Szukaj

Informacje o Opel Corsa C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Auta małe
Trzecią generację Opal Corsy (Corsę C) wprowadzono na rynek w 2000 r. Samochód względem poprzednika odmieniono pod względem stylistycznym, powstał także na nowej płycie podłogowej General Motors o nazwie Gamma, wykorzystywaną później do produkcji innych aut koncernu General Motors. Corsa C przeszła facelifting w roku 2003. Mimo że jej produkcja oficjalnie została zakończona w roku 2006, to jest do dziś oferowana w niektórych krajach Ameryki Południowej. W Brazylii funkcjonuje wariant pick-up auta i jest sprzedawany pod nazwą Chevrolet Montana. W Europie dostępne były jedynie warianty trzy- oraz pięciodrzwiowy.
czytaj więcej
Powagosław
Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań. ~Powagosław
Luzacjusz
Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 1248 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 70 KM (51 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69,6 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Karoseria + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Ri00t
Opel Corsa C
Hatchback 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
Wybitny samochód do miasta. Zacznę od jego największej zalety - silnika. 1.3 CDTI jest naprawdę żwawą jednostką, palącą śmieszne ilości paliwa. Na trasie mieszanej do pracy (10 km krajowymi drogami, 20 km autostradą, 5 km w mieście) pali mi średnio 5L/100 km. Przez miejską jazdę dosyć często zapycha się jednak EGR, ale to jedyna wada tej jednostki. Wkrótce dobiję do 300.000 km i do tej pory nie uświadczyłem żadnej poważnej usterki. Jak na swoją klasę ma sporo przestrzeni dla pasażerów i przyzwoity bagażnik. Fotele mogłyby tylko mieć nieco lepsze podparcie boczne, choć nie powinienem też na nie narzekać. Jedynymi poważniejszymi mankamentami są nadwozie, które dosyć szybko łapie rdzę na progach, hamulec ręczny oraz kruchy układ kierowniczy, który już po paru latach może dawać się we znaki luzami (ale może to tylko problem mojego egzemplarza). Wygłuszenie również nie należy do mocnych stron Corsy, natomiast jako pierwszy samochód dla początkującego kierowcy jestem w stanie z całego serca polecić - części zamienne można kupić za grosze, są ogólnodostępne.
3,9
~kl
Opel Corsa C
Hatchback 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
Samochód poprawny pod każdym względem. Samochód stworzony raczej do jazdy na krótkie dystanse. W takich warunkach potrafi być dynamiczny i pozytywnie zaskoczyć. Charakterystyka fiatowskiego 1.3 bardzo mu pasuje - dobre połączenie. W dłuższą trasę niewygodny przede wszystkim ze względu na siedzenia i pozycje za kierownicą (brak możliwości regulacji kierownicy). No i zaczyna robić się głośno przy wyższej prędkości. Silnik nie jest wzorem bezawaryjności, potrafi kangurzyć, ale nigdy nie pokazał focha na 100%. Problemy nie pojawiały się nagle, tylko dawały znać o sobie stopniowo. Ogólnie tanie w naprawach i proste, nie licząc silnika, ale jak na diesla to na prawdę ok. Stosunkowo oszczędny ale bez przesady: 6l w mieszanej da się łatwo przekroczyć, ale zejść poniżej 5 nawet w spokojnej trasie jest ciężko. 5.5 trzeba średnio liczyć.
5,0
~Jarek m
Opel Corsa C
Hatchback 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
Auto bardzo ekonomiczne i najtańsze w utrzymaniu z pośród jakichkolwiek innych marek. Silnik to najlepsza jednostka do tego modelu. Nie trzeba zakładać instalacji lpg , a koszty jazdy po mieście to 18-20 zł mi ten silnik spala maks 5l z klima itd w trasie 3,5 l auto wspaniałe. W tym momencie najlepiej kupować z przebiegiem realnym powyżej 200 tys gdzie wszystko będzie już powymieniane czyli dwumas , olej w skrzyni , pompa wtryskowa itd itd turbina w tym aucie się nie psuje rozrządu nie ma na pasku , także koszty utrzymania wtedy zerowe, najlepiej kupować jakiś starszy rocznik np 2004-2005 ale doinwestowany bo co z tego ze za te same pieniądze kupi się 2006 ale trupa albo od handlarza . CORSĘ C TYLKO OD PRYWATNEJ OSOBY W ŻYCIU OD HANDLARZA ! Prywatnie auto jestdoinwestowane i poszanowane. Corsa c z 1.3 cdti jest dla każdego ja robię miesięcznie Ok 1300km i kosztuje mnie to 215 zł na miesiąc ! Wszystkie części tanie jak barszcz oprócz dwumasy i pompy wtryskowej . Najlepiej kupić wersje z climatronikiem bo klima ręczna w corsie to porażka i nędza , non stop się zacina , climatronik jest dopracowany i działa świetnie . Polecam serdecznie i z czystym sumieniem silnik 1.3 cdti i ogólnie corsę c No to naprawdę niedoceniany samochod a jest idealny ;)
Średnie spalanie dla Opel Corsa C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW 2003-2006
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Opel Corsa C
Hatchback 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
Witam. Po dwóch latach moge z ręka na sercu stwierdzić , że ten samochód jak dla mnie pali troche za dużo. MImo iż palił więcej o około 1,5 litra i kopcił jak stare passersatti ale po wymianie zaworu EGR oraz oczyszczeniu kolektora ssącego auto zarówno przestało na czarno dymic jakkolwiek , poprawiła się znacznie reakcja na gaz orasz spadło zużycie paliwa do wspomnianych wartości. Oczywiście podane wartości sa z wykorzystaniem włączonej klimatyzacji , która ma stary jeszcze system napędzania jej i po włączeniu czuć jakby coś dodatkowo silnik obciążyło. CHociaż największym problemem tego auta w uzyskiwaniu niskiego spalania jest krótka skrzynia. Serio. 3 tyś obrotów na 5 tce przy 120 , gdzie fabia 1.4 tsi to 2,5 tys obrotów tez na 5 tce ma ale przy 140 , sprawiają że cięzko w trasie na ekspresówce , jadąc przepisowo 120 zejśc poniżej 5 litrów . A i jeszcze jedno jest to spalanie wyliczone przy dystrybutorze , bo corsunia ma jakis bida komputer który spalania nie pokazuje :)
4,8
Opel Corsa C
Hatchback 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
Trochę za duża masa własna jak na ten segment i pojemność silnika. Spalanie jest satysfakcjonujące i średnio wynosi w moim przypadku ok 4,8 l/100km. Samochód użytkowany głównie na trasach, można przyjąć stosunek trasy/miasto na 70%/30%. Póki co bezawaryjnie pod moją opieką zrobił 15 tys.km. Maksymalne spalanie zostało osiągnięte na autostradzie przy prędkości 120-135 km/h także nie jest źle. Moc 70KM nie powala na kolana ale na 4 i 5 biegu daje rade, niższe biegi są dość krótkie przez co "sprint spod świateł" nie jest zbyt efektywny. Pozdrawiam wszystkich użytkowników.
4,9
Opel Corsa C
Hatchback 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW
Witam.Wlasnie sprzedaje moją Corsę więc raport po 6 latach użytkowania (jako tzw drugie auto w domu): Przebieg 140tys, spalanie niestety wzrosło od czasu kiedy ją kupiłem(wymaga zaglądniecia do przepływomierza i egr`a) ale nadal jest w granicach średniej 5l/100km.Usterki: 2 razy padł mechanizm wycieraczek-rdzewieje i dochodzi do zatarcia.Zarówki od swiateł mijania wymieniam średnio raz na 3 miesiące-przepalają się bez względu na markę zarówek. Poza tym nic-absolutnie nic,a nic wiec polecam każdemu jako auto na początek przyjaźni z motoryzacją.POLECAM

Usterki Opel Corsa C

Liczba wpisów: 52
Silnik d.długo się nagrzewa i szybko traci temperaturę w zimie
  • Opel Corsa C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW 2003-2006
  • układ chłodzenia
Przy temp. poniżej 0 st.C silnik musi pokonać ok 5-16km zanim wskazówka temp. cieczy chłodzącej zacznie się podnosić (w zależności od tego jak dużo poniżej 0st.C jest na zewnątrz). Do tego czasu w aucie jest zwyczajnie zimno - im większy mróz tym gorzej, nieznacznie pomaga trzymania auta powyżej 2000rpm. Po dłuższej trasie (np.20km) silnik osiąga temp. roboczą, ale zatrzymanie się na światłach lub znacznie zmniejszenie prędkości powoduje natychmiastowe wychłodzenie silnika. Termostat oryginalny wymieniony, okazał się dobry, na nowym bez zmian. Z termostatu (zabudowany) wychodzą króćce do pompy wody skąd dalej wężem do nagrzewnicy - ten wąż szybko robi się gorący - możliwe że tak szybko oddaje ciepło że silnik jest zimny? kolejny króciec to przelewka do zbiorniczka płynu chłodzącego i duży otwierający duży obieg, ten pozostaje zimny do ok 88-89st.C (czyli do otwarcia termostatu) Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. W książeczce "Sam naprawiam Corsa C" jest wpis że silnik z13dt posiada dodatkowe urządzenie podgrzewające płyn chłodniczy w niskich temp. ale ja u siebie takiego czegoś nie widzę - nawet nie wiem gdzie szukać (ponoć po stronie kierowcy), może jest seryjnie montowany a u mnie zwyczajnie jest zepsuty?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Easytronic F na wyświetlaczu, nie przełącza biegów
  • Opel Corsa C 1.2 ECOTEC 75KM 55kW 2000-2004
  • układ napędowy
W skrzyni Easytronic nie działa przełączanie biegów lub czasem biegi nie włączają się, pojawia się F na wyświetlaczu. Po ponownym rozruchu jest ok, ale w pewnym momencie czasem pojawi się F przy zmianie biegów. Silniczki krokowe wybieraka Easytronic. Na forach zagranicznych piszą o nich, a czasem także o docisku sprzęgła (także chodzi o silniczek krokowy). Czasem wystarcza przeczyścić, czasem trzeba wymienić. Przebieg naprawy 1. ASO: nie jesteśmy pewni, ale to chyba sterownik wybierania biegów; skoro nie byli pewni, to szukałem "na własną rękę" 2. Mechanicy (pierwsze podejście): słysząc easytronic, automat - reakcja kota na zimną wodę... 3. Mechanicy (drugie podejście): słysząc easytronic i że to jest manualna przekładnia, zaczęli normalnie rozmawiać, ale ponieważ niewielu miało doświadczenie z tą skrzynią, oddałem do kogoś zaufanego 4. Zaufany mechanik: dużo kombinował, ale nie chcę tego komentować, bo w końcu powiedział po długim czasie, że on na elektryce się nie zna... i zabrałem od niego do elektronika (spec polecony przez jeden z autoryzowanych serwisów) 5. Elektronik: diagnoza + wymiana silniczków wybieraka + robocizna = ok. 800zł (2008 rok); czas naprawy 2-3 dni Podsumowanie: Masz z tym problem, znajdź elektryka-elektronika zaopatrzonego w sprzęt do diagnostyki aut marki Opel. Niech sprawdzi silniczki wybieraka. Unikaj też elektryków bez sprzętu diagnostycznego, bo nic nie zdziałają w samochodach, gdzie jest komputer, szkoda Waszego czasu :)))))
Problem rozwiązany
50 komentarzy
Silnik bądź układ chłodzenia
  • Opel Corsa C 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW 2004-2006
  • układ chłodzenia
  • 215 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
We wtorek tj.02.05.2023 został zmieniony Olej, używam oleju GM 10w40 do wymiany było z nią wszystko okej a 3 dni później na bagnecie pojawiło się masło które po przejechaniu około 40 km i po dodaniu jej więcej gazu znikło to teraz ma problem z płynem ponieważ go pobiera gdy np.stoi się na światłach i dociagnie do 90 stopni wtedy znika a takto jest. I bardzo proszę nie puszczę komos typu że uszczelka pod głowicą bo na 99% to nie to
Opel Corsa C