Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW 2012-2013

Lata produkcji: 2012 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 195 KM (143 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwie turbosprężarki o różnej wielkości (mogące pracować razem lub osobno) i wtryskiwacze piezoelektryczne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Adaptive 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~automaniak
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Silnik, zawieszenie, wykończenie na 5 plus, 4 za ilość miejsca z tyłu. Nadwaga auta w porównaniu z konkurencją daje przewagę na szybko pokonywanych zakrętach. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi. Nie pływa jak konkurencja przy prędkości od 180 km/h wzwyż. Przy 230 km/h nie ma obawy o trzymanie na asfalcie, wszystko pod kontrolą. Natomiast minus za większe zużycie paliwa niż konkurencja. No ale prawie 200 KM swoje musi spalić. To moja 3 Insignia. Wcześniej po kilka miesięcy miałem 130 KM i 160 KM ale dopiero ta daje frajdę z jazdy :)
4,9
~Bartosz
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Auto świetne w każdym calu. Nie żałuję ani złotówki wydanej na ten samochód. Jeżdżę dość dużo i szukałem auta komfortowego i niezawodnego. Po 4 latach użytkowania i przebiegu 220 tys. km. mogę śmiało powiedzieć że Insignia spełniła moje oczekiwania. Silnik o mocy 195 KM to rewelacja. Przyśpieszenie świetne i spalanie nie duże jak na takie nadwozie. Wykończenie rewelacja. Lakier mocny. Brak obić na masce po takim przebiegu. Tapicerka i kierownica właściwie bez śladów użytkowania. Myślę, że aktualnie rzadko które auto jest tak trwałe.
3,7
~_F1le_
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Auto za blisko 180tys PLN, automat, 4x4, niestety bez nawigacji, ale moze i dobrze. Czarny z biala-pol skora. Niestety auto traci troche plastikiem i niektore rzeczy nie powinny tak wygladac jak sie ma predyspozycje do bycia "premium" za takie pieniadze. To nie Audi czy BMW i tego nie mozna oczekiwac.
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW 2012-2013
8,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,7
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Mam wersję bez automatu i napędu 4x4 ale z systemem start-stop, więc auto jest lżejsze i częściej pracuje na niskich obrotach, ale i tak 2 turbiny wywołują wir w baku gdy często wykorzystujemy pełną moc. Samochód bardzo lekko przyśpiesza już od najniższych obrotów ok 1500 (60-100 4 bieg 5,5 s, 80-120 5 bieg 8 s) i ciągnie równo aż do odcięcia gdzieś przy 4800 obr. Przyśpieszenie do 100 też ma niezłe bo 8,2 licznikowe przy masie 1760 kg bez kierowcy. Silnik jest bardzo cichy, cichszy niż wersje 160 i 130 konne, do 2000 praktycznie go nie słychać a na liczniku jest 110 km/h na 6 biegu. Tak więc gdy jeździmy do 2000 obrotów co jest jak najbardziej możliwe przy 2 turbinach i dużym przełożeniu głównym 3,89, spalanie naprawdę jest niskie ok 7,5 przy 150 km/h a 6,5 przy ok 100 km/h. Jednak gdy zaczniemy jeździć na wyższych obrotach to do głosu dochodzi większa turbina i spalanie bardzo wzrasta, wtedy spala nawet 9,6 l średnio! Mimo to jestem zadowolony bo przyjemność z jazdy i cisza wynagradza mi to.
10,0
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Nieukrywam ze spodziewałem się niższego spalania.. użytkuje auto 2lata średnio spala 10-11 przy dystrybutorze bo komputer pokazuje zawsze 1l mniej trzeba brać na to poprawkę! Wersja ze skrzynią manualną i 4x4. Ciężki waży prawie 2 tony..
8,7
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Trasa Polska - Wlochy srednie spalanie 8,6. W niemczech predkosc 180-200 caly czas, inne kraje spokojniej do 150. Przy takich predkosciach i pelnym zaladowaniu spalanie 8.6 srednie w dwie strony! Uwazam ze to dobry wynik - mam 4x4 i automat w kombi. Samochod wazy 1960kg bez kierowcy !

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sports Tourer