Szukaj

Informacje o Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019

Lata produkcji: 2016 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1399 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 2000-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Silnik

Wady

- Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,0
~Tomek
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW
Auto używane jako zastępcze przez miesiąc. Po przesiadce z diesla (VW Golf Variant mk7) wydaje się ospałe ale jednocześnie łatwo zrywa przyczepność. Jednak może to wina opon. Ogólnie przestronne, jednak kubki pod podłokietnikiem nie za wygodne. Zawieszenie raczej przyjemne. Nie jest to król wybierania nierówności ale na pewno też karku wam nie urwie. Niewygodne sterowanie komputerem pokładowym, trzeba zdjąć rękę z kierownicy, żeby cokolwiek zrobić. To co najbardziej się rzuca w oczy po przesiadce z Golfa to jakość wykonania wnętrza. Oba auta z rocznika 2018 a różnic co nie miara. Twarde plastiki drzwi, deski rozdzielczej, nieprzyjemna w dotyku skóra na kierownicy, plastikowa gałka, brak ledów jako oświetlenie kabiny, przestarzały system infotainment, a głośniki to ja mam lepsze w laptopie niż to auto w drzwiach. Biorąc pod uwagę cenę między Golfem a Astrą to nadal dobre auto. Bo właśnie dlatego dostajemy niższą cenę - za niższą jakość. Więc stosunek ceny do jakości raczej na plus.
4,6
~Radek
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW
Kiedy 2 lata temu szukałem nowego samochodu planowałem kupić coś z segmentu D ponieważ jeżdziłem wtedy Toyotą Avensis. Nie interesowałem się w ogóle segmentem C. Zupełnie przez przypadek trafiłem na moją Astrę ,przejechałem się i moje serce skradł nie tyle wygląd zewnętrzny ale naprawdę piękne, dobrze wykończone wnętrze i zajebisty silnik ! Mam bardzo rzadką na rynku wersję Innovation. Samochód bardzo dobrze wyposażony i bardzo ładnie wykończony. Brakuje jedynie foteli AGR. Co ważne auto ma 4 lata, 90 tys km i po wnętrzu nie widać śladów użytkowania. Dbam ale też bez przesady wiec trwałość materiałów oceniam wysoko. Bardzo bogate wyposażenie sprawia że komfortowo użytkuje się samochód na codzień mimo że to klasa C: podgrzewane siedzenia i podgrzewana kierownica w naszym klimacie to bajka ! czujniki deszczu, zmierzchu, rozpoznawanie znaków drogowych, system antykolizyjny, klimatyzacja dwustrefowa, pół skóra , miękkie wykończenia wnętrza i wiele wiele innych. Szukałem auta które będzie rodzinne, niedrogie w utrzymaniu a jednocześnie dostarczy frajdy z jazdy i muszę przyznać że astra Spost Tourer z silnikiem 150 KM sprostała moim oczekiwaniom w 100%. Dla mnie samochód to coś więcej niż urządzenie do przemieszczania się z punktu A do B. Uważam że skoro kupno czy zmiana samochodu w naszych realiach wymaga od nas nierzadko kilku lat oszczędzania to samochód powinien sprawiać też frajdę właścicielowi podczas użytkowania. W moich odczuciach po przejechaniu 40 tys km w 2 lata uważam że to świetne auto oczywiście jak na segment C.
4,9
~Benek
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW
Oczywiście ocena w stosunku do ceny. Samochód świetny, kupiony z myślą o powiększającej się rodzinie. Głównie użytkowany w mieście, wyjazdy poza miasto weekendowe. Super wygodny, w mojej opcji zrezygnowałem z silniejszego silnika na rzecz lepszego wyposażenia (m.in. skórzana tapicerka z elektrycznym fotelem AGR). Wnętrze piękne, łatwe do czyszczenia, bardzo ergonomiczne. Dużo miejsca, fotele super wygodne. Sterowanie radiem i telefonem wygodne, ogrzewanie bardzo dobre, zwłaszcza kierownicy (korzystam często - zima) i fotelów (moja narzeczona super zadowolona). Jazda jest niezwykle wygodna także ze względu na wyciszenie (mam pakiet wyciszenia).
Średnie spalanie dla Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,5
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW
mam auto 2 lata i ponad 45 tys zrobione. spalania o których niektórzy piszą to spalania z komputera, który po prostu przekłamuje. Idzie zejść do ok 5 - 5,5 l. ale to nie jest normalna jazda (zaznaczam że nie jestem typem który zawsze pierwszy rusza z pod świateł). Ktoś tu pisał że spalanie 4l na autostradzie przy 100km/h. Kto jeździ 100km/h autostradą? To jest droga szybkiego ruchu! Najbardziej denerwuje mnie mały zbiornik. Jeśli jeździsz dużo po mieście licz się ze spalaniem do 10l. a przy zbiorniku 45l. to jakieś 400km zasięgu czyli co kilka dni stacja (5l na rezerwę). Ogólnie auto jest dobre, i na miasto i na trasę. Podam realne spalania przy normalnej jeździe : Miasto : 8 - 10l. Mieszane : 7-8l. Trasa 6-7l. Oczywiście można spalić mniej, jeśli czas nie ma dla ciebie żadnego znaczenia i bardziej cenisz zaoszczędzenie kilku zł.
6,7
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW
Witam Podaje dane z przebiegu od nowości 22tys km. Generalnie samochód spali tyle ile wlejes :) Średnie spalanie jakie mam to 7,2 przy dojeździe do pracy na dystansie 7km. Jeżdżąc oszczędnie samochód pali bardzo mało, wynik na trasie poniżej 6littow to nie problem o ile nie przekraczamy 120km/h i nie używamy tempomatu. Na trasy warto wlewać benz 98 - spalanie mniejsze o ok 0,5litra. Jadąc na trasie załadowanym samochodem ok 180km/h - spalanie 8,5litra.
9,2
Liczba komentarzy: 1
Opel Astra K
Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW
Szlag mnie trafia jak ludzie piszą spalanie wg komputera. zauważyliście, że przekłamanie w porównaniu z realnym tankowaniem jest rzędu 15-20%? Czyli zamiast super noobowego 8,6l/100km jest ca 10l/100km? I tak właaśnie potencjalni nabywcy są wprowadzani w błąd. Komuś żona "spaliła" 4,5l - taaaa - z górki na pazurki.

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 36
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 45
Nie 6
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
8 komentarzy
Opel Astra K Sports Tourer