Szukaj

Informacje o Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem „B”), wprowadzona na rynek w 2010 roku. Wzorowana na prototypie Meriva Prototype z 2008 roku, widać też wiele podobieństw do Opla Corsy D. Projektantem modelu jest Niels Loeb. Z Corsą Meriva B dzieli też płytę podłogową, zmodyfikowaną GM Gamma Platform (wersja SCCS). To pierwszy i jedyny minivan na rynku z jedną parą drzwi otwieranych do tyłu (system FlexDoors). W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Meriva, a w Ameryce Południowej – jako Chevrolet Meriva.
czytaj więcej
Powagosław
Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem, choć niestety widać to również w cenie modelu. Pytanie, czy ponadprzeciętne pieniądze (jak za auto tej klasy) jesteś w stanie płacić za ponadprzeciętną stylizację i sporo praktycznych rozwiązań? ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód na to, że auta, nawet te na dzieci (przepraszam, auta rodzinne), mogą być jeszcze bardziej przejaskrawione, niż japońskie bajki. Meriva wygląda nowocześnie, wielu się pewnie spodoba, choć jak dla mnie to nie ten kierunek. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1750-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w łańcuch napędzający wałki rozrządu i system zmiennych faz rozrządu; z 6-biegową skrzynią manualną silnik osiąga 120 KM w zakresie 4200-6000 obr/min i 200 Nm w zakresie 1850-4200 obr/min; z 6-biegową skrzynią automatyczną silnik osiąga 120 KM w zakresie 4800-6000 obr/min i 200 Nm w zakresie 1750-4800 obr/min
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~P3x
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Auto jak na swoją cenę sprawdza się bardzo dobrze. Przez 4 lata użytkowania praktycznie zero problemów - jedynie wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego, termostat i uszczelka klawiatury (za jednym razem wszystko). Dla 4 osobowej rodziny (małe dzieci) - świetnym rozwiązaniem są tylne drzwi otwierane w 2 stronę pod kątem 90 stopni. Z przodu przestrzeni dużo, z tyłu dla dzieci ok, dorośli - mogłoby być trochę więcej, ale nie ma tragedii. Bagażnik - niestety myślałem, ze jest większy - w praktyce chcąc wozić 2 wózki jest problem.
4,2
~Pt
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Po 3 udanych latach z Modusem postanowiłem rozstać się z jego największą wadą - małym bagażnikiem, zachowując jednocześnie ogólną formę samochodu. Wybór padł na Merivę B w wersji Cosmo i silnikiem 120 KM. Po kilku miesiącach stwierdzam, że był to (chyba) dobry krok - Meriva to bardzo dobrze przemyślane, funkcjonalne, pakowne, wygodne, ciche i z tym napędem dość dynamiczne auto. Poza tym jest ładne i ciekawe stylistycznie (tylne drzwi "kurołapy"). Na razie przebieg ma niewielki, więc kłopotów w zasadzie nie ma, ale na ostateczną ocenę trzeba będzie jeszcze ze 100 kkm poczekać.
4,9
~piotr_kwiatkowski
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Warto zakupić to auto jeżeli chcesz widzieć na drodze więcej, wsiadać i wysiadać wygodniej również wygodniej umieszczać dziecko w foteliku z racji otwieranych odwrotnie drzwi. Autko jest wygodne, praktyczne i ładne. Poza turbiną nie ma tu skomplikowanych , awaryjnych rozwiązań.
Średnie spalanie dla Opel Meriva II Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2010-2013
7,1
l/100 km
9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,8
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Auto jest dosyć ciężkie, tym samym ma dość duża drogę wybiegu. Trzeba pamiętać o tym i szybciej zdejmować nogę z gazu dojeżdżając np. do świateł. W ten sposób można uzyskać przyzwoite wyniki spalania. W trasach jadąc tylko trochę szybciej niż ciężarówki spokojnie .można zejść nawet poniżej 6 litrów z włączoną klimatyzacją. Na odcinku około 1600 kilometrów latem udało mi się zejść do 5.3litra benzyny. Trzy dorosłe osoby, podniesiony lekko poziom ciśnienia w kołach.
6,5
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
trasa: ok. 6l/100km ( maks. do 130km/h); miasto: ok. 6,8l/100km (Warszawa); przy eko jeździe można zejść do 5,8l ; przy dynamicznej jeździe ok. 8l/100. Info na podstawie komp.(wg baku niewielkie różnice), jazda wiosna-lato-jesień. Wg mnie optymalne spalanie w stosunku do masy i gabarytów auta. Nie jest źle.
6,6
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Silnik bardzo podatny na styl jazdy. Gdy jedziemy spokojnie to spalanie jest bardzo małe, ale gdy lubimy jeździć dynamicznie na wyższych obrotach to spalanie może wzrosnąć nawet o 2 l na 100 km. W mieście ok 8.8 w trasie zwykle poniżej 6.3. W silniku odczuwalna jest "Turbo dziura" poniżej 1500 obrotów

Usterki Opel Meriva II

Liczba wpisów: 12
Awaria centralnego zamka
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW 2012-2013
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Awarii ulegają zamki drzwi tylnych. Objawia się to przez pojawienie się symbolu drzwi w kolorze czerwonym na desce i uporczywym dźwięku. Żeby to naprawić trzeba wymienić zamki w drzwiach tylnych, a to niestety dość drogi interes. Awaria spowodowana jest najprawdopodobniej tym że producent żeby się asekurować ( drzwi kurołapki) zaprogramował ryglowanie zamka już przy 4km/h. W moim przypadku od wyjazdu z garażu do wjazdu na ulicę zamek rygluje się niepotrzebnie 3 razy. Jeśli auto jest używane na krótkie trasy to tym częściej zamki się ryglują. Elektrycy mówią że przy takim użytkowaniu zamki wytrzymują ok.6 lat.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nie uruchamia sie rano lub po kilku godzinach postoju.
  • Opel Meriva II
  • silnik
  • 58 tys. km
Nie startuje od tak zwanego kopa, dopiero po drugim lub kolejnym razie. wszystko zależny od temperatury, im cieplej tym szybciej startuje. Typowy przedział z usterką to za drugim, trzecim do szóstego razu. Co to może być za powód?? może ktoś coś wie na ten temat?? Dodam ze jak już wystartuje to przez chwile rzuca silnikiem, tak jakby był zalany lub gubił zapłony. Za chwilkę jest OK .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria pompy oleju.
  • Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW 2014-2017
  • silnik
  • 53 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Auto kupione w salonie. Rocznik 2016. Przebieg 53 000 km . Awaria pompy oleju. Rozsypał się wirnik pompy oleju. Wada fabryczna. Obecne pompy oleju wraz z obudową rozrządu mają inny wirnik. Niewiele brakowało a doszłoby do zatarcia silnika. Uwaga na tej motor.
Opel Meriva II Mikrovan