Szukaj

Informacje o Opel Monterey I Terenowy 3.1 TD 114KM 84kW 1991-1998

Lata produkcji: 1991 – 1998
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1991 do 1998 roku
Pojemność skokowa 3059 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 114 KM (84 kW) przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 95,4 x 107 mm
Typ wtrysku pośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Ergonomia - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~bronek
Opel Monterey I
Terenowy 3.1 TD 114KM 84kW
Bardzo ekonomiczna prawdziwa (nie jak te nowe) terenówka. Codziennie dojeżdżam do miasta (50km w jedną stronę) - wychodzi mnie w użytkowaniu taniej niż osobówka (uwzględniając ceny zawieszenia i innych części eksploatacyjnych). Teren mam taki, że osobówki wymiękają, a nawet nowe \'terenówy\' (tak naprawdę SUVy) niektóre z doświadczonym kierowcą - jak sezon odpowiedni (gliniaste zakręty pod górkę/z górki - drift gwarantowany). Pod domem zakopał sie Pajero, Suzuki Grand Vitara miał problemy zimą - ja po prostu jadę, i jechałem nawet, gdy nie miałem jeszcze pojęcia o jeździe terenowej. Łatwo wpada w poślizg (mała odległość między osiami), i trzeba się trochę podszkolić, rozróżniać styl jazdy do napędu 4x4 i tylko tył, przestać się bać poślizgu na błocie czy śniegu, wtedy nie ma siły, żeby nie dojechać, gdzie się chce. Wyjeżdża bez problemu ze śniegu o wysokoći 3/4 koła (z reduktorem włączonym). Raz zrobiłem głupotę - wjechałem z napędem tylko na tył na górkę, o której myślałem, że ziemia+cienka warstwa śniegu. Okazało się, że 2metrowa góra śniegu, auto zakopane po drzwi. W godzinę poradziłem sobie sam, bez łopaty, bez podnośnika. Po prostu rewelacja - pamiętam 4godzinne walki w 2 osoby i 2 podnośniki, by do domu wrócić, albo do pracy wyjechać.
4,2
~konraf-f@o2.pl
Opel Monterey I
Terenowy 3.1 TD 114KM 84kW
Urzytkuję w terenie i na asfalcie (miasto). Samochód do pracy, bez awaryjny w dłuższym przebiegu, Przy - 30 st C. zapala bez problemów, ciepło wówczas dopiero po około 4 - 5 min. Wadą jest trudność w jeździe z reduktorem podczas zakrętu (spada moc), właściwie reduktor spełnia swoje zadania w jeździe na wprost i w niewielkich zakrętach. Samochód nie nadaje się do bardzo szybkiej jazdy po asfalcie z "muldami" ze względu na zawieszenie. Wygonne fotele, dobra klimatyzacja, samochód na długie trasy, trochę słabe wyciszenie kabiny, drgania (diesel).
5,0
~skateone
Opel Monterey I
Terenowy 3.1 TD 114KM 84kW
Najlepszy samochód na świecie. Mógłbym w nim jeść spać mieszkać, kąpać się, pracować, być na wakacjach. Gdyby nie studia nigdy nie sprzedałbym Troopera, palił zawsze 11 litrów na przykręconej pompie paliwa (normalnie 13) w trasie czy na mieście, z klimą lub bez. Z lawetą około 18-20 w mieście. Samochód niesamowicie majestatyczny, komfortowy, bezpieczny, masywny, idealnie wykonany. Jeśli będzie mnie stać napewno kupię Troopera jeszcze raz, zapewne w nowszej karoserii (3.5 l benzyna)
Opel Monterey I Terenowy