Szukaj

Informacje o Opel Insignia

Lata produkcji: 2008 – 2023
Segment: Klasa średnia
Opel Insignia to wytwarzany od 2008 r. model segmentu D (klasa średnia). Jest jednocześnie flagowym modelem w ofercie Opla. W katalogu marki stał się następcą modeli Vectra oraz Signum. Dotychczas wypuszczono dwie generacje auta – drugą wprowadzono na rynek w 2017 r. Opel Insignia oferowany jest w wariantach sedan, liftback, kombi oraz uterenowionego kombi (Insignia Country Tourer). Do dnia dzisiejszego wyprodukowanych zostało ponad 900 tysięcy egzemplarzy Insignii. Nazwa auta wywodzi się z łaciny, w której słowo „insigne” znaczy godło, herb lub klejnot. Model w Wielkiej Brytanii sprzedawany jest pod marką Vauxhall Insignia, w Autralii – pod nazwą Holden Insignia oraz Commodore, a w Chinach i Ameryce Północnej – jako Buick Regal.
czytaj więcej
Powagosław

Użytkownicy flotowych samochodów zacierają ręce, bowiem Opel przygotował dla nich coś naprawdę efektownego. W tej klasie jeszcze nigdy nie wyglądał tak bardzo premium.

~Powagosław
Luzacjusz

Mazda i Volvo. Te dwie marki zrobiły w ostatnich latach tyle dla designu eleganckich, ale przy tym dynamicznych limuzyn, ile Twoja żona robi każdego dnia, żebyś nie chodził do pracy w pogniecionej koszuli. Nowa Insignia czerpie z tego dorobku garściami. Ale kreatywnie.

~Luzacjusz

Opel Insignia – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Opel Insignia

Liczba ocen: 559
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,8
~coffee_man88
Opel Insignia II
Sports Tourer GSi 2.0 Turbo 260KM 191kW
Jak dla mnie auto jest świetne. Prowadzi się bardzo dobrze, fotele AGR w wersji GSI na prawdę robią robotę, na dłuższej trasie masaż sprawdza się idealnie. Co do reszty to faktycznie poziom spasowania elementów wewnątrz mógłby być na nieco wyższym poziomie (trochę trzeszczy po kilku latach) no i kwestia stabilizatora z przodu też jest nieco kontrowersyjna. Trzeszczy przy resorowaniu jak Żuk, samych gum stabilizatora nie można dokupić, a cały zestaw jest dosyć drogi (no i niepotrzebnie go tak na prawdę wymieniać). Posiłkuję się nasmarowaniem tego co jakiś czas i jest lepiej. Ale do rzeczy: samochód jest też bardzo ładny, moja wersja jest oklejona matową folią, a wszystkie chromowane detale są przemalowane na czarno, więc prezentuje się naprawdę świetnie. Pojazd jest duży i wygodny, idealnie sprawdza się jako samochód rodzinny. Z rzeczy absolutnie pozytywnych to to, że pomimo posiadania najbardziej prestiżowej wersji Insignii to nadal jest Opel, więc ceny części są Oplowskie :) Konkludując: Samochód nie drenuje nadmiernie potrfela, jedyny koszt związany jest ze spalaniem, ale na to już po prostu trzeba się zgodzić kupująć 260 konny silnik.
5,0
~Szary uzytkownik
Opel Insignia I
Sports Tourer 2.0 CDTI ECOTEC 130KM 96kW
Przyjemne autko, z dobrym wyposażeniem za niewygórowane pieniądze. Nie jest to ideał ale przynajmniej jest atrakcyjna sylwetka, która może się podobać. Na plus trzeba wyróżnić spalanie które w trasie do 120km/h wychodzi 5,4on, miasto 6,5- 7. Opel odrobił lekcje i dobrze zabezpieczył od korozji. Solidne zawieszenie lecz trochę słuchać na dziurach(sztywne). Na razie bez powaznych awarii, wymieniana jest sama eksploatacja. Wcześniej jeździłem konkurencją znad Łaby czyli passatem i audi a4, więc mam porównanie. Tak o wsiadanie do tego wehikułu jest niewygodne bo słupek b jest tam gdzie jest. Moja ma 400k nalotu i daje to się odczuc. Na lakierze jest sporo małych zarysowań i niektóre detale w środku jak zapadnięta podłoga bagażnika czy brak włókniny na podłodze, wypalone piksele w nawigacji. Wnętrze jest stylowo zrobione i opel się niepowstydzi, materiały wykończeniowe przyzwoite. Niestety mój egzemplarz ma tylko 130km mocy i nie poszaleje się tym cackiem, późno bierze turbo mniej więcej od 2,5 tys obrotów. Skrzynia chodzi topornie, silnik głośno, wspomaganie też średnio, normalnie jakby czołgiem jechał. Trzeba resetować średnie spalanie przy każdym włączeniu silnika. Świece lubią się psuć a tanie nie są. Silnik na szczęście mam już po wymianie głowicy z 1,9 cdti, więc nie martwię się o uszczelkę smoka olejowego. Autko na pewno nie jest nudne, a że się psuje wiadomo jak każde autko którym się jeździ. Oby jeździło jak najdłużej, na razie zapowiada się całkiem nieźle. Kupiłbym jeszcze raz uwzględniając powyższe informacje.
4,9
~All
Opel Insignia I
Sports Tourer Facelifting 1.6 Turbo ECOTEC 170KM 125kW
Samochód bardzo poprawny, ciekawie zaprojektowany, obszerny… po prostu dobry i ładny. Po latach można ocenić czy niemiecki projekt zyskał uznanie i sylwetka oparła się czasowi… Otóż tak. Z politowaniem można patrzeć na inne wynalazki samochodo-podobne, a ta sylwetka jest nadal bardzo ładną i świeżą i przypaść do gustu. W końcu Insignia była wybrana samochodem roku. Wersja kombi, czyli Tour stanowi doskonałe połączenie pięknych linii, funkcjonalności i dynamicznego wyglądu. Wszystko w bardzo ładnych proporcjach i nadal pięknie wpisuje się w tło rynku motoryzacyjnego i do tego bardzo poprawne i obszerne wnętrze. Zdecydowanie ładniejsza od japońskich konkurentów z tego okresu. Generalnie samochód solidnie i wyposażony w mnóstwo różnych udogodnień, czasem aż za nadto. Ale każdy lubi mieć czegoś więcej niż inni…. Insignia Tour nadal podoba się, jak dojrzałą piękna kobieta z klasą. Ale czasem się dziwnie czuję, jak mam niebieską koszulę i nikt próbuje mnie wyprzedzić w terenie zabudowanym...

Raporty spalania Opel Insignia

Liczba raportów: 920
Średnie spalanie dla Opel Insignia
5,9 – 17,9
l/100 km
4,7 – 9,8
l/100 km
6,5 – 15,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Opel Insignia II
Grand Sport 1.5 Turbo 165KM 121kW
Auto które zmieniło moje podejście do opla, silnika benzynowego i silnika 3 cylindrowego (3 powody dla których jeszcze 2 lata temu nie jeździłbym takim autem). Średnie spalanie to 7,6, natomiast benzyna nauczyła mnie cenić ciszę w aucie i jeździć płynnie. 6,3 to rzeczywisty wynik przy dystrybutorze (od odcięcia pisotelu do ocięcia) z trasy Wrocław Koszalin i z powrotem - fak było ciepło, ale przy silniku turbo to wcale nie musi oznaczać oszczedności - jazda na tempomacie 130 km/h - średnio przy 140 teraz spala mi 7,2 - 7,5 w zalezności od siły i kierunku wiatru. Teraz mam delemat bo zbliża się przesiadka na coś innego i bardzo poważnie rozważam insignię z minimalnym przebiegiem, ale w benzynie - do zagazowania, ew. passeratti 2,0 tsi też z uszlachetnieniem. Naprawdę bardzo fajne auto (a wyjeździłem kilka mondków, avensisa, mazdę 6 ) i gdyby nie brak skuteczenego wyciszenia nadkoli byłoby prawie idealne - a INTELILUX to już w ogóle klasa sama w sobie.
14,3
Opel Insignia I
Sports Tourer OPC 2.8 V6 Turbo ECOTEC 325KM 239kW
Powiedzmy że pali 15l LPG/100km, przy dosyć dynamicznej jezdzie. Wchodzi mi 60L gazu i tak średnio właśnie 400km zrobie, czasami 20-30 km + lub -. Ale wieksze różnice ciężko zrobić więc nie ma się co za bardzo ograniczać. Najmniej jak udało się się osiągnąć to ~13L/100km, da się ale trochę nudno się jedzie. Auto waży 2T+ więc palić musi. Ale ogólnie też przez to że takie ciężkie na autostradzie super krążownik, nie czuć prędkości(wiatru) w zakrętach też bardzo pewne. Ogólnie polecam kupiłbym jeszcze raz, najsłabszy punkt.... chyba skrzynia nie psuje się ani nic ale trochę wolno zmienia i czuć te zmiany (do przywyknięcia).
11,3
Opel Insignia II
Sports Tourer GSi 2.0 Turbo 260KM 191kW
Auto posiadam prawie rok i zjechałem około 20000 km. Początki były szorstkie, nie potrafiłem zejść poniżej 13 L/100, ale po oswojeniu się jestem w stanie osiągnąć spalanie na poziomie 10-11 L / 100 w mieszanym trybie. Na trasie przy tempomacie ustawionym na 120 km/h spokojnie da się zejść poniżej 9 L/100. Jak dla mnie mankamentem jest mały zbiornik paliwa, w takim aucie powienien mieć z 80 L, żeby można było przejechać z 900km bez tankowania.

Usterki Opel Insignia

Liczba wpisów: 49
A16let odciecie mocy, blad pedały gazu
  • Opel Insignia I Sports Tourer
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
2010 a16let pojawiał sie czasami błąd (ograniczenie mocy, skontaktuj sie z serwisem) od wczoraj blad jest cały czas auto jeździ bez turbo. Pod kompem (blad pedały gazu) przerabial to ktos? Do wymiany caly pedal czy moze jednak jakas pierdola? - pedal wymieniony na nowy ori Bella - bylo ok po jakims czasie znowu pojawił sie blad - brak kompa w weekend by sprswdzic czy nadal to samo dopiero jutro -czy szukanie braku styku na w co w nadkolu od kierowcy ma sens tak jak to bywało w astrach? Dziekuje za pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Awaria sprzęgła
  • Opel Insignia I Sports Tourer Facelifting 2.0 CDTI ECOFLEX 140KM 103kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • 66 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 9
Nie 0
Awaria sprzęgła - wyciek z wysprzęglika, sprzęgło zaczęło ślizgać przy przebiegu ok 48kkm. Serwis nie reagował. Do przebiegu 66kkmkKilkanaście razy sprzęgło ślizgało po szybkiej redukcji i przyspieszaniu. Dwa razy sprzęgło zostało w podłodze, aż do momentu gdy sprzęgło tak ślizgało że z trudnością dojechałem 6km do domu. W końcu okazało pedał wpadł w podłogę, przypalona tarcza, przegrzany dwumas, zniszczony wysprzęglik. Niestety jako wada nie zostało uznane, bo w rzekomo w systemie sewrisu Opla nie zgłaszałem tej wady wcześniej. W dwóch z ośmiu Insignii w naszej flocie pojawił się ten sam problem jeden z przebiegiem 81kkm drugi przy 120kkm.
3 komentarze
Koło dwumasowe
  • Opel Insignia II
  • układ napędowy
  • 160 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Jeżdżę insignia głównie autostrada do Niemiec. To auto jest tak delikatne ze juz nie mam na nie siły by ją naprawiać . Co dwa -trzy tygodnie coś się psuje .Do tej pory wymieniony dość wcześnie cały rozrzad alternator kompletne sprzeglo pedal gazu , dwa razy sonda lambda i ciągle jakieś błędy wyskakują. Kupując to auto sugerowałem się stara wersja która nigdy mnie nie zawiodła, a która przejechałem pół miliona kilometrow.Brakuje mi już się i finansów dlatego szybciutko będę sprzedawał.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.6 Turbo ECOTEC 180KM 132kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Odradzam i nie polecam,to co założą i im się uda chodzi i tylko tyle.bylem wymienić filtry i zestroić i co klops.check się swieci po wymianie ,już by części wymieniali za tyś.inny gazownik odrazu stwierdził że wtryski są zabrudzone i tak było.plyn do czyszczenia rozwiązał problemy i auto smiga,za 20zl od takich mają fachowców w Boston g-ce na dworcowej.
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Blue Box
przebieg: 24 tys. km
użytkowana przez: 33 tys. km
Silnik pracuje bardzo dobrze, nie mam żadnych uwag. Instalacja Blue Box i wtryskiwacze Hercules, reduktor silver. Wszystko bardzo dobrze spasowane. Gazownik idealnie wystroił. Na sterownik mam 5 lat gwarancji. A na montaż mam ogólnopolską gwarancję, ponieważ warsztat należy do sieci Ekspert LPG.
5,0
Opel Insignia I
Sedan 1.4 Turbo ECOTEC Start/Stop 140KM 103kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 22 tys. km
użytkowana przez: 54 tys. km
Jestem zadowolonym użytkownikiem zenita. Montażysta wiedział, co mi zamontować, miał doświadczenie. Początkowo myślałem o innej instalacji, ale wybór był słuszny. Auto spala (nie szaleję, turbo nieczęsto pije) na lpg 9,5-10 l. wynik oceniam na bardzo dobry i warsztatowi i instalacji zenit pro daję 5.
Opel Insignia