Szukaj

Informacje o Opel Insignia I Hatchback

Lata produkcji: 2008 – 2013
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 4830 mm
Szerokość 1856 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2084 mm
Wysokość 1498 mm
Rozstaw osi 2737 mm
Rozstaw kół - przód 1585 mm
Rozstaw kół - tył 1587 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1470 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 530 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1017 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1003 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1895 mm
Maksymalna ładowność 547 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 100 kg
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

3,1
~Tomek B.
Opel Insignia I
Hatchback 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW
Samochód tylko ładnie wygląda , 2 lata myślenia co jeszcze trzeba poprawić lub naprawić lub co dziś mnie zaskoczy z elektryką np nie wyłączy się radio czy może jednak samo w czasie jazdy zgaśnie i już się nie włączy , zacinający się nawiew na szybę, tylna szyba raz grzeje raz nie , można by jeszcze wymieniać. Jeżeli chodzi o silnik 1.8 140km jest ok na tyle dobry że jeszcze mnie nie zawiódł ale koszty utrzymania to co innego . Skrzynia biegów m32 padła , koła zmiennych faz rozrządu, dwumasowe koło.
2,9
~Lucas
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI ECOTEC 160KM 118kW
Auto kupiłem 3 lata temu, ponieważ mi się podobało i po tym okresie mogę śmiało stwierdzić że poza wyglądem nic dobrego w tym aucie nie ma. Jedna wielka skarbonka na kółkach. Z całości najlepszy jest chyba silnik. 2.0 CDTI 160KM, mimo że jest dość głośny to całkiem żwawo rozpędza duże i ciężkie auto i przy tym nie dużo pali. W silniku poza wymianami oleju i filtrów wymieniałem tylko pęknięty wąż płynu chłodzącego biegnący do chłodnicy oleju. Nie wiem jak w manualu ale w automacie skrzynia biegów to jedna wielka tragedia. Sypie się często a naprawy są kosztowne. W zawieszeniu popękały tylne sprężyny. Amortyzatory są z jakąś do niczego nie potrzebną elektroniką która powoduje że gdy auto jest zgaszone to zawieszenie jest twarde, a jak się odpali to robi się bardziej miękkie. Czemu to ma służyć?? Nie są to amortyzatory FlexRide tylko IDS. Co to daje że auto ma twarde zawieszenie po zgaszeniu? Nobel dla wynalazcy tego cuda... Przez jeden głupi przegnity kabel od jednego amortyzatora całe zawieszenie blokuje się domyślnie w pozycji utwardzonej i auto robi się tak twarde jak wóz konny. Amortyzatory sporo droższe od zwykłych. W momencie zakupu nie wiedziałem że takie są bo myślałem że jak nie ma amorów FlexRide to są już tylko zwykłe. Hamulce też nie za ciekawe. Skuteczność hamowania może jeszcze nie jest tragiczna ale tarcze hamulcowe są za małe do tak dużego auta i szybko się przegrzewają i przez to się wyginają. Nawet te z wyższej półki potrafią się powyginać po 15tys. km. Jakość wykonania wnętrza beznadziejna i tandetna. Plastiki trzeszczą gorzej niż w 10 lat starszej Astrze, którą miałem wcześniej. Lakier bardzo delikatny, wystarczy przypadkowo dotknąć gdzieś paznokciem i od razu zostają rysy. Zepsuło się także ogrzewanie tylnej szyby i przycisk otwierania bagażnika. Fabryczny system audio też bez szału. W starej Astrze było lepsze. Auto bardzo ładne i nic więcej... Drugi raz bym nie kupił. Wolę coś brzydszego ale pewniejszego.
3,8
~Maciek
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Informacyjnie - model przejściowy 2012,5, skrzynia manualna AWD, koła R18 245/45. Samochód odkupiłem od pierwszego właściciela z przebiegiem około 110k km, która miał go od nowości przez prawie 10 lat, co roku serwisowany w ASO. Przez niecały rok sam nabiłem 20k km. Myślę że za kwotę 30-40k jeden z lepszych wyborów w tej klasie aut - choć jeżeli miałbym wybierać, to wolałbym wersję 160-konną z pojedynczą turbiną. Jeździ się całkiem pewnie i komfortowo, napęd 4x4 daje poczucie bezpieczeństwa, systemy działają sprawie i w odpowiednim momencie, dostępność części wzorowa. Co trzeba podkreślić - jest to bardzo ciężkie auto. Wg instrukcji na sucho waży niemal dwie tony. Na minus spalanie (strasznie wysokie jak na diesla) - wyniki jakie osiągam na co dzień jeżdżąc do pracy (20-25km, 70/30 trasa/miasto) to 7,5-8L w lato i 8,5-9L w zimę (tam gdzie można, staram się jeździć wg zasad ecodrivingu). Jadąc autostradami w trasę Gdańsk-Lublin z tempomatem ustawionym na 120kmh średnie spalanie (z komputera) wyszło 6,4L (czyli realnie niecałe 7L), niżej nie udało mi się zejść. Bak 70L pozwoli więc w trasie przejechać na raz ponad 1000km.
Średnie spalanie dla Opel Insignia I Hatchback
6,1 – 13,4
l/100 km
6,3 – 7,0
l/100 km
7,0 – 14,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Najnowsze wyniki, po wymianie dwumasy ze sprzęgłem. Blisko dwutonowy pojazd z napędem 4x4 i oponami 245/45 R18, aktualnie jeżdżony w Szwecji na szwedzkim paliwie. Dane podawane z komputera, realnie zapewne ~0,5l różnicy. Jeżdżąc do i z pracy trasą z ograniczeniem 80-90kmh 15km w jedną stronę spalanie wynosi między 6-6,5l (bez świateł czy skrzyżowań). Jadąc 210km na lotnisko najpierw krajówkami, potem trasą szybkiego ruchu spalanie 5,7l (średnia prędkość 96kmh). Na krótkich dystansach w średniej wielkości mieście wychodzi około 7,5l. Staram się z ciekawości lżej operować gazem by uzyskać możliwie jak najniższe spalanie. Na dojazdach do pracy najniżej jestem w stanie zejść do 5,8l, obroty trzymam między 1700 a 2200.
5,9
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Wyniki powyżej podane z komputera, średnia realna wyższa o 0,5 l/100km. Z ostatniej podróży, robionej po wymianie tarcz i klocków hamulcowych, i przesmarowaniu prowadniczek (mam wrażenie że miało to wpływ na spalanie). Poprzedni najniższy wynik w długiej trasie podawałem tu 6,4 l/100km (trasa Gdańsk-Lublin). Teraz miałem podróż do Słowenii, tam i z powrotem 3700km, około 500-600km zrobionych w górskich warunkach, gdzie czerpałem przyjemność z jazdy (czyli używałem więcej gazu niż było potrzeba :) ). Średnia z tej trasy na komputerze to 5,9 l/100km, minimalnie spadło do 5,6. Po sprawdzeniu i dotankowaniu auta po powrocie średnia realna wyszła 6,45 l/100km. Uważam, że jak na blisko dwutonowy pojazd z napędem 4x4 i niemałymi oponami (245/45 R18) jest to bardzo dobry wynik.
5,3
Opel Insignia I
Hatchback 1.4 Turbo LPG ecoFLEX 140KM 103kW
Nigdy nie sądziłem że silnik 1.4 turbo ecoflex doładowany turbina będzie tak mało palił. Średnio ekspersowka na tempomacie 120 spalanie 5.2 litra z dystrybutora. Miasto 6 - 7 przy korkach. Minimum drogami krajowymi na odcinku 180 km spalił 5 litrów. Diesle się chowają. Dynamika przyzwoita jak na taki gabaryt.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz
Opel Insignia I Hatchback