Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI Ecotec 136KM 100kW od 2015

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Ergonomia + Bezawaryjność (drobiazgi) + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI Ecotec 136KM 100kW od 2015
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI Ecotec 136KM 100kW
CZYTAJ KOMENTARZ! Dane, które wpisałem w formularzu dotyczą tego co pokazuje komputer. Dane po dolewce paliwa do pełnego baku są inne. Ostatnio zrobiłem trasę 1522 km z Gdańska do Bukowiny Tatrzańskiej z dwiema osobami dorosłymi, dzieckiem w foteliku i bagażami. Liczę, że łącznie z bagażami było nas ok. 210 kg :) Trasa to głównie autostrady, dwupasmówki i przy górach zwykłe międzymiastowe, ale z dużymi nachyleniami. W drugą stronę to samo. W tych 1522 kilometrach jest 10% jazdy po górach - czyli trochę jak po mieście. Prędkość na trasie: autostrada max 120 km/h tempomat, dwupasmówki max 100 km/h, międzymiastowe max 90 km/h. Mam lekką nogę. Generalnie staram się jeździć ECO. W samochodzie system start/stop. Trasa robiona na zimówkach. Po przejechaniu trasy komputer pokazał średnie spalanie 5,7 l/100km. Z dwukrotnego tankowania do pełna wyszło mi, że średnio spalałem 6,7 litra/100 km. Czyli przekłamanie względem komputera, aż litr. Na autostradach jechałem głównie na tempomacie. Zastanawiam się ile bym zaoszczędził jadąc bez niego. Wyliczajcie swoje średnie na podstawie tankowania do pełna. (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
5,8
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI Ecotec 136KM 100kW
Silnik dynamiczny i oszczędny, niestety bardzo mała różnica między tym silnikiem a 2.0 CDTI 170km zepchnęła ten silnik na margines, ja osobiście go polecam ! (Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) )
5,5
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI Ecotec 136KM 100kW

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting