Szukaj

Informacje o Opel Meriva II Mikrovan

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: VANy
Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem „B”), wprowadzona na rynek w 2010 roku. Wzorowana na prototypie Meriva Prototype z 2008 roku, widać też wiele podobieństw do Opla Corsy D. Projektantem modelu jest Niels Loeb. Z Corsą Meriva B dzieli też płytę podłogową, zmodyfikowaną GM Gamma Platform (wersja SCCS). To pierwszy i jedyny minivan na rynku z jedną parą drzwi otwieranych do tyłu (system FlexDoors). W Wielkiej Brytanii oferowany jako Vauxhall Meriva, a w Ameryce Południowej – jako Chevrolet Meriva.
czytaj więcej
Powagosław
Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem, choć niestety widać to również w cenie modelu. Pytanie, czy ponadprzeciętne pieniądze (jak za auto tej klasy) jesteś w stanie płacić za ponadprzeciętną stylizację i sporo praktycznych rozwiązań? ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód na to, że auta, nawet te na dzieci (przepraszam, auta rodzinne), mogą być jeszcze bardziej przejaskrawione, niż japońskie bajki. Meriva wygląda nowocześnie, wielu się pewnie spodoba, choć jak dla mnie to nie ten kierunek. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Długość 4288 mm
Szerokość 1812 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1994 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1912 mm
Wysokość 1615 mm
Rozstaw osi 2644 mm
Rozstaw kół - przód 1488 mm
Rozstaw kół - tył 1509 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1496 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 397 l
Szerokość bagażnika 1038 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 815 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1642 mm
Maksymalna ładowność 547 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 60 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~P3x
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Auto jak na swoją cenę sprawdza się bardzo dobrze. Przez 4 lata użytkowania praktycznie zero problemów - jedynie wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego, termostat i uszczelka klawiatury (za jednym razem wszystko). Dla 4 osobowej rodziny (małe dzieci) - świetnym rozwiązaniem są tylne drzwi otwierane w 2 stronę pod kątem 90 stopni. Z przodu przestrzeni dużo, z tyłu dla dzieci ok, dorośli - mogłoby być trochę więcej, ale nie ma tragedii. Bagażnik - niestety myślałem, ze jest większy - w praktyce chcąc wozić 2 wózki jest problem.
4,6
~Marek
Opel Meriva II
Mikrovan 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Auto kupiłem z przebiegiem 32000. Szukałem średniej klasy diesla jako 3-ci samochód głownie do jazdy za granicą (80%) mojego przebiegu do trasy. Najdłuższą na raz jaką bez przeszkód pokonało auto to 2300km o dziwo Opel nas nie zmęczył i nie znudził a spędziliśmy w nim prawie 24H (z przystankami). Fajnie w trasie pożera kilometry nie męczy się w trasie. Jak na kogoś kto wozi dupę (teoretycznie) lepszymi autami jestem bardzo pozytywnie zaskoczony Rolls-Roycem dla ubogich (takie opisy znalazłem). Coś czuję że to auto zostanie ze mną do końca swojego żywotu. Naprawdę polecam tego dzielnego i niedocenianego minivana. (jest to mój drugi Opel w karierze i żaden mnie nigdy nie zawiódł)
3,2
~Przemek
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW
Auto kupione z przebiegiem 165k, książka potwierdzona w ASO opel. Sprzedający nie znał przebiegu wymiany rozrządu, więc ten wymieniłem po zakupie. Po 1,5r musialem go wymienić ponownie ponieważ nie wytrzymała rolka napinacza - wg forum uzytkownikow nic zaskakującego. Mnóstwo drobnych usterek w tym mega uciążliwe typu niedziałający czujnik temperatury silnika w wyniku czego komputer uziemial auto pomimo prawidlowej temperatury. Wspomaganie kierownicy glosne, zimny silnik jest glosny i pracuje prawie jak diesel. 100km to zdecydowanie za malo na tę budę, oczywiscie nie wspomaga to bezpieczenstwa podrozy za miastem. Klimatyzacja daje komfortową twmperature dopiero na najnizszym poziomie, jednoczesnie bardzo mocno oslabiajac i tak niska moc silnika. Z plusów wygląd (wg mojego gustu), wygoda na zadowalającym poziomie, spalanie w granicach rozsądku. Co do tylnych drzwi - bardzo dobre rozwiązanie dla kierowcy z małym dzieckiem przewozonym z tylu w foteliku oraz np podczas zakupow, ktore mozna swobodnie wsadzic na tylne fotele stojac przy przednich drzwiach. Dla doroslych pasazerow z tylu rozwiazanie jest srednio komfortowe, natomiast samodzielne dzieci jezdzace bez fotelika maja duze problemy z otwarciem tylnych drzwi. Uwaga - jesli z jednej strony wysiadaja dwie osoby jednoczesnie i sekunde wczesniej wysiada ta z tylu, prawie na pewno zostanie uderzona w glowe otwieranymi przednimi drzwiami! Auto zaczyna gnić. Zdecydowanienie kupilbym tego modelu ponownie, ze wzgledu na niska moc i wysoka awaryjnosc.
Średnie spalanie dla Opel Meriva II Mikrovan
7,1 – 7,6
l/100 km
5,1 – 6,6
l/100 km
8,8 – 9,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,3
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW
Mi pali 9,5 litra LPG, a wogóle nie oszczędzam, (ale dałoby się zejść na 8,5). Za to benzyny bierze bardzo mało. Na przejechane od lutego do lipca 10tyś km zużyłem tylko pół litra baku (około 25litrów) benzyny. Bardzo szybko się przełącza na gaz. Poza tym fabryczny gaz jest najlepszy. Warto zapłacić kilka tysięcy. Ma on w tej wersji lepsze wtryski, gniazda, głowice specjalnie pod opcję LPG i przełącznik w desce rozdzielczej. FAbryczny gaz jest montowany na linii produkcyjnej, widać to na podwoziu gdzie wszystkie przejścia wężyków przez karoserie są pokryte tymi samymi zabezpieczeniami antykorozyjnymi co reszta.
8,8
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW
Samochodem jeżdżę o 11 lat kupiłem w salonie, nie jest to na pewno auto do wyścigów ale na niemieckiej autostradzie można bez problemu z kompletem pasażerów jechać 180 km/h, przejechałem nim już na LPG ponad 250 000 km i z silnikiem wszystko ok, spalanie zależy dużo od jakości LPG, zdarza się że nawet stacje tzw dobrych marek mają kiepski gaz.
6,8
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Auto jest dosyć ciężkie, tym samym ma dość duża drogę wybiegu. Trzeba pamiętać o tym i szybciej zdejmować nogę z gazu dojeżdżając np. do świateł. W ten sposób można uzyskać przyzwoite wyniki spalania. W trasach jadąc tylko trochę szybciej niż ciężarówki spokojnie .można zejść nawet poniżej 6 litrów z włączoną klimatyzacją. Na odcinku około 1600 kilometrów latem udało mi się zejść do 5.3litra benzyny. Trzy dorosłe osoby, podniesiony lekko poziom ciśnienia w kołach.

Usterki Opel Meriva II

Liczba wpisów: 12
Awaria centralnego zamka
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW 2012-2013
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Awarii ulegają zamki drzwi tylnych. Objawia się to przez pojawienie się symbolu drzwi w kolorze czerwonym na desce i uporczywym dźwięku. Żeby to naprawić trzeba wymienić zamki w drzwiach tylnych, a to niestety dość drogi interes. Awaria spowodowana jest najprawdopodobniej tym że producent żeby się asekurować ( drzwi kurołapki) zaprogramował ryglowanie zamka już przy 4km/h. W moim przypadku od wyjazdu z garażu do wjazdu na ulicę zamek rygluje się niepotrzebnie 3 razy. Jeśli auto jest używane na krótkie trasy to tym częściej zamki się ryglują. Elektrycy mówią że przy takim użytkowaniu zamki wytrzymują ok.6 lat.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nie uruchamia sie rano lub po kilku godzinach postoju.
  • Opel Meriva II
  • silnik
  • 58 tys. km
Nie startuje od tak zwanego kopa, dopiero po drugim lub kolejnym razie. wszystko zależny od temperatury, im cieplej tym szybciej startuje. Typowy przedział z usterką to za drugim, trzecim do szóstego razu. Co to może być za powód?? może ktoś coś wie na ten temat?? Dodam ze jak już wystartuje to przez chwile rzuca silnikiem, tak jakby był zalany lub gubił zapłony. Za chwilkę jest OK .
Oczekuje na rozwiązanie
Awaria pompy oleju.
  • Opel Meriva II Mikrovan Facelifting 1.4 Twinport ECOTEC 100KM 74kW 2014-2017
  • silnik
  • 53 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Auto kupione w salonie. Rocznik 2016. Przebieg 53 000 km . Awaria pompy oleju. Rozsypał się wirnik pompy oleju. Wada fabryczna. Obecne pompy oleju wraz z obudową rozrządu mają inny wirnik. Niewiele brakowało a doszłoby do zatarcia silnika. Uwaga na tej motor.
Opel Meriva II Mikrovan