Szukaj

Informacje o Opel Astra K Sportstourer Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2022

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2019 do 2022 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 225 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 90,5 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,8
~Grzegorz
Opel Astra K
Sportstourer Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW
Auto kupione i użytkowane od miesiąca, przebieg 1200 km. Wersja Elegance plus dodatki. Przed zakupem obawiałem się silnika 3-cyl. ale niesłusznie. Bardzo dobre wyciszenie wnętrza, silnik ma niezłą moc i dynamikę (wersja 145 KM), jeden warunek - musi mieć min. 2 tys obrotów. 3-cylindrowy terkot silnika jest może słyszalny początkowo na zewnątrz po odpaleniu na zimno, ale na pewno nie w środku. Być może jest to efekt szyby akustycznej (element dodatkowego wyposażenia) ale auto jest naprawdę ciche nawet przy prędkościach autostradowych (130-140 km/h). Bardzo niskie zużycie paliwa, rzędu 6-7 litrów/100 - zima, miasto, autostrada, trochę dróg podmiejskich (przy czym preferuję jazdę płynną, niekoniecznie wolno, ale bez nagłych zrywów). Bardzo ładne wykończenie wnętrza, tradycyjny układ wskaźników i rozplanowania kokpitu (rzecz gustu, ale nie lubię wbitego tableta z nawigacją do deski rozdzielczej jak w wielu autach obecnie). W wersji Elegance prędkościomierz jest wyświetlany cyfrowo a obrotomierz i wskaźniki temp. tradycyjne - moim zdaniem bardzo ładne, estetyczne połączenie. Ogólnie wnętrze uważam za wykonane jak na klasę kompakt z bardzo dobrej jakości materiałów, znacznie lepiej prezentujące się niż u konkurencji o zbliżonej półce cenowej (porównanie własne z Seatem, Skodą, Fiatem). Bardzo fajny ekran multimedialny z intuicyjną obsługą i możliwością przeniesienia na niego zawartości telefonu iPhone'a albo z systemem Android. Auto bardzo fajnie się prowadzi, bardzo dobrze trzyma się drogi, zawieszenie może minimalnie zbyt sztywne (ale to może jeszcze wrażenie po poprzednim samochodzie), wspomaganie kierownicy moim zdaniem w sam raz. Długie przełożenia skrzyni biegów są wg mnie dla tego auta akurat atutem. Świetne reflektory Intellilux - byłem sceptycznie nastawiony ale poza miastem na nieoświetlonej drodze w trybie automatycznym efekt jest niesamowity w porównaniu do tradycyjnych świateł z żarówkami H7. Auto nie ma przednich świateł przeciwmgielnych ale przy Intelliluxach są one zbędne. Bardzo wygodne fotele AGR z liczną regulacją. Bardzo przestronne wnętrze - zarówno z przodu jak i z tyłu jak na wymiary auta. Ogólnie - jestem jak na razie bardzo zadowolony. Ale żeby nie było, że wszystko idealnie, tj. co w tym aucie trochę przeszkadza: - relingi dachowe to tylko... element ozdobny (naprawdę!, nie mogłem uwierzyć jak przeczytałem chcąc dokupić belki pod bagażnik - trzeba je przymocowywać adapterami do karoserii jak w sedanie czy hatchbacku - wg. mnie w aucie kombi i za taką cenę to jakieś kompletne nieporozumienie!) - brak oświetlonego schowka przed pasażerem (czy naprawdę Opel musiał na tym oszczędzać?...) - port USB w schowku w podłokietniku -niby OK, bo jest (nawet dwa) ale włożenie tam pendrive'a podczas jazdy przez kierowcę grozi wypadkiem - bardzo niewygodne, przydałby się może dodatkowy port USB też z przodu jak w wielu samochodach - brak możliwości wyłączania systemu start/stop na stałe (trzeba to robić za każdym razem po uruchomieniu silnika, na szczęście przycisk jest łatwo widoczny i dostępny obok drążka zmiany biegów) - brak systemu unoszenia do góry rolety w bagażniku (po lekkim naciśnięciu na nią ręką) jak było w poprzedniej wersji Astry (AJ) - szkoda, bo dużo wygodniej pakowało się bagażnik. Na forach i w testach w internecie można przeczytać sporo negatywnych uwag o silniku i turbodziurze. Nie potwierdzam. Choć może klasyczny silnik 4-cylindrowy bardziej by pasował do tej wielkości auta, to nie odczuwa się w praktyce braku jednego cylindra w codziennym użytkowaniu. Turbodziura jest, i owszem, ale to kwestia przyzwyczajenia. Wystarczy pilnować 2 tys. obrotów i auto naprawdę mocno przyspiesza, kwestia redukcji biegu podczas wyprzedzania. Wielu wyśmiewa się też z minipółki w centralnej konsoli, gdzie można włożyć jedynie telefon typu nokia sprzed 15 lat. Ale nikt nie napisał, że półka ta ma na początku podłużne wgłębienie, w które średniej wielkości smartfon spokojnie wchodzi poziomo i dobrze się trzyma. Inna sprawa, że poza tym półka nadaje się tylko do odłożenia kluczy lub pudełka zapałek. Mogłaby być głębsza. Ale za to kierowca nie zostawi na widoku portfela w samochodzie, bo zwyczajnie nie ma go jak tam odłożyć :)

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 36
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 45
Nie 6
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
8 komentarzy
Opel Astra K Sportstourer Facelifting