Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM 81kW 2014-2015

Lata produkcji: 2014 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1750-2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,7 x 80,1 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,6
~Davidov97
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM 81kW
W moim odczuciu jest to jeden z najładniejszych Opli klasy średniej. Całokształt jest dopracowany, samochód posiada agresywnie wyglądający przód, szerszy tył jak na kombi przystało. Na ulicy rzuca się w oko, w dobrym lakierze oraz przy odpowiednio dobranych alufelgach naprawdę jest na co popatrzeć. Srebrny metalik + grafitowe alufelgi (własny zestaw) naprawdę robi wrażenie. Opływowa linia, masywne zderzaki, grill dobrany z lampami jak dwie krople wody. Opel bardzo się tutaj postarał, by wywyższyć swój samochód pod względem estetyki .
3,1
~Paweł
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM 81kW
Ten samochód to totalne nieporozumienie. Tandeta, ciasnota i drożyzna. Te trzy epitety pasują idealnie do auta. Odebrałem je nowe z salonu z niedziałającym radiem (nie działa podajnik płyt) źle spasowanymi drzwiami pasażera, odłażącą powłoką gumową przełącznika zespolonego kierunkowskazów. Samochód jest ciasny, kanapa z tyłu to chyba drewniana deska powleczona tkaniną od samego dotknięcia boli tyłek. Skóra na kierownicy i lewarku to jest plastik a nie skóra, twarda nieprzyjemna . Kokpit to żywy i twardy plastik. miejsca w środku jak na lekarstwo. Chociaż kombi to problemem jest siedzenie z tyłu -nie mam miejsca. Cena nowego to masakra. Opel daje spore upusty przy zakupie - nawet do 20%. nie dziwię się ale nawet po takim rabacie szkoda pieniędzy na ten samochód. Jest to moje służbowe auto więc nie musiałem za niego płacić, ale ostrzegam tych, którzy myślą o jego zakupie. Jeśli cenicie swoje pieniądze i szukacie czegoś fajnego to omijajcie Ople szerokim łukiem, te samochody to tragedia i badziew.
3,6
~Goodman
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 CDTI ecoFLEX 110KM 81kW
Nie byłem dotąd fanem Opla a właściwie General Motors, bo marketingowcy próbują wszystkim wmówić, że Opel to z gruntu niemieckie auta, czyli solidne, trwałe itd. A prawda jest taka, że bliżej im do Chevroleta vel Daewoo, Buicka, czy Cadillaca, co raczej nie kojarzy się z niezawodnością. Silnik nie powala, ale zadziwiająco sprawnie rozpędza te prawie 1600kg. Pusta Astra Kombi waży tyle, co Octavia z 3 pasażerami po 100kg każdy. Duży progres w porównaniu z silnikiem 1.7cdti, który miał taką samą moc 110km, ale rozwijał ją bardzo nierównomiernie. Do 2000rpm zupełnie nic. potem nagły przyrost moc, ale tylko do ok 2800rpm a powyżej tego znów nic. Tu natomiast moc jest dostępna w dużo szerszym zakresie. Dwa pierwsze biegi bardzo krótkie,ale to przypadłość większości aut z dieslami 1.6. Astrą jeździ się wygodnie ze względu na duży rozstaw osi. Na autostradzie nie rusza jej żaden boczny wiatr (1600kg robi swoje). Jest kilka rozczarowań, ale o tym w innych punktach.

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 43
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
7 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting