Szukaj

Informacje o Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem „B”), wprowadzona na rynek w 2010 roku. Wzorowana na prototypie Meriva Prototype z 2008 roku, widać też wiele podobieństw do Opla Corsy D. Projektantem modelu jest Niels Loeb. Z Corsą Meriva B dzieli też płytę podłogową, zmodyfikowaną GM Gamma Platform (wersja SCCS). To pierwszy i jedyny minivan na rynku z jedną parą drzwi otwieranych do tyłu (system FlexDoors). W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Meriva, a w Ameryce Południowej – jako Chevrolet Meriva.
czytaj więcej
Powagosław
Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem, choć niestety widać to również w cenie modelu. Pytanie, czy ponadprzeciętne pieniądze (jak za auto tej klasy) jesteś w stanie płacić za ponadprzeciętną stylizację i sporo praktycznych rozwiązań? ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód na to, że auta, nawet te na dzieci (przepraszam, auta rodzinne), mogą być jeszcze bardziej przejaskrawione, niż japońskie bajki. Meriva wygląda nowocześnie, wielu się pewnie spodoba, choć jak dla mnie to nie ten kierunek. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1750-4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w łańcuch napędzający wałki rozrządu i system zmiennych faz rozrządu; z 6-biegową skrzynią manualną silnik osiąga 120 KM w zakresie 4200-6000 obr/min i 200 Nm w zakresie 1850-4200 obr/min; z 6-biegową skrzynią automatyczną silnik osiąga 120 KM w zakresie 4800-6000 obr/min i 200 Nm w zakresie 1750-4800 obr/min
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~bszczudlo
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Auto funkcjonalne z dobrym stosunkiem ceny do możliwości. Ogólnie po przejechaniu około 29 tys. km i trasy wakacyjnej do chorwacji z eksploatacji jestem zadowolony ale niestety kilka mankamentów psuje ocenę za całokształt a zwłaszcza mała sztywność poszycia karoserii o czym piszę poniżej. Ponadto silnik zrobił się zdecydowanie głośniejszy niż na początku eksploatacji co niestety rodzi wątpliwości co do zastosowanych rozwiązań technicznych innymi słowy auto robione pod klienta salonowego już po roku eksploatacji jest zauważalnie mniej komfortowe a niestabilność paneli nadwoziowych skutkuje obniżoną estetyką karoserii. Niemniej wszystkie te mankamenty można by było pominąć gdyby nie zupełna ignorancja serwisu opla na moje uwagi i tzw. spychologia klienta ze strony pracowników metodą - lepiej zniechęcić klienta niż wykonać usługę. Serwis Opla Auto-Styl w Krasnem koło Rzeszowa oraz Auto-Watkem w Rzeszowie niestety nie potrafią dołączyć do europejskiej średniej i prezentują wschodnie cwaniactwo i bylejakość. Nikt jeszcze nie potraktował mnie tak zdawkowo zwłaszcza po zakupie produktu w cenie grubo przewyższającej średnią cenę samochodu nabywanego w Polsce ! Dziwi tylko postawa centrali GM która pozwala na takie praktyki psując własną markę. Skandalem jest że pisma z centrali opla sugerują że niedokładności montażowe karoserii nie wpływają na funkcjonalność samochodu i życzą udanej eksploatacji niechlujnie zmontowanym samochodem pełnym niedociągnięć estetycznych zresztą na forach opli roi się od wpisów niezadowolonych z jakości montażu właścicieli różnych modeli tego producenta - no cóż taka marka która kombinuje jak zepchnąć koszty ewentualnych niedoróbek na klienta innymi słowy po prostu nabywca w okresie gwarancji sam musi dokładać do auta szukając fachowców poza ASO które niewiele potrafi. Gdyby nie fatalne podejście do klienta ze strony tego dealera ocena byłaby lepsza a tak tylko przeciętnie bo przecież nie sztuką jest sprzedać produkt ale sztuką jest zachęcić klienta do powrotu po kolejny wyrób marki w przyszłości. Jedyny kompetentny serwis w województwie podkarpackim to GLOB CARS w Krośnie i tylko ich mogę z czystym sumieniem polecić za rzetelność i profesjonalne podejście do klienta, nie dość że usunęli niedoróbki to profesjonalnie zaopiekowali się moim oplem i udzielili istotnych wskazówek eksploatacyjnych. Reasumując jeżeli wybieramy Opla to zalecam zrobić to po dokładnych oględzinach karoserii a jeżeli serwis to tylko w Krośnie !
4,2
~Matrix
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Zakup przemyślany. Samochód posiadam od niedawna, dlatego swój wpis będę sukcesywnie uzupełniał. Jeździłem kilkoma samochodami przed zakupem (kia venga, fiat 500L, nissan note, ford focus) i opel wydał mi się najbardziej przyjazny. Stanowi dobry kompromis pomiędzy przestronnością wnętrza, a właściwościami jezdnymi. Jest przede wszystkim bardzo ustawnym samochodem. Możliwości aranżacji wnętrza są duże a i sama przestrzeń w samochodzie, łącznie z bagażnikiem, jest zadowalająca. Bardzo podoba mi się rozwiązanie z kanapą dzieloną na trzy części, środkowy podłokietnik można złożyć i w samochodzie przewozić naprawdę długie rzeczy (spokojnie wchodzą narty bez ubytku miejsca dla dwójki pasażerów z tyłu). Ja kupiłem silnik 1.4 Turbo 120 KM i muszę przyznać, że ta jednostka napędowa ?daje redę?. Jak na samochód miejski i okazyjne wypady za miasto jest idealnie ? dobry kompromis pomiędzy niezłym spalaniem a znaczną dynamiką. Nie wiem tylko jak doładowany silnik będzie zachowywał się po przejechaniu 150 tysiącach kilometrów (podobno w astrach IV jest montowany już od 4 lat i nic nadzwyczajnego się z nim nie dzieje). Wersja wyposażenia jaką kupiłem to Enjoy, zastanawiałem się nad wyposażeniem podstawowym - Essentia, ale ta niestety nie ma komputera pokładowego i możliwości dopłaty do skrzyni 6-biegowej, w związku z tym ta opcja po przemyśleniach odpadła. Jeżeli ktoś ma dylematy z kupnem miejskiego samochodu dla 4-osobowej rodzinki to Merivę mogę śmiało polecić, chociaż te testowane przeze mnie samochody też nie były złe, ale przykładowo - kia venga 1.6, 125 kM: dobry - niezniszczalny silnik, długa gwarancja, ale gorsze wykończenie i gorsze zawieszenie, fiat 500L 1.4, 16V, 90kM: bardzo przestronny, niezłe zawieszenie, ale silnik 1.4 powoli rozpędzał ten słusznych rozmiarów samochód, poza tym sprzęgło bardzo delikatne i bez odpowiedniej wprawy samochód dość często szarpie przy zmianie biegów, poza tym 500L jest znacznie droższy od konkurentów, nissan note: w środku bardzo przestronny, ale niestety kosztem bagażnika, poza tym z zewnątrz wygląda na najmniejszy samochodzik spośród testowanych przez mnie modeli, silnik nie ma tradycyjnej turbiny tylko sprężarkę, która ?załącza? doładowanie po przekroczeniu 3.5 tys. obrotów, Ford focus: bardzo fajny samochód, super prowadzenie, cicho w środku, ale po przemyśleniach uznałem że to jest dobry samochód dla ludzi, którzy w trasie spędzają po 40 tysięcy kilometrów rocznie, auto mało ustane w środku, siedzi się bardzo nisko, ciężko montować foteliki dziecięce i dzieciaki z tyłu też siedzą nisko bez możliwości podziwiania świata? Każdy z tych samochodów miał swoje plusy i minusy, ale najkorzystniejszy bilans w mojej ocenie ma MERIVA. Oczywiście jest to tylko subiektywne odczucie!
3,9
~marek_bogacki
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Samochód spełnia oczekiwania. Spalanie mogłoby być ciut niższe, ale może się zmniejszy po przejechaniu kolejnych tys. km. Duży komfort wewnątrz. Bryła i stylistyka nadwozia rzecz gustu, ale kilka rzeczy mogłoby być ładniej wyprofilowane.
Średnie spalanie dla Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2014-2017
7,5
l/100 km
7,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Meriva B 1.4 120 koni. instalacja Stag 4. Rekord przy codziennym dojeździe od granicy Wrocławia do Oławy to 6,9 LPG (prędkość 70-90 km/h). Jazda po Wrocławiu daje efekt 7,7-8 LPG. 9 litrów spaliła gdy przez 4 dni jeździła w górach z ciągłymi remontami dróg i ruchem wahadłowym. Przy jeździe autostradą (130-160 km/h) spalanie na poziomie 8-8,5 LPG. 10 litrów da się osiągnąć ciągle piłując silnik. Liczone nie przez komputer tylko wzorem: ilość zalanego paliwa x 100 / przejechane kilometry od ostatniego tankowania. System ECO (start/stop) zawsze wyłączony. Instalacja STAG podobno zamiata oryginalną oplowską przy 1.4 120 i do tego zostaje bagażnik rowerowy :)
7,9
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Liczyłem, że przy bardzo spokojnej jeździe uda mi się zejść poniżej 7 l/100km. Mówię o średnim spalaniu, jazda głównie w mieście raczej bez większych korków. Na ten moment cały czas jest to 7,9 l/100km. Może z czasem /przebiegiem/ zapotrzebowanie na paliwo zmaleje. Zmieniłem opony na zimowe i pojawił się koszt programowania czujników TPMS. Na szczęście jest tanie wyjście z tej sytuacji. Miłe zaskoczenie przy ubezpieczaniu samochodu. U dealera przy zakupie nowego samochodu oferta ubezpieczenia nie do przebicia przez innych.
8,9
Opel Meriva II
Mikrovan Facelifting 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Jak na razie mały przebieg (4000 km). Moje średnie spalanie 9,3 l/100km (większość zatłoczone centrum dużego miasta + krótkie odcinki trasy po 20 km). W trasie najmniejsze spalanie jakie osiągnąłem to 7,2 l. W mieście to aż 10,3 l (non stop korki i sygnalizacje świetlne, maksymalnie 3 bieg). W trasie przy maksymalnym obciążeniu i 150 km/h pali 9,2 l/100 km.

Usterki Opel Meriva II

Liczba wpisów: 12
Awaria centralnego zamka
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW 2012-2013
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Awarii ulegają zamki drzwi tylnych. Objawia się to przez pojawienie się symbolu drzwi w kolorze czerwonym na desce i uporczywym dźwięku. Żeby to naprawić trzeba wymienić zamki w drzwiach tylnych, a to niestety dość drogi interes. Awaria spowodowana jest najprawdopodobniej tym że producent żeby się asekurować ( drzwi kurołapki) zaprogramował ryglowanie zamka już przy 4km/h. W moim przypadku od wyjazdu z garażu do wjazdu na ulicę zamek rygluje się niepotrzebnie 3 razy. Jeśli auto jest używane na krótkie trasy to tym częściej zamki się ryglują. Elektrycy mówią że przy takim użytkowaniu zamki wytrzymują ok.6 lat.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nie uruchamia sie rano lub po kilku godzinach postoju.
  • Opel Meriva II
  • silnik
  • 58 tys. km
Nie startuje od tak zwanego kopa, dopiero po drugim lub kolejnym razie. wszystko zależny od temperatury, im cieplej tym szybciej startuje. Typowy przedział z usterką to za drugim, trzecim do szóstego razu. Co to może być za powód?? może ktoś coś wie na ten temat?? Dodam ze jak już wystartuje to przez chwile rzuca silnikiem, tak jakby był zalany lub gubił zapłony. Za chwilkę jest OK .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria pompy oleju.
  • Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW 2014-2017
  • silnik
  • 53 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Auto kupione w salonie. Rocznik 2016. Przebieg 53 000 km . Awaria pompy oleju. Rozsypał się wirnik pompy oleju. Wada fabryczna. Obecne pompy oleju wraz z obudową rozrządu mają inny wirnik. Niewiele brakowało a doszłoby do zatarcia silnika. Uwaga na tej motor.
Opel Meriva II Mikrovan Facelifting