Szukaj

Informacje o Opel Corsa C 1.0 ECOTEC 58KM 43kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Auta małe
Trzecią generację Opal Corsy (Corsę C) wprowadzono na rynek w 2000 r. Samochód względem poprzednika odmieniono pod względem stylistycznym, powstał także na nowej płycie podłogowej General Motors o nazwie Gamma, wykorzystywaną później do produkcji innych aut koncernu General Motors. Corsa C przeszła facelifting w roku 2003. Mimo że jej produkcja oficjalnie została zakończona w roku 2006, to jest do dziś oferowana w niektórych krajach Ameryki Południowej. W Brazylii funkcjonuje wariant pick-up auta i jest sprzedawany pod nazwą Chevrolet Montana. W Europie dostępne były jedynie warianty trzy- oraz pięciodrzwiowy.
czytaj więcej
Powagosław
Czy Corsa potrzebowała rewolucyjnych zmian? Odpowiedzią są wyniki sprzedaży modelu D (2,8 mln egzemplarzy). Więc ewolucja, tym bardziej w dobrym guście. To inni muszą szukać nowych rozwiązań. ~Powagosław
Luzacjusz
Całkiem poprawna, choć nic ponad to. Z drugiej strony, to dość rozsądny kierunek – tworzenie nowego modelu od podstaw to dziś przecież niebotyczne koszty. A ludzie i tak będą kupować Corsę, bo to Corsa. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 973 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 58 KM (43 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 85 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72,5 x 78,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 49% / przeciw: 51%

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Silnik - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Japi
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Wozidło robocze, typowo miejskie, 1.0 z klimatyzacją to ideau na korki miejskie i wypady na zakupy (max 2 osoby). Dojeżdzam do pracy 70 km przez 100 wiosek i zajmuje mi to 1godzinę i 15 minut. Corsa 1.0 to nie F1, ale po wyczuciu pocisku można zurzyć jedynie 4.2 l na 100 ( poza miastem, bez klimy). "auto" się nie starzeje,. Uważam że to jedyny Opel do miasta na sezonowe dziury, wymiana kompletnego zawieszenia to 250 - 300 zł. Oleju nie wymieniasz, tylko wkład filtra paliwa. Olej zawsze jest świeży, co 1500 km wlewasz 1 l. Producent powinien założyć wskaźnik poziomu oleju
2,9
~Lusia
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Trzycylindrowa corsa to katastrofa. Nie polecam jej. Pije dużo oleju (wg informacji producenta 1l na 1000km), moja Corsa wypiła w tym roku około 16 litrów (przejechane 7 tys km). Żeby nie było, w przeciągu półtora roku (23tys km łącznie zrobiłam) olej był zmieniany dwa razy. Dwa razy pękł pasek klinowy. Niestety trzeba było za każdym razem holować gdyż pasek jest umieszczony pod podporą silnika i trzeba było tę podporę zdemontować by się do paska dostać. Być może trafiłam na słaby model. Ale już niestety w przyszłości Corsy nie kupię.
4,3
~toshirskij
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Ogólnie oceniam auto na dobre. Przyjemnie się jeździ. Poszaleć za bardzo się nie da, ale to nie jest auto sportowe. 130 km/h na A1, A2, A4 - trochę więcej pali, może z 6l/100km, ale komfort jest zachowany. W książce serwisowej piszą, że Vmax to 155 km/h, ale moje max to na razie 150 km/h. Auto ma 10 lat i ma prawo mieć problemy z zawieszeniem, więc tego nie ruszam, poza tym, że parę razy potraktowałem Corsę jak Fronterę :P W mieście jeździ się fajnie, miejsca w aucie sporo - do 3-drzwiowego hatchbacku weszło 4 dorosłe osoby, dziecko, trochę bagaży i jeszcze mały wózek, a i tak nie narzekałbym na przeładowanie i ciasnotę. Dobre auto na początek.
Åšrednie spalanie dla Opel Corsa C 1.0 ECOTEC 58KM 43kW 2000-2003
6,0
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
Mały silniczek i masa bez kierowcy prawie 1 tona - to mówi samo za siebie. Samochód przeznaczony do miasta a paradoksalnie zaczyna być oszczędny poza miastem przy bardzo spokojnej jeździe - stała prędkość i V bieg. W okresie zimowym ten "małolitrażowy" samochód przy jeździe na krótkich odcinkach z przerwami potrafi spalić nawet 9 L/100km. Myślę , że dla tego samochodu minimum to silnik 1.2 , który poza większą mocą ma również 4 cylindry. Kultura pracy jednostki 1.0 (973cm3) pozostawia wiele do życzenia. Dlatego tez popularne jest określenie : KOSIARKA. Po 6 latach użytkowania corsy 1.0 mogę pozytywnie ocenić jej bezawaryjność - wszystkie przeglądy techniczne przeszła bez problemów. UWAGA : olej wymieniam co 10 tys. km na GM Dexos2 5W30 i utrzymuję jego poziom zawsze na czwartej kresce , dzięki czemu nie miałem problemów z łańcuchowym rozrządem (obecny przebieg 220 tys. km).
5,7
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
W zasadzie u mnie spalanie wychodzi jak u producenta, a wcale nie zamulam samochodu. Alusy 15 przód opony 165 a tyl 205. Najmniejsze spalanie jakie mierzyłem wyszło to 4,7 na trasie w której czasem zjeżdżałem na miasteczka, na drodze z ograniczeniami 70 do 90 i jadąc równo z innmi samochodami. Co więcej muszę powiedzieć ze jechałem normalnie, nie starając sie jakos specjalnie jechać eko, po prostu równo z innymi autami. Sądze że bez problemu dałbym rade wykręcić o pół litra niższe spalanie jadąc wolniej i bez postojów. Średnio 5.5 max 6 litrów benzyny po okolicach i po miastach. Najwięcej w zimie z krótkimi odcinkami auto spaliło 7.5 litra benzyny. Super autko na miasto i do jazdy po okolicach, jedynie na autostradzie ciężko jechać bo brakuje 6 biegu. Duże obroty silnika przy 140 i bardzo głośno w środku. Ale nawet przy takich prędkościach spalanie nie przekracza 6 litrów. Maks jaki autko osiąga to 155 na godzinę na felgach 15 cali. Samochodem w ciągu pół roku zrobiłęm 10 tys km. Na razie jestem zadowolony.
5,7
Opel Corsa C
Hatchback 1.0 ECOTEC 58KM 43kW
trasa nie przekraczając 3000 obrotow/min czyli tak 90-100 kmh opony 13" niskiego oporu toczenia auto z salonu bez klimy i z elektrycznym wspomaganiem. na pełnym baku tj. 42l. przejedzie 800km w cyklu mieszanym 650-700 a w cyklu tylko miejskim do 650km . zmiana biegu jak najszybciej na drugi bo jedynka w kazdym aucie sluzy tylko do pchniecia masy auta a potem trzymacz miedzy 2-3 tyś/minute bo w tym przedziale auto najlepiej jedzie (konstrukcja silnika) i zawsze sredni ok 6 litrow pali... latem bo zimą to nawet 7 srednio krotkie odcinki. nie mniej jeżdzę spokojnie nie piłuję bo po co... ;-) ta corsa tania jak barszcz w utrzymaniu oc 240zl na rok. olej i filtr ok 100zl, pali jak diesel tylko przyspieszenia brak ale w zamian szybciej mam ciepło i cisze w nagrodę a w dieslu zimą to w rękawiczkach do pracy jeździłem zanim się zagrzał . dwa komplety opon na stalowych felgach czyli koszty zmiany opon zerowe , w zawieszeniu wymieniłem tylko końcówki drążków kierowniczych na nowe i naprawiłęm cięgna blokowanai w dzwiach kture z czasem na dziurach sie poluzowują. z korozja sie nie borykam bo jest dwustronna warstwa ocynku... jedynie co to gumy stabilizatora zgrzytają w zime jak przejerzdzam przez prog zwalniajacy ale nie wymieniam bo powyzej zera stopni jest już cisza i nie zgrzytają ponoć to typowy problemik w przednim zawiedzeniu corsy ... ogólnie jestem bardzo na plus najlepszy samochod jaki dotąd mnialem (jeździ i prawie o nic nie woła).

Usterki Opel Corsa C

Liczba wpisów: 52
Silnik d.długo się nagrzewa i szybko traci temperaturę w zimie
  • Opel Corsa C 1.3 CDTI ECOTEC 70KM 51kW 2003-2006
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
Przy temp. poniżej 0 st.C silnik musi pokonać ok 5-16km zanim wskazówka temp. cieczy chłodzącej zacznie się podnosić (w zależności od tego jak dużo poniżej 0st.C jest na zewnątrz). Do tego czasu w aucie jest zwyczajnie zimno - im większy mróz tym gorzej, nieznacznie pomaga trzymania auta powyżej 2000rpm. Po dłuższej trasie (np.20km) silnik osiąga temp. roboczą, ale zatrzymanie się na światłach lub znacznie zmniejszenie prędkości powoduje natychmiastowe wychłodzenie silnika. Termostat oryginalny wymieniony, okazał się dobry, na nowym bez zmian. Z termostatu (zabudowany) wychodzą króćce do pompy wody skąd dalej wężem do nagrzewnicy - ten wąż szybko robi się gorący - możliwe że tak szybko oddaje ciepło że silnik jest zimny? kolejny króciec to przelewka do zbiorniczka płynu chłodzącego i duży otwierający duży obieg, ten pozostaje zimny do ok 88-89st.C (czyli do otwarcia termostatu) Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. W książeczce "Sam naprawiam Corsa C" jest wpis że silnik z13dt posiada dodatkowe urządzenie podgrzewające płyn chłodniczy w niskich temp. ale ja u siebie takiego czegoś nie widzę - nawet nie wiem gdzie szukać (ponoć po stronie kierowcy), może jest seryjnie montowany a u mnie zwyczajnie jest zepsuty?
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Easytronic F na wyświetlaczu, nie przełącza biegów
  • Opel Corsa C 1.2 ECOTEC 75KM 55kW 2000-2004
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
W skrzyni Easytronic nie działa przełączanie biegów lub czasem biegi nie włączają się, pojawia się F na wyświetlaczu. Po ponownym rozruchu jest ok, ale w pewnym momencie czasem pojawi się F przy zmianie biegów. Silniczki krokowe wybieraka Easytronic. Na forach zagranicznych piszą o nich, a czasem także o docisku sprzęgła (także chodzi o silniczek krokowy). Czasem wystarcza przeczyścić, czasem trzeba wymienić. Przebieg naprawy 1. ASO: nie jesteśmy pewni, ale to chyba sterownik wybierania biegów; skoro nie byli pewni, to szukałem "na własną rękę" 2. Mechanicy (pierwsze podejście): słysząc easytronic, automat - reakcja kota na zimną wodę... 3. Mechanicy (drugie podejście): słysząc easytronic i że to jest manualna przekładnia, zaczęli normalnie rozmawiać, ale ponieważ niewielu miało doświadczenie z tą skrzynią, oddałem do kogoś zaufanego 4. Zaufany mechanik: dużo kombinował, ale nie chcę tego komentować, bo w końcu powiedział po długim czasie, że on na elektryce się nie zna... i zabrałem od niego do elektronika (spec polecony przez jeden z autoryzowanych serwisów) 5. Elektronik: diagnoza + wymiana silniczków wybieraka + robocizna = ok. 800zł (2008 rok); czas naprawy 2-3 dni Podsumowanie: Masz z tym problem, znajdź elektryka-elektronika zaopatrzonego w sprzęt do diagnostyki aut marki Opel. Niech sprawdzi silniczki wybieraka. Unikaj też elektryków bez sprzętu diagnostycznego, bo nic nie zdziałają w samochodach, gdzie jest komputer, szkoda Waszego czasu :)))))
Problem rozwiÄ…zany
50 komentarzy
Silnik bądź układ chłodzenia
  • Opel Corsa C 1.2 Twinport ECOTEC 80KM 59kW 2004-2006
  • ukÅ‚ad chÅ‚odzenia
  • 215 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
We wtorek tj.02.05.2023 został zmieniony Olej, używam oleju GM 10w40 do wymiany było z nią wszystko okej a 3 dni później na bagnecie pojawiło się masło które po przejechaniu około 40 km i po dodaniu jej więcej gazu znikło to teraz ma problem z płynem ponieważ go pobiera gdy np.stoi się na światłach i dociagnie do 90 stopni wtedy znika a takto jest. I bardzo proszę nie puszczę komos typu że uszczelka pod głowicą bo na 99% to nie to
Opel Corsa C