Szukaj

Informacje o Opel Insignia II Sports Tourer 1.5 Turbo 165KM 121kW 2017-2020

Lata produkcji: 2017 – 2020
Segment: Klasa średnia
Pomimo że Opel Insignia II, po raz pierwszy zaprezentowany na wystawie samochodowej w Genewie w 2017 r., został zaprojektowany, tak jak w przypadku poprzednika, przez tych samych stylistów – Marka Adamsa i Malcoma Warda, to stylistycznie został dogłębnie przeprojektowany. Jest to pierwszy samochód w katalogu niemieckiej marki zaprojektowany według nowej linii wytyczonej przez koncepcyjny Monza Concept – sportowy prototyp z roku 2013. Model powstał na nowej platformie podłogowej GM E2XX Platform, podobnie jak m.in. Chevrolet Malibu dziewiątej generacji. W ofercie znajdziemy wersje liftback oraz kombi, a na niektórych rynkach (m.in. w Chinach) także odmianę sedan.
czytaj więcej
Powagosław

Użytkownicy flotowych samochodów zacierają ręce, bowiem Opel przygotował dla nich coś naprawdę efektownego. W tej klasie jeszcze nigdy nie wyglądał tak bardzo premium.

~Powagosław
Luzacjusz

Mazda i Volvo. Te dwie marki zrobiły w ostatnich latach tyle dla designu eleganckich, ale przy tym dynamicznych limuzyn, ile Twoja żona robi każdego dnia, żebyś nie chodził do pracy w pogniecionej koszuli. Nowa Insignia czerpie z tego dorobku garściami. Ale kreatywnie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1490 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 165 KM (121 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 2000-4500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Maciej
Opel Insignia II
Sports Tourer 1.5 Turbo 165KM 121kW
Auto olbrzymie, największe w klasie. Do bagażnika wejdzie wszystko poprostu, od lodówki przez zwłoki mieszkańców małej wsi. Wnętrze wygodne, bardzo dużo miejsca na nogi w drugim rzędzie. Prowadzi się nieźle chociaż nie zachęca do szybkiej jazdy. Silnik 1.5 165km daje rade chociaż powyżej 4-4,5 tys obrotów mało co się już dzieje. Automat jest słaby, dziwnie się zachowuje przy jeździe delikatnej, powolnie zmienia biegi i trochę przeciąga ale przy jeździe ostrzejszej robi się dość szybki. Ogólnie bardzo polecam.
3,4
~Michał
Opel Insignia II
Sports Tourer 1.5 Turbo 165KM 121kW
Auto służbowe. Mam ciężka nogę i dotychczas jeździłem głównie grupa VW, mam bardzo dobre porównanie do Superba, Passata, Arteona, Golfa, Audi A4. Jeździłem również przez jakiś czas Avensisem i Peugeotem 508. Ze wszystkich tych aut Insignia jest ostatnim samochodem, na który bym zwrócił uwagę. Może gdybym miał do dyspozycji wersję z silnikiem Diesla i pakietem wyciszajacym moje zdanie na temat tego samochodu byłoby całkiem inne, ale na chwilę obecną odliczam dni, żeby zmienić ten samochód na inny.
4,3
~Janusz
Opel Insignia II
Sports Tourer 1.5 Turbo 165KM 121kW
Czas na aktualizację opinii jaką tu zamieściłem niecały rok temu. Ogólnie musze przyznać, że to auto jest lepsze niż moja o nim opinia. Przede wszystkim auto jest jak dotąd całkowicie niezawodne. Miałem obawy co do trakcji, ale zweryfikowałem to w czasie zimowego wyjazdu w Alpy. Zakup łańcuchów okazał się zupełnie niepotrzebny, a auto dzielnie wspinało się pod naprawdę strome podjazdy. Przy okazji opony letnie okazały się częściową przyczyną dość dużej głośności. Ku mojemu zdziwieniu na zimowkach hałas zdecydowanie mniej przeszkadza. Jako auto rodzinne na długie podróże Insignia nadaje się bardzo dobrze - przede wszystkim dzięki bardzo przestronnemu wnętrzu. Pakowanie na dłuższy wyjazd pod namiot to w porównaniu do poprzedniczki przepaść. Da się zmieścić pewnie z 40-50% więcej gratów. Zużycie paliwa mogłoby oczywiście być mniejsze, ale... szczerze mówiąc zacząłem jeździć trochę wolniej i przy prędkościach rzędu 140km/h tragedii niema. Rewelacyjne są światła - zdecydowanie warto dopłacić do ledów. W prawdzie dalej nie kupiłbym Insigni kombi 1.5 ale chyba tylko dlatego, że pojawił się w ofercie silnik 1.6 który wydaje mi się idealnym napędem do tego samochodu.
Średnie spalanie dla Opel Insignia II Sports Tourer 1.5 Turbo 165KM 121kW 2017-2020
9,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Opel Insignia II
Sports Tourer 1.5 Turbo 165KM 121kW
Przejechane prawie 14000 km głównie poza miastem, autostrady i drogi krajowe, jeżdżę w 95% samemu na pusto, niestety autem nie da się zejść poniżej 9l/100 nawet jadąc bardzo eco i wyłączoną klimatyzacją :( Jazda autostradą na tempomacie z prędkością 135-140km to ok 9,5l/100. Powyżej 140km/h wartość wzrasta logarytmicznie, przy 160km/h to już dobrze ponad 12l. Oczywiście są to dane z komputera pokładowego. Realny wynik na samym końcu postu. Efekt jest taki że stację odwiedza się mniej więcej po 450km. Każde dynamiczniejsze przyspieszenie na trasie skutkuje zwiększeniem średniego spalania o kolejne miejsce po przecinku na komputerze pokładowym, a spada bardzo bardzo powoli. Zakładam że większość ludzi decydujących się na ten samochód potrzebuje go do regularnych dłuższych podróży, ale w wersji z silnikiem benzynowym 1.5 jest to nieporozumienie. Każdy kto robi miesięcznie ok. 5000 km przekona się że tym autem będzie go to kosztowało od 2 do 4 dodatkowych tankowań w stosunku do rywali w swojej klasie z silnikami diesla bądź TSI o podobnych parametrach. Łatwo policzyć bak ma pojemność 62L rezerwa się zapala średnio po 450km, dolewka do pełnego to 50-54l w moim wypadku, więc wychodzi 11-12l realne zużycie.
9,1
Opel Insignia II
Sports Tourer 1.5 Turbo 165KM 121kW
Warszawskie korki to 10-11 litrów. Autostrada powyzej 140 km spalanie wzrasta do 10.Przejechałem do tej pory 5000 km w cyklu miasto/trasa, średnio spalił 9,5 a poruszam sie na odcinkach conajmniej 20km. Smok straszliwy, a moc żadna
7,0
Opel Insignia II
Sports Tourer 1.5 Turbo 165KM 121kW
Obwodnica Trójmiasta (40 km) - prędkość 120-140 - 7,7 l/100 km Autostrada bursztynowa (350 km) - prędkość 160 (tempomat) - 9,5 l/100 km Trasa Piotrków-Kraków (200 km) śr prędkośc 65 km/h - 6,0l/100 km Trasa podmiejska w Krakowie 30% miasto(niedziela), 70% poza miastem - 5,5l/100 km Trasa Kraków- Bukowina - Kraków, (dużo korków) - 7,0l/100 km Jestem mile zaskoczony

Usterki Opel Insignia II

Liczba wpisów: 7
Koło dwumasowe
  • Opel Insignia II
  • układ napędowy
  • 160 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Jeżdżę insignia głównie autostrada do Niemiec. To auto jest tak delikatne ze juz nie mam na nie siły by ją naprawiać . Co dwa -trzy tygodnie coś się psuje .Do tej pory wymieniony dość wcześnie cały rozrzad alternator kompletne sprzeglo pedal gazu , dwa razy sonda lambda i ciągle jakieś błędy wyskakują. Kupując to auto sugerowałem się stara wersja która nigdy mnie nie zawiodła, a która przejechałem pół miliona kilometrow.Brakuje mi już się i finansów dlatego szybciutko będę sprzedawał.
Potenjometr pedalu gazu
  • Opel Insignia II Grand Sport 2.0 CDTI 170KM 125kW 2017-2020
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 2
W mojej Insignii Grand Sport przy 135000 tys.padl potencjometr pedalu gazu.Podczas jazd auto wpadło w tryb awaryjny poprzez odczuwalne szarpniecie i zapalił się check engine i kontrolka stabilizacji jazdy , po czym auto jechało w trybie awaryjnym.Po wyłączeniu silnika auto wróciło do normalnej pracy ale pozostała kontrolka awarii pojazdu.Mialem taka przygodę juz trzy razy , jestem umówiony na wymianę na nowy , oczywiście tylko oryginal na rynku , koszt 650 zl + robocizna ( wymiana elektronicznego pedalu gazu ). Auto piekne sle naprawy drogie , fla mnie to droga zabawka zbudowanana tandetnych materialach .Twierdzę tak bo miałem wcześniej insignie A , ktora zrobiłem 500000 tys kilometrow i nigdy nic nie naprawiałem a ta piekna z drogimi problemami
2 komentarze
Rozrzad
  • Opel Insignia II Grand Sport
  • silnik
  • 125 tys. km
Przestroga dla właścicieli diesla , wymieniajcie szybciej rozrzad bo w moim opla rozpad się przy 125000 ,.Slyszalny grechor z pod maski , następstwie wyskoczył check engine i błąd w komputerze niezgodnosc walkow rozrzadu. Rolki plastikowe wytarte do zera , pasek wyciagniety o 2 cm , części tylko oryginalne na rynku , koszt czesci ok.2000 zl
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Opel Insignia II Sports Tourer