Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback Facelifting 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW od 2013

Lata produkcji: 2013 – 2017
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1956 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 195 KM (143 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 83 x 90,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w dwie turbosprężarki o różnej wielkości (mogące pracować razem lub osobno) i wtryskiwacze piezoelektryczne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Hatchback Facelifting 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW od 2013
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Kupiłem Używaną Insignię z 2015 roku po 3 latach leasingu. Miała udokumentowane około 180 tys przebiegu. Więc nie stała w garażu. Opcja pawie max jak w tytule. Skóry na zamówienie itd. Wady? Niestety nie ma się co łudzić i liczyć na niskie spalanie. Najmniej przy bardzo eco jeździe 70-80 km/h 6,5 średnio. Dosyć głośny silnik i wiekszy hałas przy wyższych prędkościach niż np Opel Signum(miałem przed insignią) Zalety! Mam wspomaganie hydrauliczne wiec dla mnie perfect! Napęd 4x4 świetny! Komfort na poziomie signum więc super. Skrzynia to zwykły kinetyk więc wolny i czasem( może i częściej) zmienia biegi odczuwalnie ale mi się to podoba. Do tego zmienia je wolniej iniż tip,multi,s-tron i dsg ALE jest trwała i na prawdę komfortowa jak na kinetyka:) Insignia była moim samochodem marzeń i je spełniłem ! Wiec stosunkowo duże spalanie rekompensuje BiTurbo i 4x4 + automat:) Ja jestem zadowolony i polecam. Niski koszt części w porównaniu do konkurencji w podobnym wyposażeniu. Oczywiście NIESAMOWITE są reflektory AFL , one chyba wiedzą gdzie jadę:D przejechałem w pół roku 15tys km i jest świetnie.
10,5
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Te raporty, że ten silnik mało pali chyba ludzie z Opla pisali. Ostatnia trasa przy prędkości 160km na tempomacie w sumie przejechane 400km ekspresówką spalanie 9.8L. Innym razem próbowałem jechać na maxa oszczędnie, tempomat na 100km/h spalanie 8.6L. W mieście jeżdżąc spokojnie, że wyjdzie mniej niż 11L nie ma co marzyć. Teraz jak zrobiło się chłodniej i na dworze jest około 4-6 stopni dobija do 12 litrów w mieście!
6,4
Opel Insignia I
Hatchback Facelifting 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Całkiem przyzwoite spalanie biorąc pod uwagę moc, automat, wagę samochodu. Min spalanie wyniosło 4.2 przy średniej predkości ok 90km/h w mieście ok 7.2 - 7.5 a jak bardziej człowiek poszaleje to do 9 skacze. http://www.autowcentrum.pl/samochod/opel-insignia-pocisk,1999832547/

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback Facelifting