Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,1
~Yaro
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW
Kupilem... tak kupilem to auto bo potrzebowalem czegos na szybko gdyz moj suv sie popsol. Pierwsze wrazenia, calkiem przyjemne. siedzi sie w miare wygodnie, mam 188cm wzrostu. Denerwuje mnie wsiadanie/wysiadanie po przesiadce z SUVa. Skrzynia biegów malo precyzyjna na 1.2 biegu. Silnik nie ma mocy z dolu, tak do 2000 obrotow. Dopiero powyzej to jedzie. Elastycznosci BRAK. ZAwieszenie tragedia, tyl wali na nierownosciach. Wciszenie, szum, wiatr, asfalt bardzo slyszalny. Az meczáce przy dlugiej trasie. Jak ktos cale zycie jezdzil autami tej klasy to nie zwroci na to uwagi, ale jak ktos jezdzil auutami premium i przesiadzie sie w TO to odrazu wychwyci o czym wspominam. Lekkiej nogi nie mam, w miescie zwawo i szybko, w tym modelu to trtzeba Go ostro poganiac bo muli strasznie, spalanie 7.2 na 100km, w trasie zgodnie z przepisami nawet i 3.7 na 100km co mnie zaskoczylo. Tempomat bez zarzutu. Wentlacja tez ok, Start stop, na swiatlach dziala kiedy chce.. sam nie wiem od czego to zalezy. Nawigazja Ilink, raz czy dwa mi sie nie chciala wlaczyc, ale po zgaszeniu i idpaleniu dziala. MApy nie aktualne nie do kupienia po za serwisem. W zasadzie nic sie nie dzieje, odpala jezdzi, nic sie nie psuje. Tanie w utrzymaniu. Myslalem zeby go zachipowac, ale gdy jezdze i na tych nierownosciach tlucze te zawieszenie jak w jakims Vanie to mi sie odechciewa.
4,1
~Yaro
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW
Kupilem... tak kupilem to auto bo potrzebowalem czegos na szybko gdyz moj suv sie popsol. Pierwsze wrazenia, calkiem przyjemne. siedzi sie w miare wygodnie, mam 188cm wzrostu. Denerwuje mnie wsiadanie/wysiadanie po przesiadce z SUVa. Skrzynia biegów malo precyzyjna na 1.2 biegu. Silnik nie ma mocy z dolu, tak do 2000 obrotow. Dopiero powyzej to jedzie. Elastycznosci BRAK. ZAwieszenie tragedia, tyl wali na nierownosciach. Wciszenie, szum, wiatr, asfalt bardzo slyszalny. Az meczáce przy dlugiej trasie. Jak ktos cale zycie jezdzil autami tej klasy to nie zwroci na to uwagi, ale jak ktos jezdzil auutami premium i przesiadzie sie w TO to odrazu wychwyci o czym wspominam. Lekkiej nogi nie mam, w miescie zwawo i szybko, w tym modelu to trtzeba Go ostro poganiac bo muli strasznie, spalanie 7.2 na 100km, w trasie zgodnie z przepisami nawet i 3.7 na 100km co mnie zaskoczylo. Tempomat bez zarzutu. Wentlacja tez ok, Start stop, na swiatlach dziala kiedy chce.. sam nie wiem od czego to zalezy. Nawigazja Ilink, raz czy dwa mi sie nie chciala wlaczyc, ale po zgaszeniu i idpaleniu dziala. MApy nie aktualne nie do kupienia po za serwisem. W zasadzie nic sie nie dzieje, odpala jezdzi, nic sie nie psuje. Tanie w utrzymaniu. Myslalem zeby go zachipowac, ale gdy jezdze i na tych nierownosciach tlucze te zawieszenie jak w jakims Vanie to mi sie odechciewa.
3,6
~Pawel
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW
Auto kupilem z ponad 270k km przebiegu. W ksiazce serwisowej samochód mial wpisana wymiane oleju co 40k kilometrów, wymiane lancucha rozrzadu przy 200k km i wymiane tarcz i klockow hamulcowych przy 250k km. Do wymiany powinnmo byc jeszcze lozysko sprzeglowe, ale po 30k km sprzeglo nadal dziala poza okazjonalnym skrzypieniem. Zawieszenie bez zarzutu - nic nmie stuka, nic nie skrzypi - przeglad przeszedl bez objekcji. Do wymiany byly swiece - dosc drogie ponda 400 pln jedna. Generalnie samochod bardzo malo pali na trasie jadac 130-150 okolo 5,5 litra/ 100 kilometrow, przy jezdzie okolo 110 km spalanie moze zejsc ponizej 5l/100 km. Minusem jest fabryczna a nawigacja i system multimedialny ktory czesto zamula, a okazjonalnie po odpaleniu niechce sie wlaczyc. Auto jest super na autostrade.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback Facelifting