Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback OPC Facelifting 2.8 V6 Turbo ECOTEC 325KM 239kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2016
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2016 roku
Pojemność skokowa 2792 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 325 KM (239 kW) przy 5250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 435 Nm przy 5200 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe, twin scroll
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 89 x 74,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik z cylindrami ustawionymi pod kątem 60 stopni, czterema wałkami rozrządu i podwójnym systemem zmiennych faz rozrządu (VVT)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 Adaptive 4x4
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Åšrednie spalanie dla Opel Insignia I Hatchback OPC Facelifting 2.8 V6 Turbo ECOTEC 325KM 239kW od 2013
13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,0
Opel Insignia I
Hatchback OPC Facelifting 2.8 V6 Turbo ECOTEC 325KM 239kW
Cześć Wszystkie wyniki uzyskane ze stacji paliw: nalanie do pełna, jazda, nalanie do pełna, obliczenie spalania. Średnie maksymalne spalanie (miasto 100%): korki, klimatyzacja, normalne ruszanie spod świateł, jazda w trybie NORMALNYM Średnie minimalne spalanie (miasto 50% trasa 50%): klimatyzacja, normalne ruszanie i uzyskiwanie zadanej prędkości, jazda w trybie NORMALNYM, od czasu do czasu szybszy odcinek do 160km/h Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe na długiej trasie (trasa 100%): klimatyzacja, normalne ruszanie i uzyskiwanie zadanej prędkości, jazda w trybie NORMALNYM. Jazda głównie z prędkością 110km/h (około 75%), szybsze odcinki z prędkością 160km/h (10%), wolniejsze odcinki 70km/h (10%), poruszanie się po mieście 30km/h (5%) Auto z przebiegiem 47kkm, skrzynia automatyczna, opony 255/35/20 Michelin Pilot. Paliwo na jakim porusza się auto to Verva 98, Olej używany w aucie to Motul 300V 0w40 + 0,5l Millitec-1 wymieniany co 10kkm. Pierwsze OPC jakie udało się kupić i pierwszy automat. Wygląd, dźwięk (wydech standardowy, odczucia w kabinie) wrażenia z jazdy naprawdę ekstra. Po przesiadce z diesla 150KM .... inny świat. Największy minus to mały zbiornik paliwa, Niestety, ale 70 litrów to trochę mało; 500km na zbiorniku trochę denerwuje. Skrzynia automatyczna mogłaby trochę płynniej pracować. Z usterek póki co to rozładowana bateria w kluczyku. Fotele Recaro bardzo wygodne i tak naprawdę jedyne które pasują do wnętrza wg mnie. Patrząc na koszty eksploatacji w ciągu miesiąca to robiąc 1500km w miesiącu oraz doliczając obsługę, tj. olej i filtry wychodzi jakieś 1200zł. (bez robocizny za wymianę oleju i zakup opon) Z kosztowniejszych rzeczy które czekają w niedalekiej przyszłości to wymiana dynamiczna oleju w skrzyni na 60kkm (olej + robocizna) ok.1800zł, wymiana oleju w haldexie na 60kkm (olej + filtr + uszczelka + robocizna) 700zł. Jeśli ktoś się waha między dieslem 195KM, a benzyną 260KM lub 325KM to zdecydowanie polecam benzynę, ponieważ: 1. Silnik V6 (inna elastyczność względem R) 2. Napęd 4x4 3. Bardzo udana i wytrzymała konstrukcja, rozwinięcie silnika 2.8 z Vectry C 4. Możliwość założenia LPG Można by wiele napisać o tym aucie, ale polecam się nim po prostu.... przejechać i sprawdzić czy auto pasuje do naszych potrzeb i jest tym czego poszukiwaliśmy :)

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiÄ…zany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback OPC Facelifting