Kombi 2.5 i V6 170KM 125kW
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 220 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
Po prostu c.ham. Dzwoniłem z pytaniem usunięcia usterki i założenia nowych listew z wtryskiwaczami na co uzyskałem odpowiedź, że założenie może być środkiem przyszłego tygodnia, a bym dzisiaj przyjechał na oględziny. Przejechałem z jednego na drugi koniec Krakowa (19km) w godz największego ruchu (62min jazdy) i usłyszałem "Dziś tego nie zrobimy". Na moje stwierdzenie, że...
4,8
Opel Omega B
Sedan 2.0 i 16V 136KM 100kW
homologacja: F.U.H "WALDGAZ" WALDEMAR SKIBA
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 210 tys. km
Montowałem już trzecią instalację gazową. W trzech samochodach (Nisan Primera 2.0, Vectra 2.0, Omega B 2.0. Na każdej instalacji przejechałem od 150 do 200 tys. km. Nigdy nie miałem problemu i nic nie wymieniałem przez cały czas użytkowania. Wiem, że to brzmi niewiarygodnie. Teraz kupiłem Audi A4 B7 2.0 i też będzie miała montowaną instalację gazową bo ten silnik nadaje się...
Opel Omega