Szukaj

Informacje o Opel Meriva II Mikrovan 1.7 CDTI ECOTEC 130KM 96kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem „B”), wprowadzona na rynek w 2010 roku. Wzorowana na prototypie Meriva Prototype z 2008 roku, widać też wiele podobieństw do Opla Corsy D. Projektantem modelu jest Niels Loeb. Z Corsą Meriva B dzieli też płytę podłogową, zmodyfikowaną GM Gamma Platform (wersja SCCS). To pierwszy i jedyny minivan na rynku z jedną parą drzwi otwieranych do tyłu (system FlexDoors). W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Meriva, a w Ameryce Południowej – jako Chevrolet Meriva.
czytaj więcej
Powagosław
Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem, choć niestety widać to również w cenie modelu. Pytanie, czy ponadprzeciętne pieniądze (jak za auto tej klasy) jesteś w stanie płacić za ponadprzeciętną stylizację i sporo praktycznych rozwiązań? ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód na to, że auta, nawet te na dzieci (przepraszam, auta rodzinne), mogą być jeszcze bardziej przejaskrawione, niż japońskie bajki. Meriva wygląda nowocześnie, wielu się pewnie spodoba, choć jak dla mnie to nie ten kierunek. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1686 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2000-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe i układ recyrkulacji spalin EGR
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Pablo84
Opel Meriva II
Mikrovan 1.7 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
ogólnie autko całkiem fajne, chociaż może nudne, ale kwestia wersji. zapewne z panoramicznym dachem jest całkiem fajne w środku. Jako opel nie popisał się zbytnio pod względem wyposażenia, jest absurdem dawać sterowanie w kierownicy do telefonu i funkcję w radiu do telefonu a nie montowanie modułu bluetooth (jedna wielka kpina). Pracowałem w serwisie opla przez 4 lata i poznałem te samochody trochę, wybrałem merivę poprzez jej niezawodność. Jest to moja druga meriva i jestem z niej bardzo zadowolony, wcześniejszą miałem z silnikiem 1.4 benzyna rocznik 2007, teraz 1.7 diesel o mocy 130 koni które wystarczają w zupełności jak na takie auto. z chęcią kupię kolejną merivę oczywiście jak się pojawi na rynku nowy model. mam nadzieję że będzie równie niezawodny jak poprzednicy
5,0
~Pablo84
Opel Meriva II
Mikrovan 1.7 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
ogólnie autko całkiem fajne, chociaż może nudne, ale kwestia wersji. zapewne z panoramicznym dachem jest całkiem fajne w środku. Jako opel nie popisał się zbytnio pod względem wyposażenia, jest absurdem dawać sterowanie w kierownicy do telefonu i funkcję w radiu do telefonu a nie montowanie modułu bluetooth (jedna wielka kpina). Pracowałem w serwisie opla przez 4 lata i poznałem te samochody trochę, wybrałem merivę poprzez jej niezawodność. Jest to moja druga meriva i jestem z niej bardzo zadowolony, wcześniejszą miałem z silnikiem 1.4 benzyna rocznik 2007, teraz 1.7 diesel o mocy 130 koni które wystarczają w zupełności jak na takie auto. z chęcią kupię kolejną merivę oczywiście jak się pojawi na rynku nowy model. mam nadzieję że będzie równie niezawodny jak poprzednicy
4,0
~Tomek
Opel Meriva II
Mikrovan 1.7 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Całkiem fajne autko dla 4-osobowej rodziny, ale nie z silnikiem 1.7 cdti. Cieawy układ otwierania drzwi, ładne przetłoczenia karoserii, sporo miejsca w bagażniku, świetne właściwości jezdne. Wypada znacznie powyżej oczekiwań dla auta o tych gabarytach, i to minivana.

Usterki Opel Meriva II

Liczba wpisów: 12
Awaria centralnego zamka
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW 2012-2013
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Awarii ulegają zamki drzwi tylnych. Objawia się to przez pojawienie się symbolu drzwi w kolorze czerwonym na desce i uporczywym dźwięku. Żeby to naprawić trzeba wymienić zamki w drzwiach tylnych, a to niestety dość drogi interes. Awaria spowodowana jest najprawdopodobniej tym że producent żeby się asekurować ( drzwi kurołapki) zaprogramował ryglowanie zamka już przy 4km/h. W moim przypadku od wyjazdu z garażu do wjazdu na ulicę zamek rygluje się niepotrzebnie 3 razy. Jeśli auto jest używane na krótkie trasy to tym częściej zamki się ryglują. Elektrycy mówią że przy takim użytkowaniu zamki wytrzymują ok.6 lat.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nie uruchamia sie rano lub po kilku godzinach postoju.
  • Opel Meriva II
  • silnik
  • 58 tys. km
Nie startuje od tak zwanego kopa, dopiero po drugim lub kolejnym razie. wszystko zależny od temperatury, im cieplej tym szybciej startuje. Typowy przedział z usterką to za drugim, trzecim do szóstego razu. Co to może być za powód?? może ktoś coś wie na ten temat?? Dodam ze jak już wystartuje to przez chwile rzuca silnikiem, tak jakby był zalany lub gubił zapłony. Za chwilkę jest OK .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria pompy oleju.
  • Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW 2014-2017
  • silnik
  • 53 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Auto kupione w salonie. Rocznik 2016. Przebieg 53 000 km . Awaria pompy oleju. Rozsypał się wirnik pompy oleju. Wada fabryczna. Obecne pompy oleju wraz z obudową rozrządu mają inny wirnik. Niewiele brakowało a doszłoby do zatarcia silnika. Uwaga na tej motor.
Opel Meriva II Mikrovan