Szukaj

Informacje o Opel Astra K

Lata produkcji: 2015 – 2022
Segment: Niższa klasa średnia
Piąta generacja Opla Astry swoją światową premierę miała w 2015 r. podczas wystawy samochodowej IAA we Frankfurcie. Jedną ze stylistycznych inspiracji dla projektantów najnowszej Astry stał się prototyp z roku 2013 – Monza Concept. Produkcyjną wersję Opla Astry K zbudowano na nowej platformie podłogowej GM Delta D2XX, podobnie jak m.in. Chevrolety – Cruze oraz Volt. Opel Astra piątej generacji jest nieco mniejszy i lżejszy od poprzedniczki (o ok. 120 kilogramów). Model dostępny jest także w wariancie kombi, tak jak w przypadku Astry J nosi oznaczenie Sports Tourer. Na innych rynkach funkcjonuje pod nazwami Vauxhall i Holden Astra oraz Buick Verano Hatch. W 2016 r. Opel Astra K został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku. Tak jak poprzednie generacje modelu, tak i Opel Astra K wytwarzany jest m.in. w zakładach Opla w Gliwicach.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz

Opel Astra K – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Opel Astra K

Liczba ocen: 223
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~Tomasz
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
Całościowo całkiem niezłe auto o dużych gabarytach za rozsądne pieniądze. Gdybym kupował ponownie to szukałbym wersji 1.6 Bi-Turbo 160 koni i dość mocno bym ją przeprogramował, tak aby uzyskać przynajmniej przyzwoite osiągi. Wersja 136 koni jest seryjnie zdecydowanie zbyt słaba do tego samochodu i jej bym nie kupił ponownie, podobnie jak późniejszych odmian z silnikiem o pojemności 1.5 litra. Do tego samochodu powinno się montować starego diesla 2.0 Bi-Turbo o mocy 210 koni, takiego jak w Insigni, ale niestety producent tego nie oferuje w tych rocznikach.
3,6
~Jerry
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 110KM 81kW
Nigdy więcej opla. Pierwsza sprawa to wadliwy napinacz łańcucha rozrządu który nie napina odpowiednio łańcucha przy odpalaniu co w dłuższej perspektywie powoduje rozciągnięcie łańcucha. Oczywiście opel na gwarancji dokładał uszczelkę pod napinacz , akcji serwisowej nie zrobił dla aut po gwarancji . Dołożenie takiej uszczelki to koszt z robocizną około 2 tys, wymiana kompletnego rozrządu to 6 tys zł i nie mówię o ASO. Kolejna sprawa to brak aktualizacji map do nawigacji ostatnie są z 2019 roku czy wyłączenie systemu OnStar i pozostawienie użytkowników tego systemu na lodzie
4,6
~xiveris
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.4 Turbo 150KM 110kW
Bardzo poprawny samochód jak na obecne czasy. Brak usterek oraz awarii. W momencie zakupu był najlepszym wynikiem w kategorii wygląd/cena/wyposażenie. Silnik jest dynamiczny, wyprzedzanie samochodem jest bardzo wygodne ponieważ biegi są długie 2- do 100 km/h , 3 - do 150 km/h dzięki czemu zawsze i bez problemu można wyprzedzić. W dodatku silnik jest oszczędny w porównaniu z obecnie produkowanymi, nowy Peugeot 1.2. Samochód posiada bardzo dużo zalet zaś wad tylko kilka. Wady: - System start-stop działa nie intuicyjnie, nie zawsze prawidłowo reaguje, przez co samochód może zjechać na podniesieniu ( w Peugeot 208 rozwiązanie działa bez problemowo), - zimą zdarza się zaparować kamerce Opel-Eye, przez co przestaje działać wykrywanie znaków. - brak nawiewów z tyłu samochodu, jednak to rozwiązanie bardzo rzadko występuje w tym segmencie.

Raporty spalania Opel Astra K

Liczba raportów: 330
Średnie spalanie dla Opel Astra K
5,4 – 7,7
l/100 km
5,1 – 6,0
l/100 km
7,2 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Opel Astra K
Sports Tourer 1.6 CDTI 136KM 100kW
Wszystkie tu podawane zużycia typu 4,5 do 5,5 do według wskazań komputera. Ja też na komputerze mam 5,5 a jak się to przeliczy z zatankowanych litrów, to spalanie wychodzi 6,1. Moja jazda to głównie dojazdy do pracy na trasie 45 km, po drogach powiatowych i wojewódzkich, bez korków. Połowa na połowie trasy można jechać 110-130 km/h, a na drugiej 50-70 km/h. Można uzyskać spalanie w granicach 4,5 litra, ale to trzeba przejechać te 100 kilometrów w prędkością 70 km/h po prostej drodze, bez zatrzymywania.
8,6
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW
W wersji 147kW z automatem komputer przekłamuje spalanie o około 0.5-0.7l/100km - badane kilkukrotnie na przestrzeni kilku lat - podane dane są danymi realnymi - bez przekłamania - komputer pokładowy pokazuje mniej. Jazda ekonomiczna, rodzinna i przewidująca zdarzenia drogowe z wyprzedzeniem z małą domieszką dynamicznych zrywów spod świateł. Spalanie w trasie z prędkością 90-100km/h wynosi: - ok. 6,6l - w przypadku samotnych podróży - ok. 7,3l - w przypadku 3/4 osób z bagażami Spalanie w trasie autostradowej z prędkością 140-150km/h: - ok. 8.9l w przypadku samotnych podróży - ok. 9.9l w przypadku 3/4 osób z bagażami Spalanie tylko i wyłącznie w mieście bez dynamicznej jazdy i stania w korkach: - Odległości do 5km: 9-10l latem 13-15l zimą - Odległości 5-15km: 7-8l latem 10-11l zimą
6,0
Opel Astra K
Hatchback 5d 1.6 Turbo 200KM 147kW
Auto bardzo ekonomiczne jak na moc 200km i super osiągi. Na pewno ma na to również wpływ stosunkowo niska masa i opływowy kształt nadwozia, odbiegający od dzisiejszych suvowych trendów modowych. Spalanie średnie wygląda u mnie następująco: przy spokojnej jeździe nocnej z prędkością do 100kmh z rodzinką nad morze 5,2l, na ekspresówce z tempomatem ustawionym na 120kmh - 6-6.2l, na autostradzie 7-7,5l, w mieście 7-8,5l. Średnia od nowości po przebiegu 30 tyś. km. wynosi 7,5l, w tym 80% to krótkie odcinki po mieście, które znacznie podwyższają średnie spalanie głównie zimą.

Usterki Opel Astra K

Liczba wpisów: 36
DTC U1520
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 150KM 110kW 2016-2019
  • instalacja elektryczna
  • 80 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Mam taki DTC U1520. Znalezione informacje do tej pory to w przybliżeniu: Moduł sterujący nadwozia czyli BCM Wartość błędu = 00 Utrata komunikacji z urządzeniem na szynie LIN Dodatkowo podejrzewam że to może być to: "P25 Moduł alarmu zabezpieczenia wnętrza przed kradzieżą z syreną alarmową" bo rzeczywiście przy niskim poziomie naładowania akumulatora alarm wyje bez powodu ale samochód odpala silnik, można jechać (z wyjącym alarmem) i po przejechaniu paru km jak się akumulator naładuje to przestaje wyć. Miał to ktoś z Was?
turbina?
  • Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW 2019-2021
  • układ napędowy
  • 19 tys. km
podczas jazdy odpala sie kontrolka sterowania silnika ,wyświetla bład OGRANICZONA MOC SILNIKA turbo nie dziala po ponownym uruchomieniu silnika wszystko działa poprawnie poza tym,że błąd jest zapisany w systemie po krótkiej jeżdżie ponownie przestaje działać turbo.Autoryzowany serwis opla nie potrafi usunąć usterki,zaczynaja wymieniać turbiny co nie przynosi pozytywnego rezultatu a teraz wzięli się nawet za wymianę silników,wiem bo niejestem pierwszym klientem z tym problemem.Tłumaczą w serwisie,że to za świerze samochody nie wiedzą co jest przyczyną tych usterek. Opel Astra K Hatchback Facelifting 1.2 Turbo 145KM 107kW rok prod.2019 modelowo2020
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Pedał sprzęgła w podłodze
  • Opel Astra K Sports Tourer 1.4 Turbo 125KM 92kW 2016-2019
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 45
Nie 6
Auto 3 letnie, przy przebiegu 29066 nie chciał odskoczyć pedał na swoją pozycję wyjściową. Cofałem kilkanaście metrów, a potem już nie mogłem wrzucić żadnego biegu. Ręką odciągnąłem pedał sprzęgła, który łatwo i energicznie odskoczył do góry. Następnie próbna jazda po mieście i na razie wporządku. Drugiego dnia kolejny test i też ok. Oby to nie był wysprzęglik i pompa- tak piszą na forum Opla. Podobno były jakieś akcje serwisowe, będę próbował. Jestem zażenowany i w szoku, że taka awaria pojawiła się tak wcześnie. Mam auto rok, kupione jako dwuletnie. Przejechałem 9200 km.
8 komentarzy
Opel Astra K