Szukaj

Informacje o Opel Insignia I

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: Klasa średnia
Produkowana w latach 2008-2016 pierwsza generacja Opla Insignii zastąpiła w gamie niemieckiej marki modele Vectra oraz Signum. Pierwowzorem koncepcyjnym modelu były prototypy o nazwie Insignia Concept (rok 2003) oraz GTC Concept (rok 2007). Opel Insignia został zaprojektowany przez Marka Adamsa oraz Malcolma Warda, a zbudowany został na platformie podłogowej GM Epsilon II, tak jak blisko z nim spokrewniony Chevrolet Malibu ósmej generacji. Opel Insignia I zdobył tytuł European Car Of The Year w roku 2009. Auto przeszło facelifting w roku 2013, natomiast w 2015 dokonano drobniejszej modernizacji.
czytaj więcej
Powagosław

Tytuł Samochodu Roku to nie przypadek. Opel zrobił naprawdę wiele, by Insignia wyróżniała się w specyficznej klasie D. Efekt jest znakomity.

~Powagosław
Luzacjusz

Podobno nawet parasol raz w roku wystrzeli. Ale Insignią Opel od razu wystrzelił wszystkich niedowiarków daleko w kosmos. To prawdopodobnie najładniejszy samochód spośród tych, których nie chciałbym mieć. Ot, dużo szacunku zamiast pustego pożądania.

~Luzacjusz

Oceny Opel Insignia I

Liczba ocen: 460
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

5,0
~Szary uzytkownik
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Przyjemne autko, z dobrym wyposażeniem za niewygórowane pieniądze. Nie jest to ideał ale przynajmniej jest atrakcyjna sylwetka, która może się podobać. Na plus trzeba wyróżnić spalanie które w trasie do 120km/h wychodzi 5,4on, miasto 6,5- 7. Opel odrobił lekcje i dobrze zabezpieczył od korozji. Solidne zawieszenie lecz trochę słuchać na dziurach(sztywne). Na razie bez powaznych awarii, wymieniana jest sama eksploatacja. Wcześniej jeździłem konkurencją znad Łaby czyli passatem i audi a4, więc mam porównanie. Tak o wsiadanie do tego wehikułu jest niewygodne bo słupek b jest tam gdzie jest. Moja ma 400k nalotu i daje to się odczuc. Na lakierze jest sporo małych zarysowań i niektóre detale w środku jak zapadnięta podłoga bagażnika czy brak włókniny na podłodze, wypalone piksele w nawigacji. Wnętrze jest stylowo zrobione i opel się niepowstydzi, materiały wykończeniowe przyzwoite. Niestety mój egzemplarz ma tylko 130km mocy i nie poszaleje się tym cackiem, późno bierze turbo mniej więcej od 2,5 tys obrotów. Skrzynia chodzi topornie, silnik głośno, wspomaganie też średnio, normalnie jakby czołgiem jechał. Trzeba resetować średnie spalanie przy każdym włączeniu silnika. Świece lubią się psuć a tanie nie są. Silnik na szczęście mam już po wymianie głowicy z 1,9 cdti, więc nie martwię się o uszczelkę smoka olejowego. Autko na pewno nie jest nudne, a że się psuje wiadomo jak każde autko którym się jeździ. Oby jeździło jak najdłużej, na razie zapowiada się całkiem nieźle. Kupiłbym jeszcze raz uwzględniając powyższe informacje.
4,9
~All
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Samochód bardzo poprawny, ciekawie zaprojektowany, obszerny… po prostu dobry i ładny. Po latach można ocenić czy niemiecki projekt zyskał uznanie i sylwetka oparła się czasowi… Otóż tak. Z politowaniem można patrzeć na inne wynalazki samochodo-podobne, a ta sylwetka jest nadal bardzo ładną i świeżą i przypaść do gustu. W końcu Insignia była wybrana samochodem roku. Wersja kombi, czyli Tour stanowi doskonałe połączenie pięknych linii, funkcjonalności i dynamicznego wyglądu. Wszystko w bardzo ładnych proporcjach i nadal pięknie wpisuje się w tło rynku motoryzacyjnego i do tego bardzo poprawne i obszerne wnętrze. Zdecydowanie ładniejsza od japońskich konkurentów z tego okresu. Generalnie samochód solidnie i wyposażony w mnóstwo różnych udogodnień, czasem aż za nadto. Ale każdy lubi mieć czegoś więcej niż inni…. Insignia Tour nadal podoba się, jak dojrzałą piękna kobieta z klasą. Ale czasem się dziwnie czuję, jak mam niebieską koszulę i nikt próbuje mnie wyprzedzić w terenie zabudowanym...
3,1
~Tomek B.
Opel Insignia I
Hatchback 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW
Samochód tylko ładnie wygląda , 2 lata myślenia co jeszcze trzeba poprawić lub naprawić lub co dziś mnie zaskoczy z elektryką np nie wyłączy się radio czy może jednak samo w czasie jazdy zgaśnie i już się nie włączy , zacinający się nawiew na szybę, tylna szyba raz grzeje raz nie , można by jeszcze wymieniać. Jeżeli chodzi o silnik 1.8 140km jest ok na tyle dobry że jeszcze mnie nie zawiódł ale koszty utrzymania to co innego . Skrzynia biegów m32 padła , koła zmiennych faz rozrządu, dwumasowe koło.
Średnie spalanie dla Opel Insignia I
6,1 – 17,9
l/100 km
4,7 – 8,4
l/100 km
6,5 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

14,3
Opel Insignia I
Sports Tourer OPC 2.8 V6 Turbo ECOTEC 325KM 239kW
Powiedzmy że pali 15l LPG/100km, przy dosyć dynamicznej jezdzie. Wchodzi mi 60L gazu i tak średnio właśnie 400km zrobie, czasami 20-30 km + lub -. Ale wieksze różnice ciężko zrobić więc nie ma się co za bardzo ograniczać. Najmniej jak udało się się osiągnąć to ~13L/100km, da się ale trochę nudno się jedzie. Auto waży 2T+ więc palić musi. Ale ogólnie też przez to że takie ciężkie na autostradzie super krążownik, nie czuć prędkości(wiatru) w zakrętach też bardzo pewne. Ogólnie polecam kupiłbym jeszcze raz, najsłabszy punkt.... chyba skrzynia nie psuje się ani nic ale trochę wolno zmienia i czuć te zmiany (do przywyknięcia).
6,6
Opel Insignia I
Hatchback 2.0 CDTI BiTurbo ECOTEC 195KM 143kW
Najnowsze wyniki, po wymianie dwumasy ze sprzęgłem. Blisko dwutonowy pojazd z napędem 4x4 i oponami 245/45 R18, aktualnie jeżdżony w Szwecji na szwedzkim paliwie. Dane podawane z komputera, realnie zapewne ~0,5l różnicy. Jeżdżąc do i z pracy trasą z ograniczeniem 80-90kmh 15km w jedną stronę spalanie wynosi między 6-6,5l (bez świateł czy skrzyżowań). Jadąc 210km na lotnisko najpierw krajówkami, potem trasą szybkiego ruchu spalanie 5,7l (średnia prędkość 96kmh). Na krótkich dystansach w średniej wielkości mieście wychodzi około 7,5l. Staram się z ciekawości lżej operować gazem by uzyskać możliwie jak najniższe spalanie. Na dojazdach do pracy najniżej jestem w stanie zejść do 5,8l, obroty trzymam między 1700 a 2200.
9,3
Opel Insignia I
Sedan 2.0 Turbo ECOTEC 220KM 162kW
Cykl mieszany z 300 kilometrów wyszedł mi 9.8 rzeczywiste przy tankowaniu po tych 300 kilometrach.Przy normalnej jeździe.Na autostradzie po przejechaniu niecałych 200 kilometrów po zatankowaniu wyszło 8.2.Tak że nie ma tragedii a zakres prędkości to 130-150.

Usterki Opel Insignia I

Liczba wpisów: 27
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Skrzynia biegów M32
  • Opel Insignia I Sports Tourer 1.8 Twinport ECOTEC 140KM 103kW 2009-2011
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 2
M32 manualna 6 biegowa, słynie z usterek. Warto zwrócić uwagę na stan skrzyni, pracę bez stuków szumów, skakanie lewarka zmiany biegów przy dodawaniu puszczaniu gazu, warto o nią dbać. Używać biegów odpowiednio. Wymienić olej - ja wymieniłem na Fuchs,kultura pracy sie lekko poprawiła. Lewarek mi skacze na 1 i 5 (na razie delikatnie) biegu wiec remont skrzyni bedzie konieczny jeśli problemy się pogłębią. Do tego przesmarowałem mechanizm lewarka po zdjęciu osłonki ze skajki ,białym smarem -chodzi delikatniej. Do tego 1 i R mają opory na zimno- po rozgrzaniu jest ok.
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Odradzam i nie polecam,to co założą i im się uda chodzi i tylko tyle.bylem wymienić filtry i zestroić i co klops.check się swieci po wymianie ,już by części wymieniali za tyś.inny gazownik odrazu stwierdził że wtryski są zabrudzone i tak było.plyn do czyszczenia rozwiązał problemy i auto smiga,za 20zl od takich mają fachowców w Boston g-ce na dworcowej.
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 24 tys. km
użytkowana przez: 33 tys. km
Silnik pracuje bardzo dobrze, nie mam żadnych uwag. Instalacja Blue Box i wtryskiwacze Hercules, reduktor silver. Wszystko bardzo dobrze spasowane. Gazownik idealnie wystroił. Na sterownik mam 5 lat gwarancji. A na montaż mam ogólnopolską gwarancję, ponieważ warsztat należy do sieci Ekspert LPG.
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 22 tys. km
użytkowana przez: 54 tys. km
Jestem zadowolonym użytkownikiem zenita. Montażysta wiedział, co mi zamontować, miał doświadczenie. Początkowo myślałem o innej instalacji, ale wybór był słuszny. Auto spala (nie szaleję, turbo nieczęsto pije) na lpg 9,5-10 l. wynik oceniam na bardzo dobry i warsztatowi i instalacji zenit pro daję 5.
Opel Insignia I