Dwuosobowy samochód sportowy (segment G) produkowany w latach 1968-1973 oraz ponownie od 2006 roku. Pierwszy model GT przeszedł do historii jako jedno z najsłynniejszych coupe. Nieoczekiwanie stał się również sporym sukcesem komercyjnym Opla (prawie 104 tys. sprzedanych egzemplarzy), pod wieloma względami wyznaczając standardy dla innych aut sportowych. Następca kultowego GT, wyposażony w nadwozie typu roadster, powstał w oparciu o Pontiaka Solstice oraz Saturna Sky. W Europie nowy GT zastąpił Opla Speedstera.
czytaj więcej
Motoryzacyjna ikona i jedna z najszlachetniejszych perełek w długich dziejach Opla. Taki był oryginalny GT. Jego reinkarnacja to bez wątpienia świetny krok marketingowy, ale na powtórzenie tej spektakularnej historii nie ma co liczyć. Nie zmienia to faktu, że nowy GT prezentuje się znakomicie.
~Powagosław
Nowy GT nie dość, że wygląda jak upiększony Speedster to jeszcze jest tak naprawdę Pontiakiem i Saturnem z logiem Opla. Wiem, że starego GT nie byłoby bez poczciwego Kadetta, ale to co innego. Choć GT II wygląda jak milion dolców, cała otoczka wokół niego potaniała jak płyty Rubika.
~Luzacjusz