Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 160 KM (118 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Adaptive 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~8 lat jeździłem Insignią 160KM
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Wyjątkowo niedoceniany samochód ! Auto ma 10 lat , ja eksploatuję je już 8 rok i muszę napisać dla przyszłych użytkowników iż jest to najbardziej niedoceniane auto z jakim się spotkałem. Nic się nie psuje ,jest wyjątkowo ekonomiczne przy masie 1,7T i absolutnie komfortowe.Nie znam pojęcia awarii ,auto nigdy mnie nie zawiodło.Silnik 160KM daje radę (nie jest do ścigania) spala średnio 6,4 l/100km -na trasie spokojnie zejdzie poniżej 5l ,a w mieście nie spali więcej jak 9 nawet gdy będziesz deptał.Mimo upływu lat nadal wygląda dobrze , zabierzesz rodzinę na wczasy i nie splajtujesz.223 km/h jechałem ,pewne prowadzenie,rewelacyjna wentylacja,tanie wymiany oleju- wymieniałem tylko świece z czujnikami pojedyńczo - to spory koszt bo ok 600pln/szt.Wymiana tarcz i klocków to ok 1500 zł.Polecam każdemu ten samochód , tani w utrzymaniu,świetny komfort. Insignia nie rdzewieje jak Passaty po latach.:)
2,0
~Niezadowlony użytkownik
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Samochód który kupuje się wzrokiem. Ciężki, awaryjny, niezbyt dynamiczny. Kupując samochód, stajesz się niewolnikiem tego auta. Jazda na aplikacji w celu prawidłowego wypalania dpf, przed każdą dłuższą drogą modlitwy o bezpieczny powrót na kołach, nie na lawecie, o słynnej uszczelce smoka oleju i panewkach w silniku 2,0 cdti nie wspomne. O samochód dbasz, pakujesz w niego ogromne pokłady pieniędzy, a na sam koniec odwdzięcza się awarią uniemożliwiającą dalszą jazde. Samochód jest ładny, to fakt, ale wystarczy wejść na forum insigni i poczytać o słynnych problemach z zacierającymi się na potęgę silnikami. Wracam do francuskiejm bezawaryjnej motoryzacji.
5,0
~Adam
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Generalnie jesteśmy z żoną bardzo zadowoleni z tego samochodu i nadal nam się podoba. Największym zaskoczeniem jest dla nas przebieg i zero awarii :) Mamy to auto od nowości i oprócz eksploatacyjnych tematów żadnych poważnych awarii (profilaktycznie wymienialiśmy co 4-5 lat uszczelkę smoka, raz sprzęgło z dwumasem, obudowa EGR, gumowa rura turbo - pękła raz, czujniki parkowania tylne skrajne i przycisk od klapy bagażnika, tylne tuleje wahaczy przednich i łączniki stabilizatora). Turbina oryginalna, DPF raz wypalany serwisowo poza tym oryginał, Zawieszenie Flex Ride i amortyzatory oryginalne nadal w aucie (raz zdarzyło się jedynie że styki we wtyczce zaśniedziały - nic więcej więc bardzo polecam to zawieszenie, bo sami jesteśmy zaskoczeni jego trwałością). Auto naprawdę godne polecenia dla rodziny. Znakomite w trasy. Przy płynnej jeździe pali niecałe 5.5l (nie mówimy tutaj ani o tzw jeżdzie "na dziadka", ani na "Roberta Kubicę" - normalna jazda, bez zamulania ani szaleństw i wyścigów). Łatwo zmieścić Bardzo łatwo zmieścić się w 4 osoby na wakacje. Samochód mimo lat i przebiegu na karoserii nie posiada ani grama rdzy (jedynie sanki, ale to norma w tych autach). Napęd 4x4 nadal działa bez problemu, ale był serwisowany wg zaleceń Volvo a nie Opla czyli wymiany oleju w Haldex co 30 tyś km. W dyfrze wymieniony do tej pory 2 razy Generalnie zakup tego auta, mimo, że było droższe (ze względy na zawiezenie Flex Ride i 4x4) to by strzał w dziesiątkę i jesteśmy bardzo zadowoleni, że nie kupiliśmy droższego Audi, bo ten w pełni spełnił nasze oczekiwania.
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW 2009-2013
7,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Na letnich 245/45/19 średnio 9,5-10 L ,zima 245/45/18 prawie tak samo auto ma małe dzienne przebiegi ( średnio w tygodniu 30 km ) auto w domu od wrzenia 2019 r . Nie widzę większych minusów w widoczności czy prowadzeniu jedynie wkurza mnie mały promień skrętu w porównaniu z C klasą reszta jest git . Nie wiem jak sinik działa z manualem ale automat spisuje się DUŻO lepiej niż w Mercedesie szybciej reaguje na zmiany . Ogólnie auto jest bardziej pojemne niż wspomniana C klasa . Odrobine przesadzili z deską czerwony kolor podświetlania nie jest trafionym pomysłem ale to tylko kwestia gustu . Spalanie osobiście przyjąłem za normalne nie podniecam się że ” jara jak smok ” . Wspomniany M pali po mieście tyle samo tylko silnik 2.2
5,5
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Możecie wierzyć albo nie, ale komputer nigdy przez 3 lata nie wskazał spalania powyżej 6,5 l. Na letnich oponach 245/45/18 spalanie dochodzi wg wyliczeń do 6,3 l (komp pokazuje 6.0), a na zimowych 225/50/17 5,7 l (komp. pokazuje 5,4) bez problemu. Nie mam start/stop, skrzynia man. Do pracy mam 35 km w jedną stronę w tym przejazd przez miasto. Ostatnio (listopad 2017) dwa razy trasa do Warszawy ok. 420km, w tym 300 km autostradą w jedną stronę, prędkość na tempomacie 140 i końcowe spalanie 5,7. To wynik wywołujący uśmiech na twarzy. Nie jeżdżę szybko jak na możliwości auta, ale dynamicznie. Samochód ma na liczniku 209tyś.km przebiegu i sprawuje się rewelacyjnie. P.s. Osobom z kosmicznymi wynikami spalania polecam spróbować jazdy ze zmianą biegów ok. 2tyś obrotów.
6,9
Liczba komentarzy: 1
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Zdecydowałem się na zakup tego samochodu ze względu na wygląd, jest to mój pierwszy Opel. Widziałem raporty spalania opisywane w internecie ale średnio wierzyłem w tak niskie spalanie tego samochodu, jest ogromny, do tego automat. Po zakupie chciałem sprawdzić spalanie w trybie mieszanym, komputer pokazywał 6.4 l ale ok zatankowałem po korek i po przejechaniu 750 km przyjechałem na tą samą stację i znowu zatankowałem pod korek, zatkało mnie że tak duży samochód spalił ( według obliczeń ) 6,7 l - jest to bardzo niskie spalanie dodam że większość dystansu przebyte na krótkich odcinkach, ewentualnie 30 % miasto i 70 % trasa. Silniczek fakt trochę przypomina stare traktory powyżej 3 tyś obrotów klekocze głośniej ale generalnie przy spokojnej jeździe działą w zakresie 1,5 tyś - 2,5 tyś komfortowo i dynamicznie. POLECAM

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sports Tourer