Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW 2009-2013

Lata produkcji: 2009 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2009 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 220 KM (162 kW) przy 5300 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe, twin scroll
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 86 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w system zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Adaptive 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sports Tourer 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW 2009-2013
12,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
To jest piękny samochód z dobrym silnikiem, który radzi sobie bez większego problemu z tą masą (1760kg) oraz potrafi dostarczyć wiele przyjemności z jazdy. Do tego auto przy spokojnej jeździe jest bardzo ciche i elastyczne, natomiast przy bardziej gwałtownym naciśnięciu na pedał przyspieszenia wydaje bardzo przyjemny dźwięk i fajnie wciska w fotel. Również odpalenie tego auta to bardzo ładny dźwięk. Mam ten samochód od września 2015 i nadal jestem nim zachwycony. A spalanie? - No cóż, jeśli ktoś przy tej masie i mocy spodziewał się innego, to chyba był zwyczajnie naiwny.
11,2
Liczba komentarzy: 1
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
12 litrów na 100km. Jeżdżę pół na pół miasto i dojazd do domu. Trasy głównie wakacyjne. 25000 rocznie - typowy średniak. Jeżdżę zdecydowanie dynamicznie, na niemieckich autostradach b. szybko - wtedy spalanie rośnie. Z przerażeniem czytam raporty innych użytkowników, słyszałem, że zdarza się i 15 litrów, ale myślałem, że to absolutne wyjątki. Moje 12 jest pewne czytane z komputera ale i kalkulowane z tankowania/przejechane kilometry. Auto jest rewelacyjne jeśli chodzi o kulturę pracy silnika i dynamikę. Skrzynia bezproblemowa. Mój sąsiad przez 2 lata rejestrował spalenie 12,5, jego żona tym samym autem spalanie przez kolejne 2 lata 9,5! W mojej ocenie OK.
11,2
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Samochód mimo swojej masy bardzo dynamiczny. Przy spokojnej jeździe potrafi naprawdę być oszczędny. Gdy trzeba depnąć to jest z czego"odkręcić",ale wtedy za to płacimy... Przy średniej V:180, bardzo ostrej jazdy osiągnąłem wynik 17,8 na odcinku 200Km. Przy tej masie i dynamice doskonale!

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sports Tourer