Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW 2011-2013

Lata produkcji: 2011 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1364 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1850-4900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72,5 x 82,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w system zmiennych faz rozrządu (VVT)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
3,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)
Åšrednie spalanie dla Opel Insignia I Hatchback 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW 2011-2013
6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Opel Insignia I
Hatchback 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
Wyjazd do Włoch aż do Kalabrii. Przejechałem pond 5300 km. Większość autostradami i drogami ekspresowymi, ale też wiele kilometrów po górskich wąskich szosach Toskanii i Kalabrii.Jechaliśmy w dwie osoby z wypełnionym bagażnikiem. Znaczna część trasy w podczas opadów deszczu (ok. 1700 km. Samochód miał na liczniku podczas startu do podróży zaledwie 2000 km. W sumie uczyłem się jak optymalnie wykorzystywać moc. Spore kłopoty przy podjazdach w Austrii i we Włoszech. Średnia 6,0 l/100 km to wyliczenie nie z komputera ale z ilości zatankowanej benzyny. Dopiero później zorientowałem się, że zasięg do którego wylicza komputer kończy się na 1999 km. Więc wskazanie komputera skończyło się na 5,8 l/100 km. Jazda po mieście na bardzo krótkich odcinkach (2-3km)to rezultat ponad 8 l/ 100 km.
6,8
Opel Insignia I
Hatchback 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
Moje wrażenia z pierwszej jazdy tym samochodem na trasie pozamiejskiej, minimalne zużycie na dystansie 412km (Korbielów- Warszawa). Aby uzyskać taki wynik trzeba zmieniać bieg na wyższy po zapaleniu się napisu "shift" co powoduje, że samochód jest bardzo ociężały, trudno przyspieszyć, brak dynamiki. Przy bardziej dynamicznej jeździe w trasie odwrotnej uzyskałem wynik 6,3 l/100km. To doświadczenie z pierwszego tysiąca km przejechanych tym samochodem. W czerwcu pokonam trasę do Kalabrii we Włoszech i wtedy opublikuję kolejny pełny raport.
5,6
Opel Insignia I
Hatchback 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
Minimalne spalanie na expresowe 5.2 niczym w dieslu. Mały zrywny silnik doskonale sobie radzi.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback