Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX 130KM 96kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

5,0
~Danes
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX 130KM 96kW
Jak dla mnie każdy, kto tutaj jęczy, ze auto go zawiodło, psuje się, czy nie wiem co jeszcze, to jest albo baranem, który kupił zarżniety egzemplarz z kręconym przebiegiem od mirkq handlarza albo typem, który do insignii wsiadł co najmniej z auta rzędu audi rs6. Samochód jak na swoją cenę jest świetny. Jeździ sie nim bardzo przyjemnie, mało pali, jest wygodny i świetnie się prezentuje. Jedyne co zmienię biorąc nowa insignie, to moc silnika. Jednak 130 koni przy 1,6 tony samochodu daje lekki niedosyt, ale to moja wina, bo taki wybrałem. Wersja benzynowa 2.0 turbo z prawie 260 końmi robi robotę!
3,1
~Kust0
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX 130KM 96kW
Auto pełne sprzeczności, dałbym 3,5/5 gdyby była taka możliwość, sprawiające wrażenie solidności i bezpieczeństwa jednocześnie porażka funkcjonalności przez stylistykę. Bez sensowność kształtu tyłu auta uniemożliwia w pełni korzystanie z bagażnika, strasznie mały zbiornik na płyn do spryskiwaczy
4,5
~Grzegorz
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ecoFLEX 130KM 96kW
Samochód prowadzi się naprawdę dobrze, wygodne siedzenia zarówno z przodu jak i z tyłu pozwalają podróżować naprawdę komfortowo a bagażnik pomieści spore zakupy.Jakość zastosowanych materiałów wewnątrz samochodu jest bardzo dobra, każdy detal jest ładnie spasowany. Silnik pracuje kulturalnie a eksploatacja nie wymaga dużych nakładów finansowych.Śmiało mogę polecić zakup tego samochodu.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sports Tourer