Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Sedan

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 4830 mm
Szerokość 1856 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2084 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1856 mm
Wysokość 1498 mm
Rozstaw osi 2737 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1587 mm
Prześwit 130 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1535 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1015 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 500 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1017 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1003 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1895 mm
Maksymalna ładowność 547 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,0
~Michał
Opel Insignia I
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Samochód bardzo wygodny. Silnik mało awaryjny. Instalację gazową mam od 30tys. Silnik znosi LPG. Koszt gazu to 3800 zł. W samochodzie słychać plastiki, przy większym, bassie rowniez. Prowadzi sie bardzo dobrze. Przy prędkościach powyzej 180 km/h, mozna dostrzec dobre wyciszenie. Jedne co do tej pory wymieniłem w nim to mikrostyk klapy bagaznika (30zł) . Olej wymieniam na oryginalny Opla co 10 tys km. Skrzynia srednio pracuje, jedynka i dwójka na zimnym słabo wchodzi. Jest jednak wada fabryczna i trzeba wymienić olej i dolać go więcej niz w fabryce. (wyczytane na forach). Mnie dopadły rdzewijeące nadkola(ok 1mm). Po mojej interwencji na razie spokoj. Spalanie PB Mieszane 11l/100km Trasa 10l/100km Miasto 13l/100km Przy mocnej jeździe po mieście 15-16l/100km Spalanie gazu: 11-13l gazu 1,5-4l benzyny wszystko zależne od nogi
4,3
~Prezes42
Opel Insignia I
Sedan 2.8 V6 Turbo ECOTEC 260KM 191kW
Samochód użytkuje głownie na dalekich trasach , długa jazda nie męczy , fotele z certyfikatem AGR są wygodne, wnętrze jest dobrze wyciszone , silnik zapewnia dobrą dynamikę przy jeździe autostradowej. Dzięki napędowi na obie osie samochód sprawdza się również bardzo dobrze na śliskiej nawierzchni, strome ośnieżone podjazdy nie stanowią większego problemu. Ocenę całokształtu psuje niestety awaryjność, w szczególności elektroniki. Niektóre części są dostępne tylko w ASO. Karoseria jest dobrze zabezpieczona antykorozyjnie.
4,6
~Zadowolony właściciel Opla
Opel Insignia I
Sedan 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Auto pod względem prezentacji, prowadzenia i co najważniejsze bezawaryjne sprawuje się znakomicie. Trzy przeglądy co 30 000 km! do tej pory bez żadnych awarii i usterek, tylko leję paliwo i jeżdżę. Średnie spalanie w granicach 8,0/100 km. Na autostradzie przy 160 km/h ok. 9,5 l, w trasie przy spokojnej jeździe ok. 7,2 l, a w mieście 8,5l. Jedyny niuans to duża masa auta i przez to przeciętne osiągi, ale z drugiej strony to zaleta, bo w trasie po rozpędzeniu idzie jak po sznurku, nie wyprowadza jej z równowagi mocny boczny wiatr, ani kałuże.
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Sedan
7,2 – 12,4
l/100 km
6,3 – 7,5
l/100 km
11,3 – 14,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,8
Opel Insignia I
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Ten Opel to istny smok. Pali bardzo dużo niezależnie od stylu jazdy. W mieście norma to 17 litrów, a zimą kręci się nawet koło 20.Nie wspominając o włączonym trybie sport, który używany w mieście daje spalanie na poziomie ponad 20 litrów. Na trasie jadąc 140km/h tempomat - 9 litrów najmniej. Natomiast jadąc na trasie przy częstym wyprzedzaniu to spokojnie 12 litrów spali. Gdyby silnik był ekonomiczniejszy to naprawdę byłby godny polecenia. Lecz stosunek osiągów do spalania jest żenujący. Teraz jeżdżę BMW 4 328i i spalanie mam na poziomie 9 litrów w mieście.
9,3
Opel Insignia I
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Cykl mieszany z 300 kilometrów wyszedł mi 9.8 rzeczywiste przy tankowaniu po tych 300 kilometrach.Przy normalnej jeździe.Na autostradzie po przejechaniu niecałych 200 kilometrów po zatankowaniu wyszło 8.2.Tak że nie ma tragedii a zakres prędkości to 130-150.
9,2
Opel Insignia I
Sedan 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
Auto przy dynamicznej jeździe w mieście swoję spali ... Co się dziwić przy takim ciężarze. Ogółem mam ciężką nogę dltego takie wyniki,ale w trasie przy bardzo spokojnej jeździe te 7 litrów jest możliwe.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 6
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Odradzam i nie polecam,to co założą i im się uda chodzi i tylko tyle.bylem wymienić filtry i zestroić i co klops.check się swieci po wymianie ,już by części wymieniali za tyś.inny gazownik odrazu stwierdził że wtryski są zabrudzone i tak było.plyn do czyszczenia rozwiązał problemy i auto smiga,za 20zl od takich mają fachowców w Boston g-ce na dworcowej.
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 24 tys. km
użytkowana przez: 33 tys. km
Silnik pracuje bardzo dobrze, nie mam żadnych uwag. Instalacja Blue Box i wtryskiwacze Hercules, reduktor silver. Wszystko bardzo dobrze spasowane. Gazownik idealnie wystroił. Na sterownik mam 5 lat gwarancji. A na montaż mam ogólnopolską gwarancję, ponieważ warsztat należy do sieci Ekspert LPG.
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 22 tys. km
użytkowana przez: 54 tys. km
Jestem zadowolonym użytkownikiem zenita. Montażysta wiedział, co mi zamontować, miał doświadczenie. Początkowo myślałem o innej instalacji, ale wybór był słuszny. Auto spala (nie szaleję, turbo nieczęsto pije) na lpg 9,5-10 l. wynik oceniam na bardzo dobry i warsztatowi i instalacji zenit pro daję 5.
Opel Insignia I Sedan