Szukaj

Informacje o Opel Meriva

Lata produkcji: 2002 – 2017
Segment: VANy
Najmniejszy z minivanów (segment K) w ofercie Opla, produkowany od 2002 roku. Obie generacje Merivy (A i B) zbudowano na bazie modelu Corsa C. Auta dzielą między innymi tę samą platformę podłogową. Opel zdecydował się na wprowadzenie Merivy na rynek po sukcesie większego z minivanów marki, Zafiry. W 2005 roku model został zmodernizowany. W 2010 roku debiutowała druga generacja Merivy zaprojektowana w stylu znanym wcześniej z modeli Insignia oraz Astra IV. Na innych rynkach auto oferowane jest również jako Vauxhall (Wielka Brytania) lub Chevrolet Meriva (Ameryka Południowa).
czytaj więcej
Powagosław
Wielki postęp w porównaniu z poprzednikiem, choć niestety widać to również w cenie modelu. Pytanie, czy ponadprzeciętne pieniądze (jak za auto tej klasy) jesteś w stanie płacić za ponadprzeciętną stylizację i sporo praktycznych rozwiązań? ~Powagosław
Luzacjusz
Kolejny dowód na to, że auta, nawet te na dzieci (przepraszam, auta rodzinne), mogą być jeszcze bardziej przejaskrawione, niż japońskie bajki. Meriva wygląda nowocześnie, wielu się pewnie spodoba, choć jak dla mnie to nie ten kierunek. ~Luzacjusz

Opel Meriva – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Opel Meriva

Liczba ocen: 393
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,3
~doublebass_dude
Opel Meriva I
Minivan 1.6 ECOTEC 100KM 74kW
Jestem bardzo zadowolony z tego małego wielkiego auta. Uznawany jako MPV, a na zewnątrz wydaje się na prawdę niewielki. Przewiozłem nim nie jedno mieszkanie. Po odpowiednim poskladaniu siedzień wiozlem 2m łóżko. Rodzina 2+2 spakowana wygodnie w podróż, tak, że widziałem jeszcze przez tylna szybę, mimo walizek i wózka dziecięcego. Miejsca za kierownicą mam dużo mimo 196 cm wzrostu, duża regulacja siedzień (w tym i tylnej kanapy), sporo miejsca na przechowywanie. W środku przestronne, ale i dopracowane. Plastiki raczej na wysokim poziomie, wszystko dobrze skrojone, wytrzymałe. Chętnie widział bym w nim większy bak paliwa, bo jak na tak małe auto całkiem sporo pali.
4,4
~P3x
Opel Meriva II
Mikrovan 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW
Auto jak na swoją cenę sprawdza się bardzo dobrze. Przez 4 lata użytkowania praktycznie zero problemów - jedynie wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego, termostat i uszczelka klawiatury (za jednym razem wszystko). Dla 4 osobowej rodziny (małe dzieci) - świetnym rozwiązaniem są tylne drzwi otwierane w 2 stronę pod kątem 90 stopni. Z przodu przestrzeni dużo, z tyłu dla dzieci ok, dorośli - mogłoby być trochę więcej, ale nie ma tragedii. Bagażnik - niestety myślałem, ze jest większy - w praktyce chcąc wozić 2 wózki jest problem.
4,6
~Marek
Opel Meriva II
Mikrovan 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW
Auto kupiłem z przebiegiem 32000. Szukałem średniej klasy diesla jako 3-ci samochód głownie do jazdy za granicą (80%) mojego przebiegu do trasy. Najdłuższą na raz jaką bez przeszkód pokonało auto to 2300km o dziwo Opel nas nie zmęczył i nie znudził a spędziliśmy w nim prawie 24H (z przystankami). Fajnie w trasie pożera kilometry nie męczy się w trasie. Jak na kogoś kto wozi dupę (teoretycznie) lepszymi autami jestem bardzo pozytywnie zaskoczony Rolls-Roycem dla ubogich (takie opisy znalazłem). Coś czuję że to auto zostanie ze mną do końca swojego żywotu. Naprawdę polecam tego dzielnego i niedocenianego minivana. (jest to mój drugi Opel w karierze i żaden mnie nigdy nie zawiódł)

Usterki Opel Meriva

Liczba wpisów: 62
Błąd EPS
  • Opel Meriva I 1.6 ECOTEC 100KM 74kW 2002-2006
  • układ kierowniczy
  • 260 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 0
Co jakiś czas pojawia się problem ze wspomaganiem kierownicy. Częstotliwość jest zupełnie losowa. Jak na moje oko, nie skojarzone raczej z żadnym konkretnym zachowaniem, użytkowaniem, eksploatacją, prędkością. Blokuje się układ kierownicy, trzeba włożyć dużo siły, żeby nią obrócić. Doraźnie pomaga zazwyczaj wyłączenie i włączenie zapłonu, chociaż czasem kończy się po długich bojach z kluczykiem. Pomaga zazwyczaj usunięcie błędu wspomagania po podpięciu pod komputer - wspomaganie jest elektryczne, nie mechaniczne.
Awaria centralnego zamka
  • Opel Meriva II Mikrovan 1.4 LPG Turbo ecoFLEX 120KM 88kW 2012-2013
  • instalacja elektryczna
  • 90 tys. km
Awarii ulegają zamki drzwi tylnych. Objawia się to przez pojawienie się symbolu drzwi w kolorze czerwonym na desce i uporczywym dźwięku. Żeby to naprawić trzeba wymienić zamki w drzwiach tylnych, a to niestety dość drogi interes. Awaria spowodowana jest najprawdopodobniej tym że producent żeby się asekurować ( drzwi kurołapki) zaprogramował ryglowanie zamka już przy 4km/h. W moim przypadku od wyjazdu z garażu do wjazdu na ulicę zamek rygluje się niepotrzebnie 3 razy. Jeśli auto jest używane na krótkie trasy to tym częściej zamki się ryglują. Elektrycy mówią że przy takim użytkowaniu zamki wytrzymują ok.6 lat.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Auto przechodzi w tryb awaryjny
  • Opel Meriva I 1.7 CDTI ECOTEC 100KM 74kW 2002-2010
  • silnik
Problem pojawiał się głównie podczas jednostajnej jazdy w trasie, podczas jazdy pod delikatną górkę, zapalała się kontrolka silnika, a turbina przechodziła w tryb awaryjny i odcinała doładowanie. Po restarcie zapłonu problem mijał. Jednak w różnych momentach, najczęściej podczas mniej dynamicznej jazdy, wymagającej jednak określonego doładowania z turbiny, problem ponawiał się. BARDZO MĘCZĄCE W TRASIE. Pęknięty przewód intercoolera Długo szukałem problemu, czyszczenie EGR, inne cyrki. W końcu zdecydowałem się na regenerację turbiny. Turibna była ok. Jednak mechanik podczas jej demontażu zauważył, że intercooler ma nieszczelność, jest niewielkie pęknięcie w zgięciu (ten silnik ma tak charakterystycznie wyprofilowane kolano przewodu). W efekcie podczas doładowania, komputer nie otrzymywał w czasie określonego ciśnienia i wyrzucał błąd. Zakup nowej części i wymiana rozwiązały problem na dobre :)
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Opel Meriva