Szukaj

Informacje o Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2015

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Przy wyborze silnika trzeba kierować się jedną drobną informacją – ten wóz trochę waży. Dlatego wrażenia z jazdy najlepiej wyliczyć według wzoru: moc silnika minus 30KM. Tak więc podstawowy motor benzynowy 1.4l 100KM lepiej omijać, a nieco większy 1.6l 115KM to minimum, jakie jest sens kupić. Na wolnych obrotach nie jedzie, ale jak go rozkręcicie powyżej 4000 obr./min. to nagle okazuje się, że da się go namówić do współpracy. Najrozsądniejsza jednostka ma 140KM i 1.4l. Kiedyś taka moc była ogromna, a teraz pozwala na przyjemne poruszanie się i w mieście i w trasie. Co ważne – ten silnik jest doładowany, dlatego lubi się wkręcać na obroty i płynnie uwalnia moc, gdy turbina się rozkręci. Póki co flagowy motor to 1.6l Turbo 180KM. Napis „Turbo” tylko ładnie wygląda, bo w praktyce większość z was powie: „spodziewałem się czegoś więcej”. Co do diesli 1.3l 95KM to porażka, 1.7l 110KM – ujdzie, a 1.7l 125KM jest w sam raz. Oczywiście nie gwarantuje jakiś zachwycających doznań, ale czuć, że jest przyjemnie elastyczny i już poniżej 2000 obr./min. jakoś zaczyna jechać. Jeśli to mało – jest też drogi i zrywny 2.0CDTI 160KM.
czytaj więcej
Powagosław
Opel podąża za niemiecką filozofią w projektowaniu samochodów, która głosi, że jeśli coś nie jest zepsute, to nie ma potrzeby tego naprawiać. Astrę jedynie stylistycznie podrasowano, co, biorąc pod uwagę bardzo udany projekt modelu „J”, przynajmniej dziś wydaje się słusznym krokiem. ~Powagosław
Luzacjusz
Auto owszem zgrabne jak modelki Victoria’s Secret, ale… To nowa generacja czy facelifting? I druga sprawa – słyszę, że Astra puka do segmentu premium. No jasny gwint, z całym szacunkiem, ale jak tak dalej pójdzie to niedługo nawet Dacia ogłosi, że już nie robi tanich, popularnych aut, tylko gadżety dla indywidualistów. ~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 155 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Dodatkowe informacje silnik wyposażony w układ zmiennych faz rozrządu
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Maciej
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Przyzwoite auto, z przyzwoitym bagażnikiem. Dla rodziny 2+1 jest ok, może dla 2+2 tez pod warunkiem, że to drugie nie korzysta już z wózka. Silnik nie porywający ale wystarczający. Jest za słaby do tego auta, ale do spokojnej jazdy ok. Demonem szybkości nie jest ale jak się rozpędzi to jedzie. Na pewno trzeba się nastawić, że na autostradzie trzeba planować wyprzedzanie. Jego duzym plusem jest prostota i bezawaryjność. W trasie brakuje 6 biegu. Auto mocno popularne, dużo tego jeździ po naszych drogach a co za tym idzie że na pewno nie wyróżnimy się tym autem a z drugiej strony powoduje to że części do tego auta są na niskim poziomie cenowym. Dodatkowo jest w czym wybierać w ogłoszeniach.
4,2
~Darek
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Auto wygodne i co najważniejsze niezawodne ! Prosta konstrukcja silnika i zawieszenia, trochę brakuje mocy do wyprzedzania, ale w mieście jest ok, szczególnie kiedy klimatyzacja nie jest włączona która obciąża silnik (podobnie jak w innych modelach - swoja droga sprężarka klimy powinna być elektryczna). Jakość wykonania na bardzo dobrym poziomie, mam wersje SPORT z super wygodnymi siedzeniami. Linia bardzo ładna, jeżeli chodzi o Sport Tourer to zdecydowanie ładniejsza od nowej Astry K która przez ta opadającą listwę z ty u wygląda jak karawan. Jestem dość wybredny i powiem szczerze naprawdę wszystko mi tu pasuje. W testach Astry wielu dziennikarzy narzekało na jej nadwagę, ale ja uważam że to zaleta bo auto masywne to auto bezpieczne ! Spasowanie ok, trzeszczy jedynie ten daszek nad zegarami, ale o tym dowiedziałem się z jakiejś recenzji na YouTubie, bo sam wcześniej nigdy go nie "macałem". Przy normalnym użytkowaniu nic nie słychać i w ogóle można tego nie dostrzec. Chyba jedyny minus auta to to że powyżej prędkości 130 km/h w środku robi się dość głośno i w dłuższej trasie staram sie na tempomacie nie przekraczać 120. Co do Awarii to przez 50 tys.km, jedyna nazwijmy to awaria to czujnik w zbiorniczku płynu chłodzącego - komputer pokazywał małą ilośc płynu choć płyn był - wymiana 100 zł), poza tym tylko olej, filtry i klocki przód przy 40 tys. Jestem zadowolony choć oczywiście marze o nowej Insignii :)
4,5
~Grzegorz
Opel Astra J
Sports Tourer Facelifting 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW
Zawsze mogłoby być lepiej ale ogólnie jestem zadowolony z wyboru. Opel daje duże rabaty, cena tej wersji (Enjoy plus dodatki) po rabatach zbliżyła się do Kia Ceed, no a w Oplu jakoś tak wygodniej się siedzi i to zdecydowało :) Wbrew opiniom innych Użytkowników nie uważam, że auto dużo pali (miasto+zima - 9.5/100, na trasie w górskim terenie, również w zimie - 6,7/100; w obu przypadkach przy spokojnej jeździe). Jak na taką masę i wielkośc auta jest to wynik w miarę przyzwoity, choć oczekuję, że latem będzie lepiej ;-) Nie uważam też, że silnik jest "zamulony". 1.6 115 KM do NORMALNEJ jazdy wystarcza (no, ale jak to u nas na drogach, każdemu się spieszy...), wyprzedzić co trzeba da radę tylko należy pamiętać o redukcji. Z piątki przy 90km/h się nie zbierze. Auto ma przejechane dopiero 2000 km więc trudno mówić o ew. usterkach ale wykonanie jest solidne - nic nie stuka, nic nie trzeszczy, wyciszenie wnętrza bardzo dobre. Prowadzi się świetnie, dobrze trzyma drogi na zakrętach. Widoczność do tyłu nieco ograniczona choć to kwestia przyzwyczajenia przez pierwszy tydzień przy parkowaniu, potem jest OK. Gorzej z widocznością w skos na bok - duże boczne słupki mogą zasłonić pieszego lub nawet samochód pod pewnym kątem patrzenia. Mała szybka wcale nie pomaga wiele, trzeba uważać! Jak na razie jedynym ale sporym zaskoczeniem in minus była pojemność bagażnika i schowków. Schowków jest niby dużo ale są bardzo kiepsko przemyślane - niewiele tam wchodzi i trudno o ułożenie drobiazgów. Od tak dużego auta oczekiwałem też większej pojemności bagażnika - jest on zarówno płytszy jak i węższy (!) od np. bagażnika w Stilo kombi, który ma mniejszy rozstaw osi i jest autem krótszym o ponad 20 cm! Nie wiem jak Opel liczy przestrzeń bagażową - oba auta wg instrukcji mają porównywalną (Opel Astra ST - 500 litrów, Stilo MW - 510 litrów) a bagażnik w Astrze ST jest ewidentnie mniej pojemny. Niezrozumiałe jest umieszczenie tak wysoko podłogi bagażnika - auto nie ma przecież jakoś specjalnie wysokiego zawieszenia?

Usterki Opel Astra J

Liczba wpisów: 43
awaria silnika skontaktuj sie z serwisem
  • Opel Astra J Sports Tourer 1.4 Turbo ECOTEC 120KM 88kW 2011-2012
  • inne
  • 120 tys. km
Witam mam problem z oplem astrom sport tourner rok 2014 Podczas jazdy w gorące dni wyskakuje wezwij serwis i wyłancza się turbina :( po ponownym uruchomieniu samochodu błąd kasuje się i znowu mozna przejechac kilka kilometrów i znowu to samo Samochód już był u kilku mechaników ale nikt nie umie tego dokłądnie zdiagnozować .Turbina jest podobno ok Jeden mechanik powiedział że jakieś rurki chyba od powietrza turbiny sa za małe i nie daja odpowedniego powietrza czy cos takiego czy ktoś sie z tym spotkał?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Hamulec tył - nie odpuszcza
  • Opel Astra J Sedan 1.6 Twinport ECOTEC 115KM 85kW 2012-2019
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
80 tkm przebiegu, mam je od nowości. Z tyłu klocki przy 50 tkm zastane w zaciskach. Napuchła farba na klockach i w ogóle nie odbijały. Znajomy kupował tą samą Astrę tydzień później - identyczna awaria. Woda w tylnych drzwiach - również w obu Astrach... Termostat - na szczęście nie jest razem z czujnikiem temperatury - naprawa tania. Po za tym spoko auto. Spalanie 8l/100km i nie ma opcji zejść niżej. Chyba że ktoś lubi np. na autostradzie bez klimy jechać 80km/h. Przy normalnej jezdzie po wioskach 8l i ani grama mniej.
2 komentarze
Użytkowałem zagazowanej Astry przez 305 tysięcy kilometrów na taxi głównie po mieście, ale też kilkadziesiąt tras. Oto przebieg eksploatacji:
  • Opel Astra J Sports Tourer Facelifting 1.4 Turbo LPGTEC 140KM 103kW 2012-2015
  • inne
  • 320 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 3
Astrę przy prawidłowej eksploatacji nie męczą praktycznie żadne nieprzewidziane usterki aż nie osiągnie 80-100 tysięcy przebiegu. Jeżeli wymieniasz wszystkie płyny, filtry, klocki na czas możesz zazwyczaj cieszyć się bezproblemowym użytkowaniem. Pierwsza zazwyczaj pada cewka zapłonowa i pompa wody. Fabryczne sprzęgło z dwumasą wytrzymało u mnie 160 tysięcy km ale to kwestia indywidualna u większości użytkowników. Następnie zaczęły się pojawiać problemy z ciśnieniem doładowania turbiny co objawiało się pojawianiem komunikatu: CODE89 oraz spadkiem mocy. Usterka objawiająca się zazwyczaj przy przyspieszaniu w zakresie wyższych prędkości i biegów, tzn np jak chcesz przyspieszyć ze 100 do 120 na 6 biegu. Mam dwóch niezależnych doświadczonych mechaników z których korzystam i długo nie mogli sobie poradzić z tą usterką. Regenerowałem turbinę - nie pomogło, wymieniłem kolektor- nie pomogło, czyściłem przepustnicę - dalej nic. Dopiero komputerowa zmiana ustawień turbiny pomogła ale cały proces był kosztowny i czasochłonny. Dodatkowo mam wrażenie, że działania te tylko zakamuflowały występowanie samej usterki, bo po kolejnych 80 tysiącach zaczyna się pojawiać coraz częściej. Sprzęgło nie fabryczne wytrzymało 120 tys, cewkę i pompę wody trzeba było również ponownie wymienić. Mocnym punktem eksploatacji astry jest silnik oraz zawieszenie. Łańcuch rozrządu i napinacze są dobrej jakości i nie wymagały żadnego wkładu finansowego aż do teraz. Kontrolowałem ich stan u mechaników oraz poznałem na tyle dźwięk silnika żeby wyczuć kiedy zbliża się jego koniec, a on wciąż działa i jest w dobrej kondycji. Zawieszenie również wykazuje ponad przeciętną żywotność co w praktyce oznacza wymianę amortyzatorów dopiero po 300 tys km o ile nie były źle użytkowane. Fabryczny katalizator również zasługuje na pochwałę, ponieważ zaczął wykazywać problemy dopiero po 270 tys. Jeśli macie wersje z gazem to prawdopodobnie macie również tylko zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego lub pełnowymiarowego zapasowego. Wiedzcie więc, że zazwyczaj użycie tego zestawu jest podpisaniem wyroku śmierci na waszą oponę. Dlatego już lepiej o ile jest taka opcja zawieźć ją do naprawy bez używania tego zestawu lub mieć koło u kogoś zaufanego z okolicy kto może wam je podwieźć w razie potrzeby. O ile oczywiście nie chcecie go wozić w bagażniku oczywiście. Zmieniam teraz auto ale astra pozostaje w rodzinie więc będę raportował dalszy przebieg eksploatacji jeśli jest ktoś zainteresowany tym jak sprawuje się astra przy większych przebiegach.
7 komentarzy
Opel Astra J Sports Tourer Facelifting