Szukaj

Informacje o Opel Astra K Sportstourer Facelifting

Lata produkcji: 2019 – 2022
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Opel Astra K Sportstourer Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11 m
Promień skrętu 5,5 m
Długość 4702 mm
Szerokość 1871 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2042 mm
Szerokość ze złożonymi lusterkami bocznymi 1871 mm
Wysokość 1510 mm
Rozstaw osi 2662 mm
Rozstaw kół - przód 1548 mm
Rozstaw kół - tył 1565 mm
Zwis przedni 960 mm
Zwis tylny 1080 mm
Prześwit 131 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1630 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 540 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1028 mm
Wysokość bagażnika 747 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Całokształt - Silnik

Wybrane oceny

4,2
~Peter
Opel Astra K
Sportstourer Facelifting 1.2 Turbo 130KM 96kW
Używam służbowego od kilku miesięcy. Prywatnie mam 1.4 turbo i w kulturze pracy silnika w porównaniu do 4 cylindrów to przepaść i dużo hałasu oraz wibracji przy przyspieszaniu. Poza tym zmieniony wyświetlacz na gorszy. Jak ktoś nie ma długich rąk to gorzej obsługuję się przełączanie stacji radiowych które są umieszczone u góry, a nie na dole ekranu jak wcześniej. Brak przewijania kolejności stacji do tyłu (została tylko do przodu, żeby wrócić wstecz trzeba przewijać wszystkie do przodu). Brak wyświetlania stacji radiowych przy zmianie podczas korzystania z nawigacji. Brak na głównym ekranie widoku czujników parkowania. Tylko między zegarami co powoduje zasłanianie widoku czujników przy skręconej kierownicy. Plus, że można dodać więcej niż jeden telefon. Poza tym to ten sam samochód w środku. Plus za większy zbiornik paliwa nie 45, a 48 litrów. Brak asystenta ruszania na wzniesieniu i lusterka fotochromatycznego (ale to może w tej wersji, za to są ksenony).
4,8
~Grzegorz
Opel Astra K
Sportstourer Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW
Auto kupione i użytkowane od miesiąca, przebieg 1200 km. Wersja Elegance plus dodatki. Przed zakupem obawiałem się silnika 3-cyl. ale niesłusznie. Bardzo dobre wyciszenie wnętrza, silnik ma niezłą moc i dynamikę (wersja 145 KM), jeden warunek - musi mieć min. 2 tys obrotów. 3-cylindrowy terkot silnika jest może słyszalny początkowo na zewnątrz po odpaleniu na zimno, ale na pewno nie w środku. Być może jest to efekt szyby akustycznej (element dodatkowego wyposażenia) ale auto jest naprawdę ciche nawet przy prędkościach autostradowych (130-140 km/h). Bardzo niskie zużycie paliwa, rzędu 6-7 litrów/100 - zima, miasto, autostrada, trochę dróg podmiejskich (przy czym preferuję jazdę płynną, niekoniecznie wolno, ale bez nagłych zrywów). Bardzo ładne wykończenie wnętrza, tradycyjny układ wskaźników i rozplanowania kokpitu (rzecz gustu, ale nie lubię wbitego tableta z nawigacją do deski rozdzielczej jak w wielu autach obecnie). W wersji Elegance prędkościomierz jest wyświetlany cyfrowo a obrotomierz i wskaźniki temp. tradycyjne - moim zdaniem bardzo ładne, estetyczne połączenie. Ogólnie wnętrze uważam za wykonane jak na klasę kompakt z bardzo dobrej jakości materiałów, znacznie lepiej prezentujące się niż u konkurencji o zbliżonej półce cenowej (porównanie własne z Seatem, Skodą, Fiatem). Bardzo fajny ekran multimedialny z intuicyjną obsługą i możliwością przeniesienia na niego zawartości telefonu iPhone'a albo z systemem Android. Auto bardzo fajnie się prowadzi, bardzo dobrze trzyma się drogi, zawieszenie może minimalnie zbyt sztywne (ale to może jeszcze wrażenie po poprzednim samochodzie), wspomaganie kierownicy moim zdaniem w sam raz. Długie przełożenia skrzyni biegów są wg mnie dla tego auta akurat atutem. Świetne reflektory Intellilux - byłem sceptycznie nastawiony ale poza miastem na nieoświetlonej drodze w trybie automatycznym efekt jest niesamowity w porównaniu do tradycyjnych świateł z żarówkami H7. Auto nie ma przednich świateł przeciwmgielnych ale przy Intelliluxach są one zbędne. Bardzo wygodne fotele AGR z liczną regulacją. Bardzo przestronne wnętrze - zarówno z przodu jak i z tyłu jak na wymiary auta. Ogólnie - jestem jak na razie bardzo zadowolony. Ale żeby nie było, że wszystko idealnie, tj. co w tym aucie trochę przeszkadza: - relingi dachowe to tylko... element ozdobny (naprawdę!, nie mogłem uwierzyć jak przeczytałem chcąc dokupić belki pod bagażnik - trzeba je przymocowywać adapterami do karoserii jak w sedanie czy hatchbacku - wg. mnie w aucie kombi i za taką cenę to jakieś kompletne nieporozumienie!) - brak oświetlonego schowka przed pasażerem (czy naprawdę Opel musiał na tym oszczędzać?...) - port USB w schowku w podłokietniku -niby OK, bo jest (nawet dwa) ale włożenie tam pendrive'a podczas jazdy przez kierowcę grozi wypadkiem - bardzo niewygodne, przydałby się może dodatkowy port USB też z przodu jak w wielu samochodach - brak możliwości wyłączania systemu start/stop na stałe (trzeba to robić za każdym razem po uruchomieniu silnika, na szczęście przycisk jest łatwo widoczny i dostępny obok drążka zmiany biegów) - brak systemu unoszenia do góry rolety w bagażniku (po lekkim naciśnięciu na nią ręką) jak było w poprzedniej wersji Astry (AJ) - szkoda, bo dużo wygodniej pakowało się bagażnik. Na forach i w testach w internecie można przeczytać sporo negatywnych uwag o silniku i turbodziurze. Nie potwierdzam. Choć może klasyczny silnik 4-cylindrowy bardziej by pasował do tej wielkości auta, to nie odczuwa się w praktyce braku jednego cylindra w codziennym użytkowaniu. Turbodziura jest, i owszem, ale to kwestia przyzwyczajenia. Wystarczy pilnować 2 tys. obrotów i auto naprawdę mocno przyspiesza, kwestia redukcji biegu podczas wyprzedzania. Wielu wyśmiewa się też z minipółki w centralnej konsoli, gdzie można włożyć jedynie telefon typu nokia sprzed 15 lat. Ale nikt nie napisał, że półka ta ma na początku podłużne wgłębienie, w które średniej wielkości smartfon spokojnie wchodzi poziomo i dobrze się trzyma. Inna sprawa, że poza tym półka nadaje się tylko do odłożenia kluczy lub pudełka zapałek. Mogłaby być głębsza. Ale za to kierowca nie zostawi na widoku portfela w samochodzie, bo zwyczajnie nie ma go jak tam odłożyć :)
4,9
~zarost
Opel Astra K
Sportstourer Facelifting 1.2 Turbo 130KM 96kW
Duże przestronne funkcjonalne kombi. Lżejsze o 200kg od poprzedniej wersji. Więcej miejsca na nogi z przodu jak i na tylnych siedzeniach. Android auto, grzane siedzenia i kierownica, automatyczne światła LED, czujniki przód i tył, dwu strefowa klimatyzacja czyli bardzo praktyczne wyposażenie godne polecenia.
Średnie spalanie dla Opel Astra K Sportstourer Facelifting
6,4 – 6,6
l/100 km
5,2 – 6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,0
Opel Astra K
Sportstourer Facelifting 1.5 Diesel 122KM 90kW
Pod względem zużycia paliwa wygląda to tak, że jaką kto ma "nogę" tyle będzie "palić". Można tym autem osiągnąć bardzo dobre wyniki spalania, ale tylko i wyłącznie przy "emeryckiej" jeździe (trasa Kudowa Zdrój - Wrocław - średnie spalanie 3,4l/100km przy prędkościach 70-90km/h). W normalnym codziennym użytkowaniu 5,7-5,8 (50% trasa, 50% miasto). Przy 140km/h i w miarę pustej autostradzie (bez hamowania przed tirami i ponownego przyspieszania co kilka km) potrafi zadowolić się spalaniem na poziomie 6,0-6,2l. U naszych zachodnich sąsiadów, gdzie limity na autostradach nie obowiązują, po pokonaniu około 400km z prędkością równą lub zbliżoną do maksymalnej (udało się to pudło rozbujać licznikowo do 212km/h) średnie spalanie wyszło niemal 10l/100km. Pod względem kultury pracy/przyjemności z obsługi tego klekota to już porażka. Silnik rozwija moc 0-1. Dół leży, środek jako tako jedzie i góra znowu leży. Trzeba się do tego przyzwyczaić. No i wisienka na torcie - start/stop, który powinien być na stałe wyłączony w tym konkretnym przypadku auta.
5,9
Opel Astra K
Sportstourer Facelifting 1.2 Turbo 130KM 96kW
6,7
Opel Astra K
Sportstourer Facelifting 1.2 Turbo 130KM 96kW

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 36
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 45
Nie 6
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
8 komentarzy
Opel Astra K Sportstourer Facelifting