Szukaj

Informacje o Opel Mokka I SUV 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 2012 r. kompaktowy crossover (segment I) w momencie debiutu rynkowego w ofercie Opla znalazł się obok większej Antary. Był to pierwszy model Opla pozycjonowany w klasie tzw. miejskich SUV-ów. Opel Mokka powstał na bazie modelu Corsa, z którym wspólną ma m.in. platformę podłogową GM Gamma II Platform. Mokka została zaprojektowana przez Carstena Aengenheystera. Nazwa samochodu jest odwołaniem do napoju kawowego „Mokka”. Modelami bliźniaczymi Mokki są Chevrolet Trax oraz oferowany w Stanach Zjednoczonych Buick Encore. W Wielkiej Brytanii model funkcjonuje jako Vauxhall Mokka.
czytaj więcej
Powagosław
Powiew świeżości w swoim segmencie, nawet jeśli nie ściąga na siebie lawiny zachwytów. Nie musi – od tego Opel ma inne samochody. Wystarczy, że Mokka jest ładniejsza od starszej konkurencji. ~Powagosław
Luzacjusz
Mokka zawsze kojarzyła mi się z wiśniowymi cygaretkami i zapachowymi świeczkami dla ulizanych gogusiów. Zadziwiające, jak w nazwie swojego samochodu Opel zawarł kwintesencję jego stylu, charakteru i tego, co mogę o nim sądzić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy z lpg
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Opel Mokka I SUV 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2014-2017
8,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Opel Mokka I
SUV 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Mokka X 2018 rok wersja ELITE przebieg 2000 km ciśnienie w kołach 2,4 przód i tył, samochód jak na razie rewelacja. LPG oryginał fabryczny, polecam. Żadna różnica nie jest odczuwalna na czym jedziemy. Samochód aktualnie w warunkach letnich zaraz przechodzi na LPG. Średnie spalanie zgodnie z przejechanymi kilometrami do tankowaniem 8 LPG, jazda 1/3 drogi powiatowe, 2/3 droga szybkiego ruchu jazda do 140km/h (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
9,3
Opel Mokka I
SUV 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Fabryczna instalacja gazowa jest rewelacyjna, w ogóle nie czuć czy jadę na gazie czy na benzynie. Zużycie gazu średnio 1,5-2 wyższe niż benzyny. Na autostradzie przy prędkości 140-160km/h spalanie spokojnie dochodzi do 13-14 litrów gazu, przy 180km/h i 18l pochłonie. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
8,6
Opel Mokka I
SUV 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW
Średnie spalanie w moim przypadku to jazdy miejskie, ale rzadko stoję w korkach. Na autostradzie przy prędkości 140 ciężko zejść poniżej 11 l gazu. ...przy 180km to już i 18l potrafi połknąć. Ogólnie jestem zadowolony ze spalania (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )

Usterki Opel Mokka I

Liczba wpisów: 8
Cewka zapłonowa
  • Opel Mokka I X 1.4 Turbo Ecotec 140KM 103kW 2016-2019
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 15
Nie 10
W dniu wczorajszym jechałem żony mokką x z roku 2017 z przebiegiem dokładnie 50004km, żona jest pierwszym właścicielem pojazdu. Po pokonaniu kilku km pojazd przestał spełniać swoje podstawowe zadanie tj przestał jechać, zgasła w trakcie jazdy. Kilka prób odpalenia, rozrusznik kręcił jak oszalały, wszystko na nic. Hol do mechanika, okazało się że padła cewka zapłonowa. Trochę grosza trzeba było wydać i póki co odpala. Ale moim skromnym zdaniem 50k przebiegu to zdecydowanie za wcześnie na usterkę pojazdu powodującą jego unieruchomienie. Oczywiście tuż po upływie gwarancji. Przypadek??
4 komentarze
nieszczelny układ chłodzenia silnika
  • Opel Mokka I SUV 1.4 Turbo ECOTEC 140KM 103kW 2012-2017
  • układ chłodzenia
  • 77 tys. km
Przebieg 35 tyś. km i nastąpił gwałtowny wyciek płynu chłodzącego. Naprawiono na gwarancji podobno koszt 3500 zł. Obecnie stan licznika 77 tyś km i znowu ubywa płyn, na razie powoli ale plama pod samochodem jest po każdej jeździe. Podobno problem jest dosyć powszechny. Proszę o sposób rozwiązania problemu. Dwie takie same awarie po przejechaniu 35 tyś km i naprawa w serwisie, która starcza na 35 tyś km pozwala przypuszczać, że to jest jakiś błąd konstrukcyjny. Obie awarie dotyczą połączenia przewodów z turbiną a konkretnie pacząc od przodu lewego połączenia.
Problem rozwiązany
11 komentarzy
pilot
  • Opel Mokka I SUV 1.6 Ecotec 115KM 85kW 2013-2017
  • inne
  • 13 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
Noszenie pilota w kieszeni spodni to ryzyko. Wciśnięty nie świadomie przycisk na pilocie powoduje różne skutki np. otwarcie wszystkich szyb lub otwarcie ich do połowy, odbezpieczenie zamków drzwi. Wszystkie te przypadki przeżyłem. I nie tylko ja. Przyciski na pilocie powinny być zabezpieczone.
Opel Mokka I SUV