Szukaj

Informacje o Opel Corsa E Hatchback 5d 1.4 Twinport 90KM 66kW 2014-2019

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2014 piąta generacja Corsy (zgodnie z nomenklaturą Opla zwana też Corsą E) jest właściwie zmodyfikowaną pod względem stylistycznym i unowocześnioną wersją Corsy D. Opel Corsa E postał na tej samej platformie podłogowej co jego poprzednik (SCCS Platform – owoc współpracy Opla i Fiata). Pod względem wyglądu samochód dostał nowy pas przedni, przywołujący na myśl Opla Adama. Wnętrze i tył Corsy natomiast odświeżono i przeprojektowano.
Powagosław
Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań. ~Powagosław
Luzacjusz
Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1398 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 130 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73,4 x 82,6 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Karoseria + Bezawaryjność (drobiazgi) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Montechrist
Opel Corsa E
Hatchback 5d 1.4 Twinport 90KM 66kW
No i czas podsumować Corsinę, ujeżdżam ją od dwóch lat od nowości , i tak najpierw plusy-ładna i fajnie wykończona w środku, ładna na zewnątrz fabryczne isofix bez dopłat oraz asystent ruszania pod górę ,pancerny silnik ale może to dlatego że jest to stary konstrukcyjnie wykorzystywany w Oplach Combo pierwszej generacji z przodu dużo miejsca może nawet za dużo nad głową przez co jest podatna na wiatr boczny no i fabryczna instalacja gazowa która powoduje to że tańszych 100 kilometrów jeszcze chyba nie przejeżdżałem ,spalanie tak coś koło 8 litrów i deptam go do 140 km/h a teraz wady po zrobieniu 2 może 3 tysięcy padły czujniki ciśnienia w oponach, przy 20 tysiącach zwariowały zegary ,pokazywały co chciały i kiedy chciały przy 30 tysiącach padła cewka wysokiego napięcia- rozsypała się w środku ale wszystkie usterki zostały naprawione bez zbędnej gadki w ramach gwarancji po za tym do 90 tysięcy bez usterek, prowadzi się jak wóz drabiniasty ,w mieście to jeszcze ujdzie ale na szybszych trasach (ekspresówka,autostrada) miota nią po całej drodze od bocznych wiatrów ,a najgorzej jest jak wyjedziesz za ekranów dźwiękowych ,naprawdę trzeba pracować kierownicą i to nie za mocno bo w tej popierdółce w ogóle nie czuć co się dzieje z kołami ,za mocno zestrojone wspomaganie, promień skrętu jak w TIR a mam porównanie bo w jeżdżę jeszcze skodą octavią kombi służbową i mniej więcej tak samo zawracają ale skoda to potężny samochód w porównaniu do tej popierdółki no i coś przez co mnie szlag trafia ciągle ją ciągnie na lewo i serwis nic nie pomógł odpowiedź jaką usłyszałem to że "jak sam pan jeździ to ciągnie na lewo bo jet dociążona z lewej" noż kurw... jeżdżę skodą i jej nie ciągnie BA nawet małego forda KA nie ciągnie. Głośne to jak cholera przy 120 już jest nieprzyjemnie a jazda przy 140 na dłuższą trasę np 200 kilometrów powoduje ból głowy i nie używam tu przenośni, żona mnie prosi żebym na autostradzie nie jechał 140 bo ją głowa boli(mnie też) i słyszy szum w uszach choć 140 to małe coś pojedzie bez problemu , i żeby nie było że nienawidzę tego samochodu to na koniec napiszę że z ta instalacją gazową naprawdę nie czuć różnicy czy jedziemy na gazie czy benzynie a nawet mam wrażenie że na gazie jest zrywniejsza , ogólnie samochód jest po prostu poprawny i bardziej nadaje się do miasta gdzie świetnie się sprawdzi
4,4
~Majan
Opel Corsa E
Hatchback 5d 1.4 Twinport 90KM 66kW
Ten samochód mnie zaskoczył. Miał być tylko tanim pojazdem dla pracowników, ale polubiłem go tak, że kupię im coś innego. Świetne auto do miasta, choć w trasie na autostradzie bez problemu zrobił trasę W-wa - Gdańsk ze średnią 150-160. Dobrze wykończony, standard nawet lepszy niż niektóre samochody za pow. 100 tys (np. Mitsubishi ASX). Moim zdaniem bardzo ładna karoseria, jak i wnętrze. Przód bardzo dopracowany i estetyczny. Naprawdę przyjemny w prowadzeniu. Mam inne, dużo droższe pojazdy, ale Corsa ostatnio jest moim ulubionym. Szkoda tylko, że na klapie ma napis Corsa, bo niepotrzebnie nawiązuje do poprzednich modeli, które były tylko nędznymi imitacjami prawdziwych samochodów.
5,0
~blindmen
Opel Corsa E
Hatchback 5d 1.4 Twinport 90KM 66kW
Cena do jakość bardzo dobra, kto narzeka to widać Januszowe podejście, kupić auto za 50tyś i oczekiwać segmentu D. Na tle konkurencji wypada INACZEJ. Każde auto z segmentu B jest dla innej grupy "użyszkodników" To jest auto dla spokojne grupy bez szału ale bez awarii. W tym segmencie nie ma auto z podgrzewaną szybą i bez silników "karton mleka"
Opel Corsa E Hatchback 5d