Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW 2008-2013

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbodoładowanie o zmiennej geometrii (Variable Geometry Turbo)
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwumasowe koło zamachowe
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(64%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Dawid
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Po roku czasu,po uzytkowaniu samochodu wiem o nim bardzo duzo,zaczne od wad,fabrycznie uszczelka smoka wytrzymuje okolo 3 lat,po 3 latach uszczelka smoka robi sie twarda,olej nie trzyma cisnienia,niedopilnowanie sprawy konczy sie komunikatem o niskim cisnieniu oleju,nastepnie zatarty silnik,trzeba pinowac,druga wada jest dpf,w jezdzie po miescie zapycha sie bardzo szybko,nawet kontrolujac poziom przez obd i aplikacje oraz pilnujac wypalania zaczely sie problemy,czyszczenie oraz regeneracja na niewiele sie zdaly,pomoglo usuniecie dpf mechanicznie i z oprogramowania,osatnia sprawa to slaba skrzynia biegow,regularne wymiany na dobry olej np Fuchs trzymaja ja w dobrym stanie,jesli zalatwimy wszystkie te sprawy samochod oferuje naprawde duzy komfort,dobre spalanie,ladny samochod za nie duze pieniadze
4,9
~Max Nowak
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Jeźdże autkiem już ponad 5 lat zrobiłem autem 200tyś km i szczerze powiem że gdybym mógł to przy zmianie na nowszy model gdyby była taka możliwość to wybrał bym ten sam egzemplarz. Auto super się prowadzi bez problemu można spędzić za kierownicą długie godziny jazdy. Koszty eksplatacji bardzo niskie najdroższą rzeczą jaką do tej pory wymieniłem był rozrząd. Silnik w trasie spokojnie schodzi ze spalaniem na około 5l. Zawieszenie trwałe nie sprawia problemów nawet przy częstym eksploatowaniu na Krakowskich dziurawych drogach. Ogólnie po przesiadce z dużego BMW jestem zachwycony moją insignią.
4,8
~Roman
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Auto kupiłem leasingu na firmę, z założenia miało robić dużo km i być w miarę nieawaryjne. wyszło i jedno i drugie. Okazało się że Insignia to strzał w 10, w tym silniku 1030Konnym spalanie niższe niz w 160 a przy pokonywaniu dużych odległości to suma sumarum zawsze oszczędności. Auto w środku wykonane z wytrzymałych materiałów, nawet po 200 tyś wszystko jest w normalnym stanie. Silnik bardzo dobrze znosi cięzką nogę i pilnowałem tylko co rocznego przeglądu z wymiana oleju. Jedna wada rzuciła się w oczy, mały zbiorniczek płynu do spryskiwaczy, wchodzi ponizej 4l co powoduje ze na dłuzszych trasch czsami tzreba było dolewać, zwaszcza w zimie. Po zakończonym leasingu bez mrugnięcia okiem pozostawiłem auto w firmie. W trakcie tych kilku lat przytrafiła się jedynie jedna ponadprogramowa usterka :) wymiana przedniej szyby, kamień spod cieżarówki spowodował spory odprysk akurat w polu widzenia kierowcy. podsumowując bardzo dobre auto w stosunku cena do jakości i do tego bezawaryjne.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback