Szukaj

Informacje o Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM 55kW od 2011

Lata produkcji: 2011 – 2014
Segment: Auta małe
Jeśli chodzi o wybór silnika, to najlepiej, żebyście się zastanowili w jaki sposób chcecie auta używać. Podstawowy motor benzynowy ma 1.0l pojemności i 60KM. Nie jest okazją cenową, a sprawdzi się wyłącznie w mieście, choć w tych większych z kilkupasmowymi jezdniami pewnie zwariujecie, bo auto rozpędza się do prędkości większych niż 60km/h w kilka lat. Dużo lepszy jest 1.2l 80KM lub 1.4 90KM – ten drugi ma trochę lepszą charakterystykę pracy. Lubi wysokie obroty, ale nie tak jak 1.2l, który praktycznie nie może się bez nich obejść, jeśli przyjdzie wam skorzystać z dostępnej mocy. Diesle, nad którymi warto się zastanowić są dwa. 1.3CDTI 90KM jest trochę głośny i ma w początkowym zakresie obrotów wyczuwalną turbodziurę, do której trzeba się przyzwyczaić. Za to spisze się w mieście i ostatecznie też w trasie. Mocniejszy 1.7CDTI o mocy 125KM też na niskich obrotach nie będzie zachwycony tym, że chcecie żeby się trochę wysilił, ale gdy przekroczy 2000 – 2200 obr./min. to zrobi się ciekawie. Niestety – tani nie jest.
czytaj więcej
Powagosław
Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań. ~Powagosław
Luzacjusz
Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2011 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 1750-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,5
~Czarek
Opel Corsa D
Hatchback 5d Facelifting 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM 55kW
Auto posiadam od roku. Zakupiłem je po dogłębnym sprawdzeniu zarówno w ASO jak i przez rzeczoznawcę - wolałem się upewnić, ponieważ kupiłem je jako poleasingowe. Jestem drugim właścicielem. Ogólnie autko naprawdę daje radę. Ogólna jakość karoserii - 5+ - zero rdzy, zero stuków czy wybrakowań. Do tej pory zmieniłem klocki hamulcowe, przednie amortyzatory (podczas wakacji dostały za swoje) oraz oczywiście filtry. Autko serwisuję w ASO i o dziwo - koszt serwisu tam jest jedynie niewiele większy niż w zwykłych warsztatach. Jestem niesamowicie zadowolony z ergonomii, zwinności oraz ogólnej jakości wykonania. Esteci mogą mieć zastrzeżenia do plastików w środku (są twarde), jednak jak na miejskie auto służące do przemieszczania się z punktu A do B nadają się idealnie. Podróż nad morze czy na mazury to pestka dla tego autka z tym silnikiem. Pełny bak starcza mi mniej więcej na 850 km jazdy mieszanej (głównie trasa). Powyżej 120 KM/H daje się we znaki dość słabe wyciszenie, jednak poniżej tej prędkości jest naprawdę nieźle. Miejsca dla pasażerów jest wystarczająco z przodu, jednak z tyłu przy rosłych pasażerach może zabraknąć miejsca na nogi do długiej podróży. Bagażnik nie jest mistrzem pojemności, ale trzy małe walizki, lub dwie wieksze plus dwie torby wejdą bez problemu (rzeczy na dwutygodniowy urlop dwójki młodych ludzi). Bardzo fajną zaletą autka są światła do jazdy dziennej, które działają cały czas po włączeniu silnika (pozycja zero) oraz wyłączające się automatycznie po wyjęciu kluczyka (akumulator się nam nie rozładuje przez zostawienie świateł). Dość specyficzna jest manetka kierunkowskazów - trzeba się do nich przyzwyczaić, ponieważ są elektroniczne i zawsze same wracają do pozycji początkowej, nawet, gdy kierunkowskaz wciąż pracuje. Całokształt - super!
4,2
~Jendrek
Opel Corsa D
Hatchback 5d Facelifting 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM 55kW
Auto po półrocznym użytkowaniu i przejechanych 7 tys. km nie nastręcza problemów. Ocena całościowa można można powiedzieć będzie nijaka. Auto jeździ, nie rzuca się w oczy, mało pali, dla dwóch osób ewentualnie rodziny 2+1. Moim zdaniem najlepiej się nadaje na krótkie trasy 20-30km, ale nad morze też dojedzie. Do dużego miasta średnio, w mocnych korkach nie oszczędzi się na paliwie, a jedyne co to wszystkie przywary diesla uderzą po kieszeni. Ogólnie dobre auto, trochę bezpłciowe i bez frajdy z jazdy, ale pozwala zaoszczędzić na weekendową zabawkę. Ogólnie auto na ocenę 4
4,4
~pati8211
Opel Corsa D
Hatchback 5d Facelifting 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM 55kW
Naprawdę świetnie się trzyma drogi, kreta droga daje naprawdę frajdę z jazdy (Układ jezdny)

Usterki Opel Corsa D

Liczba wpisów: 60
Dziwny dźwięk we wnętrzu auta
  • Opel Corsa D Van 1.3 CDTI ECOTEC 75KM 55kW 2006-2011
  • silnik
  • 271 tys. km
Dzień dobry, Corsa D 3d, auto żony. 1.3 CDTI 75KM, jak się autem przejedzie, nieważne jak długą trasę, ale przyciśnie się mocniej na drodze albo pojedziemy bardziej dynamicznie, w aucie słychać jakieś buczenie. Nie jest to wentylator nadmuchu, ale dźwięk jakby podobny. Co ciekawe, poza autem nie możemy usłyszeć tego dźwięku, jedynie w środku. Nie wiemy gdzie szukać przyczyny. Aby było ciekawiej - można zgasić i od razu ponownie uruchomić silnik - nie ma tego dźwięku po uruchomieniu. Może ktoś coś podpowie?
Oczekuje na rozwiązanie
Kręci ale nie odpala
  • Opel Corsa D Hatchback 1.3 CDTI ecoFLEX 75KM 55kW 2007-2011
  • silnik
  • 223 tys. km
Witam samochód jakiś czas temu zaczęło wariować po przejechaniu 1 km i zrobieniu zakupów auto nie odpalało po odczekaniu godziny odpaliło i można było jechać nawet 100 km. Ostatnim razem żona zrobiła zakupy i auto nadal nie odpaliło po odczekaniu 2 godzin auto nadal nie paliło. Na diagnoscie wyszlo że pompka paliwowa w zbiorniku robiła zwarcie pompę wymieniłem ale auto nadal nie odpaliło. Komputer odlonczylem wysuszony i oczyszczone styki a ale nic to nie dało dodam że na diagnostyka brak błędów. Mechanik mówi że wszystkie parametry są porządku lecz auto kręci a nie odpala co może być przyczyną. Może ma ktoś jakie powinny być wszystkie parametry na diagnoscie lub gdzie szukać problemu proszę o pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Silnik - nierówna praca po ruszeniu
  • Opel Corsa D Hatchback 1.0 Twinport ecoFLEX 60KM 44kW 2006-2010
  • silnik
Witam. Mam problem z silnikiem 1.0 w Corsie D, mianowicie: 1. Odpalam silnik bez problemu i jest w porządku, chodzi równo. 2. Gdy ruszam po kilku/kilkunastu metrach czuję jak silnik cały zaczyna dość mocno trząść, zaczyna mrugać kontrolna silnika po czym po ok minucie zapala się samochód z kluczykiem. 3. Silnik nie gaśnie choć pracuje bardzo nierówno, wyraźnie odczuwalny jest spadek mocy. Na początku roku przechodził ogólny przegląd, wymianę oleju i innych bzdetów, dziś po zauważeniu objawów sprawdziłem oleje, wyczyściłem filtry powietrza itp. ale wszystko wydaje się być ok. Jak mówię - dopóki nie ruszę z miejsca to silnik pracuje zupełnie normalnie. Czego to może być przyczyna? Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam!
Problem rozwiązany
2 komentarze
Opel Corsa D Hatchback 5d Facelifting