Szukaj

Informacje o Opel Astra K Hatchback 5d 1.6 CDTI 110KM 81kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

4,9
~Markus155
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 CDTI 110KM 81kW
Świetny samochód. Pierwszym wrażeniem po przesiadce z Renault Laguna II było poczucie ciasności w kabinie, ale minęło ono po pierwszych kilometrach ustępując uczuciu przytulności wnętrza. Doskonałe właściwości jezdne. Astra prowadzi się jak po sznurku. Mam wrażenie, że przewyższa w tym aspekcie mojego dotychczasowego lidera - Alfę Romeo GT. Miałem obawy, że moc 110KM będzie mocno ograniczać przyjemność z jazdy, ale... Albo się zestarzałem, albo konie w tych czasach jakieś bardziej żwawe :) Samochód jest wystarczająco dynamiczny nawet na długie trasy, a poczucie prędkości przy przelotowych 160 km/h jest praktycznie żadne. Bardzo dobrze zestrojone zawieszenie - komfortowe, ale z wyczuwalną twardością, tak by zachowanie pojazdu dało się wyczuć tyłkiem. Dla mnie super. I na koniec fotele - NAJLEPSZE jak dotąd w mojej przygodzie z motoryzacją.
5,0
~Marcin
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 CDTI 110KM 81kW
Kupiliśmy ten samochód w styczniu, nieco ponad pół roku temu. Żonie od razu się spodobał, miała nim jeździć. Jak się okazało, ku mojej uciesze, przesiadła się na inny, a ja jestem szczęśliwym kierowcą Opla Astry K 1.6 CDTI 110 KM. Autkiem jeździ mi sie bardzo dobrze, fajnie przyspiesza, mało pali. Wnętrze bardzo fjanie zrobiony, nie ma tyle plastiku, co w innych. Skrzynia 6-ka bardzo oszczędna. Z uwagi na niskie spalanie pojechaliśmy Asterką na wczasy, rodzina 2+2 (dzieci w wieku 6 i 8 lat) i musze przyznać, że było całkiem nieźle, weszły 3 walizki, jedna duż i dwie średnie. Jedyne, co mnie czasami irytuje, to Android Auto, który działa w zależności chyba od nastroju, albo pogody. Ale jak juz zaskoczy to jest super. Przestrzegam przed nerwowymi ruchami, gdy zgrzyta podczas odpalania. Wada fabryczna - brak uszczelki pod napinaczem - załapałem się na akcję naprawczą i jest super.
3,6
~FFd
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 CDTI 110KM 81kW
Samochód ogólnie ładny, super się prowadzi, ma dynamiczny silnik i na tym koniec. Silnik pod względem awaryjności to porażka. 80 000 km - wymiana czujnika DPF i za chwilę cały DPF, 87 000km - awaria pompy oleju. Ciągle tylko tryb awaryjny, ograniczenie mocy silnika, check engin, itd... Znajomy przy przebiegu 120 000 musiał wymieniać kompletny rozrząd (a tu jest łańcuch). Dla kogo to jest samochód? dla tych co mają dużo pieniędzy i cierpliwości.

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 35
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 44
Nie 6
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
8 komentarzy
Opel Astra K Hatchback 5d