Szukaj

Informacje o Opel Corsa C 1.0 Twinport ECOTEC 60KM 44kW 2003-2006

Lata produkcji: 2003 – 2006
Segment: Auta małe
Trzecią generację Opal Corsy (Corsę C) wprowadzono na rynek w 2000 r. Samochód względem poprzednika odmieniono pod względem stylistycznym, powstał także na nowej płycie podłogowej General Motors o nazwie Gamma, wykorzystywaną później do produkcji innych aut koncernu General Motors. Corsa C przeszła facelifting w roku 2003. Mimo że jej produkcja oficjalnie została zakończona w roku 2006, to jest do dziś oferowana w niektórych krajach Ameryki Południowej. W Brazylii funkcjonuje wariant pick-up auta i jest sprzedawany pod nazwą Chevrolet Montana. W Europie dostępne były jedynie warianty trzy- oraz pięciodrzwiowy.
czytaj więcej
Powagosław
Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań. ~Powagosław
Luzacjusz
Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2006 roku
Pojemność skokowa 998 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 60 KM (44 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 88 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 73,4 x 78,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(62%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Widoczność + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,4
~Walenty
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 Twinport ECOTEC 60KM 44kW
Ja wziąłem jako prywatny roboczy od znajomej - w sumie w 5 lat to tylko czujnik położenia wału i pompa wody do wymiany. Minusy tego auta - tragiczne wyciszenie, tandetne plastiki po całości tapicerek ir krótki 5-ty bieg. 140+ km/h osiąga bez problemu, ale obroty przy takim słabym wyciszeniu robią hałas. Mają też wadliwe napinacze rozrządu - które na rozgrzanym oleju nie napinają na wolnych obrotach wystarczająco - i łańcuch stuka po górnym ślizgaczu. Trzeba z tym żyć bo wymiana rozrządu mało co da - u jednych problem wraca po 5k km, u innych po 30k, ale wraca. Przeskoczyć nie przeskoczy raczej łańcuch - jeszcze nikt się nie skarżył, większość jeździ z takim klekoczącym rozrządem. Ogólnie - nie kupiłbym ponownie z powodu wyciszenia które jest tragiczne.
4,3
~szymon_stryjewski
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 Twinport ECOTEC 60KM 44kW
Samochód bardzo fajny, zrywny jak potrafi się nim operować i całkiem wygodny. Jest w nim co prawda mało miejsca, ale dla singla, czy też pary zdecydowanie wystarczająco. Mam go prawie od 3 lat i poza rozrządem i regeneracją klimatyzacji kompletnie nic się w nim nie zepsuło, także pod tym względem świetnie. Zrobiłem nim już około 40000 kilometrów, także jak na ten wynik, to auto mogę ocenić pozytywnie. Dla młodych kierowców, starszych panów, czy też kobiet zdecydowanie polecam. Samochód mały i wszędzie można się nim wcisnąć. Gdybym miał kupować auto do segmentu 10000 zł. Myślę, że kolejny raz wybrałbym Opla.
4,0
~Michał
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 Twinport ECOTEC 60KM 44kW
Moje pierwsze auto, więc patrzę na nie z trochę innej perspektywy. Przejechałem nim już ponad 30tys km, mam ponad 2 lata, więc trochę je poznałem. Najbardziej obawiałem się przy zakupie klekotającego silnika - paradoksalnie u mnie działa bez zarzutu. Oleju przez 10k km weźmie tylko 0.3L (Mobil 1 10W40), czyli dolewać praktycznie nie trzeba. Przy regularnych wymianach silnik odwdzięcza się bezawaryjną pracą w każdych warunkach - odpala bez problemu nawet przy -28 gdzie połowa sąsiadów lata w tych samych warunkach z kablami. Spalanie na gazie w trasie mieści się w zakresie 6-7L, po mieście ciężko mi powiedzieć - bo głównie dojeżdżam do pracy 40km. W moim egzemplarzu najmocniej dała się we znaki słabo pracująca klimatyzacja - problemy mam z nią do dzisiaj, oraz zawieszenie - w krótkim odstępie czasu musiałem oddać maglownicę do regeneracji i amorki poszły - ale moja droga do pracy należy do kategorii tych dziurawych, więc tego wydatku się spodziewałem. Generalnie do samotnego przemieszczania się, samochodzik bardzo sympatyczny - do 100km/h w budzie nie jest jakoś przesadnie głośno pomimo 3 cylindrowego silniczka, nawet 120 jedzie się w miarę komfortowo. 150-160 na autostradzie to już solidny szum i hałas, ale jechać się da :) auto zwinne, zaparkować da się nim praktycznie wszędzie, a mimo to w środku jest na tyle dużo miejsca, że nie raz wiozłem zestawy mebli typu biurko, krzesła, regał z ikei (przy złożonej tylnej kanapie oczywiście), więc jakąś praktyczność ma. Jak ktoś nie oczekuje od samochodu dobrych osiągów, to w tym przypadku może o nim zapomnieć, bo wyprzedzanie tira nawet wymaga odpowiedniej taktyki, ale jeśli ktoś szuka maksymalnie oszczędnego i praktycznego samochodu za nieduże pieniądze - można brać w ciemno.
Średnie spalanie dla Opel Corsa C 1.0 Twinport ECOTEC 60KM 44kW 2003-2006
6,3
l/100 km
6,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 Twinport ECOTEC 60KM 44kW
Autko jak na swoją cenę bez zarzutu. Niestety trafiłem na wyeksploatowany egzemplarz i sądząc po iliści szpachli miał ciężko. To już nasza druga corsa w rodzinie. Przebieg 193000 brak wyposażenia jedynie niefabryczne radio i 1 poduszka. Poza wyeksploatowanymi elementami pojazdu, mam do niego 3 zastrzeżenia: - samochód nie posiada wspomagania kierownicy. Kiedy go kupiłem kierownica była w porządku (170000, teraz po 25000 gąpka rozpada się w rękach- podobno kiedy te auta nie mają wspomagań, to te kierownice nie radzą sobie z mocniejszym użytkowaniem. - Nisko osadzona siatka tłumnika porównując z poprzednią generacją corsy tłumnik jest wyżej- łatwo zachycić i zerwać. Cena naprawy ok 50zł. - Silnik 1.0 60KMnie nadaje się w tym samochodzie do niczego. A mianowicie: Mam książkę serwisową i samochód był wręcz pedantycznie serwisowany. Mamy również corsę B 8zaworową 1.4 z podobnym przebiegiem. U mnie słąba kompresja na tłokach ok a w tamtej wzorowo. Spalanie identyczne a przy tym tamta jest dużo mocniejsza a ma tyle samo koni mechanicznych. Realne spalanie po mieście jakie osiągam to 8 do 9,5l.
5,0
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 Twinport ECOTEC 60KM 44kW
Posiadam Corsę C 1.0 z 2005 roku. Autko z klimatyzacją, poruszające się na raczej krótkich odcinkach (do 15km w jedną stronę) spala przy spokojniej jeździe 5.3 litra na 100km, także nikt mi nie wmówi, że nie jest ono ekonomiczne. Należy tylko pamiętać, że tym autem jeździ się maksimum 80-90km/h ze względu na krótkie przełożenia skrzyni biegów. Przy 100km/h mamy około 3400 obr/min. Jeśli ktoś ma żyłkę rajdowca to niech szuka odmiany 1.4, bo 1.0 jest do spokojnej jazdy i tam sprawdza się świetnie.
6,7
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 Twinport ECOTEC 60KM 44kW
Tu świetnie, bak do pełna (bodaj 42 litry) i jazda. Nie należę do emerytów, lubię pedał gazu, mimo tego na baku przejeżdżam ok.+700 kilometrów w lecie (odpowiednio +600 w zimie). W baku zostaje około 4 litrów. Jednak prawdziwy szok przeżyłem jadąc Corsiną nad może z drugą połówką - trasa Tychy - Władysławowo (ok 610 km) autko spaliło 28 litrów przy prędkości około 100km/h (bez korków, w miarę spokojna jazda - prawie 11h). Z powrotem z kolei wariactwo i ciśnięcie ile fabryka daje - pusty bak na wysokości Łodzi (tak wiec powyżej 130 w baku tworzy się wir).

Usterki Opel Corsa C

Liczba wpisów: 52
Silnik d.długo się nagrzewa i szybko traci temperaturę w zimie
  • Opel Corsa C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW 2003-2006
  • układ chłodzenia
Przy temp. poniżej 0 st.C silnik musi pokonać ok 5-16km zanim wskazówka temp. cieczy chłodzącej zacznie się podnosić (w zależności od tego jak dużo poniżej 0st.C jest na zewnątrz). Do tego czasu w aucie jest zwyczajnie zimno - im większy mróz tym gorzej, nieznacznie pomaga trzymania auta powyżej 2000rpm. Po dłuższej trasie (np.20km) silnik osiąga temp. roboczą, ale zatrzymanie się na światłach lub znacznie zmniejszenie prędkości powoduje natychmiastowe wychłodzenie silnika. Termostat oryginalny wymieniony, okazał się dobry, na nowym bez zmian. Z termostatu (zabudowany) wychodzą króćce do pompy wody skąd dalej wężem do nagrzewnicy - ten wąż szybko robi się gorący - możliwe że tak szybko oddaje ciepło że silnik jest zimny? kolejny króciec to przelewka do zbiorniczka płynu chłodzącego i duży otwierający duży obieg, ten pozostaje zimny do ok 88-89st.C (czyli do otwarcia termostatu) Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. W książeczce "Sam naprawiam Corsa C" jest wpis że silnik z13dt posiada dodatkowe urządzenie podgrzewające płyn chłodniczy w niskich temp. ale ja u siebie takiego czegoś nie widzę - nawet nie wiem gdzie szukać (ponoć po stronie kierowcy), może jest seryjnie montowany a u mnie zwyczajnie jest zepsuty?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Easytronic F na wyświetlaczu, nie przełącza biegów
  • Opel Corsa C 1.2 ECOTEC 75KM 55kW 2000-2004
  • układ napędowy
W skrzyni Easytronic nie działa przełączanie biegów lub czasem biegi nie włączają się, pojawia się F na wyświetlaczu. Po ponownym rozruchu jest ok, ale w pewnym momencie czasem pojawi się F przy zmianie biegów. Silniczki krokowe wybieraka Easytronic. Na forach zagranicznych piszą o nich, a czasem także o docisku sprzęgła (także chodzi o silniczek krokowy). Czasem wystarcza przeczyścić, czasem trzeba wymienić. Przebieg naprawy 1. ASO: nie jesteśmy pewni, ale to chyba sterownik wybierania biegów; skoro nie byli pewni, to szukałem "na własną rękę" 2. Mechanicy (pierwsze podejście): słysząc easytronic, automat - reakcja kota na zimną wodę... 3. Mechanicy (drugie podejście): słysząc easytronic i że to jest manualna przekładnia, zaczęli normalnie rozmawiać, ale ponieważ niewielu miało doświadczenie z tą skrzynią, oddałem do kogoś zaufanego 4. Zaufany mechanik: dużo kombinował, ale nie chcę tego komentować, bo w końcu powiedział po długim czasie, że on na elektryce się nie zna... i zabrałem od niego do elektronika (spec polecony przez jeden z autoryzowanych serwisów) 5. Elektronik: diagnoza + wymiana silniczków wybieraka + robocizna = ok. 800zł (2008 rok); czas naprawy 2-3 dni Podsumowanie: Masz z tym problem, znajdź elektryka-elektronika zaopatrzonego w sprzęt do diagnostyki aut marki Opel. Niech sprawdzi silniczki wybieraka. Unikaj też elektryków bez sprzętu diagnostycznego, bo nic nie zdziałają w samochodach, gdzie jest komputer, szkoda Waszego czasu :)))))
Problem rozwiązany
50 komentarzy
Silnik bądź układ chłodzenia
  • Opel Corsa C 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW 2004-2006
  • układ chłodzenia
  • 215 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
We wtorek tj.02.05.2023 został zmieniony Olej, używam oleju GM 10w40 do wymiany było z nią wszystko okej a 3 dni później na bagnecie pojawiło się masło które po przejechaniu około 40 km i po dodaniu jej więcej gazu znikło to teraz ma problem z płynem ponieważ go pobiera gdy np.stoi się na światłach i dociagnie do 90 stopni wtedy znika a takto jest. I bardzo proszę nie puszczę komos typu że uszczelka pod głowicą bo na 99% to nie to
Opel Corsa C