Szukaj

Informacje o Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW 2015-2019

Lata produkcji: 2015 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1399 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74 x 81,3 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,6
~jankes
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW
Auto, moim zdaniem, warte ceny w momencie zakupu w 2016r. Do chwili obecnej bezawaryjne, spalanie całkiem sensowne 6,5-7L/100 km (wiekszość po mieście). Dobrze wykończone w środku, dużo miejsca w środku, układ jezdny zapewniajacy przyjemność z jazdy (sprężyste zawieszenie, ale nie twarde i jednocześnie dynamiczny silnik 1.4 125 KM). Jak na czas debiutu w 2016r. bardzo ładny i dobry samochód. Bez kompleksów w stosunku do np. Golfa. W sumie auto warte zainteresowania i porównania do innch samochodów kompaktowych.
5,0
~Daniel Sito
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW
Auto przyciąga uwagę. Ładne lampy do tego ledy w lampie jako światła dzienne i postojowe wypas. W poprzednim modelu tak ładnie nie świeciły widać było nie wypełnienia. Tu świeci cały pasek trójkąta Led. Wnętrze bardzo praktyczne. Autem w półtora roku zrobiłem 60tys auto służy mi za prywatne jednak dalekie trasy na dojazd do pracy. Auto jak narazie bez awaryjne wymiana częstsza oleju niż zaleca producent bo co 10tys. Dbam o auto jak tylko mogę. Koszta serwisowania też nie są wysokie. Jeśli chodzi o silnik to jest dynamiczny jak na 1,4 poprostu robi robotę. Spalanie jakie utrzymalem w trasie polska Niemcy polska przy 4 dorosłych i barażach z prędkością 130-150km/h to 5,8litrow wg komputera wg tankowania 6 litrów.
3,9
~Koleś
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW
Te Astry mają swoje zalety, ogólnie bardzo przyzwoite auto, jak na tę klasę, ale na 5 gwiazdek nie zasługuje. Użytkowałem kilka różnych egzemplarzy i rozmawiałem z innymi użytkownikami Astry K, więc mogę napisać, jakie są główne wady: cienki lakier podatny za zarysowania i odpryski, źle skalibrowana czujniki parkowania sprawiające wiele problemów zwłaszcza podczas jazdy po mieście, wcale nierzadkie awarie akumulatorów, które w dodatku są dziwnue umiejscowione, i podzespołów/modułów w układzie elektrycznym - oczywiście to jest wymieniane na gwarancji, ale naprawa w serwisie Opla może dłuuuuuugo potrwać. Można jeszcze wymieniać inne niedoróbki, jak lubiąca się zacinać klapka od wlewu paliwa, ale chyba największą wadą jest mikroskopijny bagażnik.
Średnie spalanie dla Opel Astra K Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW 2015-2019
7,0
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW
Instalacja gazowa dopasowana do wtrysku bezpośredniego - po 20 tys. km nie żałuje decyzji, tym bardziej przy obecnych cenach paliwa. Średnie spalanie LPG to 6,6 l/km i 1,7 l benzyny na 100 km jednocześnie. Nie wiem skąd tak niskie wyniki spalania benzyny - przed założeniem instalacji Astra spalała 8-8,5 l/km. Silnik bardzo dobrze sobie radzi z instalacją. Dzięki dotryskowi benzyny nie występują spadki mocy przy jeździe na gazie, dodatkowo instalacja uruchamia się już po kilkudziesięciu metrach od ruszenia - co też jest na ekonomiczny plus. Pozdrawiam.
7,9
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW
Auta bardzo fajne, przyjemne w prowadzeniu, przestronne. Użytkuję prywatnie 2,5m-ca przebieg 11 tys km. Trasa Frankfurt- Kraków około 1000km prędkość do 140, mały ruch wyprzedzanie rzadkie- spalanie ponad 9,5 litra. Dojazd do pracy 25km wolno 3 do 6 km korki spalanie 7,5 lt.., bez klimy. Trasa Kraków -Split. 2 osoby dorosłe, 2 maluszki i bagażnik na max. jazda przez Słowację i Węgry jak do kościoła- max 70km/h + autostrada w Chorwacji max 130km/h spalanie 7,5 Reasumując polecam auto i silnik ale nie można liczyć na niskie spalanie. Obietnice producenta nie do osiągnięcia. Wskazanie komputera zaniżone o 0,8 litra/100km. Średnio na dojazdy do pracy 25km jakiś weekend, czasem do sklepu należy liczyć 8l/100
6,6
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 125KM 92kW
Podane wyniki z dystrybutora, komputer zaniża wyniki o około 0,4 l. Po przejechaniu 9tys. km komputer pokazuje 6.5 natomiast faktyczne zużycie 6,9. Przy prędkości 120-130 km średnie splanie 6,5 do 6,9 w zależności od warunków drogowych i pogodowych w zimie 6,9, przy prędkości 90km drogi lokalne można spalić ponizej 6l/100km

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 36
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 45
Nie 6
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
8 komentarzy
Opel Astra K Hatchback 5d