Szukaj

Informacje o Opel Astra K Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 2000-2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Skrzynia biegów + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,9
~Tomasz
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
Całościowo całkiem niezłe auto o dużych gabarytach za rozsądne pieniądze. Gdybym kupował ponownie to szukałbym wersji 1.6 Bi-Turbo 160 koni i dość mocno bym ją przeprogramował, tak aby uzyskać przynajmniej przyzwoite osiągi. Wersja 136 koni jest seryjnie zdecydowanie zbyt słaba do tego samochodu i jej bym nie kupił ponownie, podobnie jak późniejszych odmian z silnikiem o pojemności 1.5 litra. Do tego samochodu powinno się montować starego diesla 2.0 Bi-Turbo o mocy 210 koni, takiego jak w Insigni, ale niestety producent tego nie oferuje w tych rocznikach.
2,4
~Tomek
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
Witam. Jest to Moja 5 Astra, jeździłem z przerwą wcześniej po koleji jedynką , dwójką,trójką , czwórką przerwa 4 lata na Golfa 7 i teraz Astra 5. Może gdybym nie jeżdził Golfem to dalej uważałbym że Astra to dobre auto. Posiadam wersję NJOY z pakietem Biznes gdzie już nazwa tego pakietu "to śmiech" bo to dalej wygląda jak najtańsza wersja i posiada rzeczy które inne auta mają w standarcie no może za wyjątkiem dwu-strefowej klimy .W roku modelowym 2019 została zostawiona dziura pod sterowaniem klimy piszę dziura bo tak to wygląda otwór jest tak płytki ,że nic tam nie wchodzi i wygląda to strasznie . Relingi w Astrze ku mojemy zdziwieniu nie służą do niczego jest to podono ozdoba ale w tej wersji są czarne więc nie wiem co to za ozdoba. Czujniki pikają poczas parkowania bo przeszkadza im krawężnik lub pikają na nic (MASAKRA), wizualizacja na ekranie między zegarami a nie wiem czemu nie na dużym ekranie. Po przejechaniu 10 tys km. żywotność oleju 1% a auto eksploatowane w cyklu mieszanym, poprzednią Astrą ,która też miała DPF spokojnie robiłem 20-25 tys zł. Roleta jest grubości papieru taka latająca szmata. Kierownica jest bardzo cienka. Prawie w każdym elemenci czuć taniochę w tym aucie a Opel pisze o pukaniu do klasy PREMIUM . Mogliby się nie ośmieszać ! Auto z metalikiem kołem zapasowym i alarmem wycenili na 93 tys zł. a po rabacie wyszło 83 tys. Za tą kwotę mogłem kupić coś innego . Nie przemyślłem zakupu .
3,9
~Acad
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
Ogólnie jestem zadowolony ale pozostaje mały niedostatek. Najbogatsza wersja ELITE plus liczne dodatki, a w samochodzie zupełnie tego nie widać ani nie czuć. Wnętrzu brak nieco "szlachetności". Widać, że księgowi "przyoszczędzili". Przyoszczędzili nawet na punktach mocowania dodatkowej siatki oddzielającej przedział bagażowy od kabiny. W ogóle część bagażowa to najsłabiej wykonana część samochodu.Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że tył auta był dodawany jakby w pośpiechu (wnętrze jest niedopracowane), aby zdążyć z premierą na Targi. Minus w porównaniu z poprzednikiem choćby za brak samoczynnie podnoszącej sie rolety, która w tym modelu zwisa bezwładnie po złożeniu ręką i zabiera sporo miejsca z bagażnika.
Średnie spalanie dla Opel Astra K Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW 2016-2019
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
Wszystkie tu podawane zużycia typu 4,5 do 5,5 do według wskazań komputera. Ja też na komputerze mam 5,5 a jak się to przeliczy z zatankowanych litrów, to spalanie wychodzi 6,1. Moja jazda to głównie dojazdy do pracy na trasie 45 km, po drogach powiatowych i wojewódzkich, bez korków. Połowa na połowie trasy można jechać 110-130 km/h, a na drugiej 50-70 km/h. Można uzyskać spalanie w granicach 4,5 litra, ale to trzeba przejechać te 100 kilometrów w prędkością 70 km/h po prostej drodze, bez zatrzymywania.
5,6
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
Moja codzienna typowa trasa do pracy to 100km, z czego 70km przypada na autostradę. Średnia prędkość wszystkich odcinków 70km/h, na autostradzie 140km/h. Przy szybkiej, dynamicznej jeździe nie odnotowałem spalania większego niż te 6.3-6.5l/100km. Przy jeździe autostrada z prędkością 120km/h auto jest baaardzo oszczędne. Podejrzewam, że jak ktoś ma lekką noge to wyciągnie 4l/100. Ale jak ktoś ma ciężką nogę lub dużo jeździ po miastach takich jak Warszawa czy Kraków to pewnie średnio będzie osiągać spalanie około 7l/100km
6,2
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
1,6 CDTI 136 KM Automat. Średnie zużycie paliwa z przebiegu około 30 tys. km 7,2/100 - średnio 8 tys. km/miesiąc. 80% przebiegu to autostrady i drogi szybkiego ruchu. Pozostały przebieg to dynamiczna jazda w dużych miastach - Warszawa, Łódź, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz, Toruń, Białystok, Olsztyn. Uważam, że to jeden z najlepszych wyników spalania w tej klasie aut.

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 36
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 45
Nie 6
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
8 komentarzy
Opel Astra K Sports Tourer